ادویه مخصوص خورش قیمه

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس خورش قیمه

قیمه یک خورش بسیار لذیذ ایرانی است که در مراسمات و هیئت‌ها معمولا پخت می‌شود. گوشت گوسفندی، دارچین و زعفران دو عنصر بسیار مهم در تهیه خورش قیمه می‌باشند. وجود لیمو عمانی درسته در قیمه باعث می‌شود سموم غذا به لیمو جذب شود. قابل ذکر است نباید لیمو عمانی خورده شود زیرا حاوی سموم می‌باشد.


توصیه می‌شود مقاله‌های زیر را مطالعه فرمائید:


 

ادویه جات خورش قیمه

آشنایی با خواص ادویه خورش قیمه

  • لیمو عمانی: مصرف یک لیمو عمانی حدود 88 درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. مواد دارای ویتامین C به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان قوی، پاک کننده مواد مضر از بدن است. وجود آنتی اکسیدان در لیموی عمانی موجب جذب بهتر آهن موجود در غذا می‌شود و هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. لازم به ذکر است به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، مواد مضر موجود در غذا را به خود جذب می‌کند.عکس پودر لیمو عمانی
  • دارچین: مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد. مصرف روزانه‌ی ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان تری گلیسیرید را ۲۳ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. دارچین محرک غدد بزاق و غشای مخاطی معده است. این ویژگی موجب شده تا دارچین به یک ترکیب اشتها آور تبدیل شود.پودر دارچین

 

  • گل سرخ: این ادویه خاصیت بسیاری دارد و می‌تواند برای درمان بیماری‌های تنفسی، استرس، افسردگی، رفع برخی مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار بگیرد. از موارد مصرف آن می‌توان به چای گل سرخ، عسل گل سرخ ودمنوش آن اشاره کرد، پودر گل سرخ دارای ویتامین های A, B,C است. مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را به دلیل داشتن ویتامین C بالاتر برده و ریه‌ها را تقویت می‌کند.

 

  • فلفل سیاه: فلفل سیاه موجب بهبود گوارش می‌شود و به همین دلیل کاهنده وزن محسوب می‌شود. به علت ویژگی ضد باکتریایی از فلفل سیاه به عنوان ماده نگهدارنده نیز استفاده می‌شود. همچنین فلفل سیاه با افزایش گردش خون در پوست موجب جریان بیشتر خون در بدن می‌شود و منافذ پوست را باز می‌کند. فلفل یک آنتی اکسیدان قوی است و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد، از این رو به پیشگیری از بروز سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و مشکلات کبدی کمک می‌کند.

پودر فلفل سیاه

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.