ادویه فلافل : فوت کوزه گری درست کردن فلافل

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
ادویه فلافل بالسی

فلافل در هر گوشه از جهان

گلوله‌های آتشین خوش عطر و بو همیشه محبوب ایرانیان و اهالی مختلف جهان هستند. این سوخاری‌های داغ که به عنوان غذای کنار خیابان نیز شناخته می‌شود دارای طعمی گرم و دلچسب است. وجود ادویه فلافل این طعم دلنشین را به این توپک‌ها هدیه می‌دهد. معجونی شگفت انگیز از ادویه‌جات دل انگیز که با نسبت‌هایی دقیق با یکدیگر مخلوط می‌شوند و نتیجه‌ای فوق العاده را ایجاد می‌کنند. ادویه فلافل در جنوب ایران از محبوبیت خاصی برخوردار است و حتی به عنوان سوغات نیز به دیگر شهرها برده می‌شوند. ادویه فلافل طبعی گرم و خشک را داراست که مناسب با روحیات و ذائقه‌ی ایرانیان است.

فلافل

وجه تسمیه‌ی کلمه‌ی فلافل از فلفل به همراه پلپل آمده است که به معنای گلوله‌ی نخود است. این غذای کهن و پر قدمت از نظر برخی محققان به مصر باستان می‌رسد، گسترده شدن و علاقه‌ی دیگر اقوام به فلافل را باید مدیون قبطیان دانست.

برای مشاهده لیست قیمت بهترین ادویه های مخصوص فلافل به فروشگاه انلاین بالسی سر بزنید 

انواع فلافل

چندین طرز تهیه‌ی متفاوت برای پخت فلافل وجود دارد. فلافل آبادانی، فلافل لبنانی، فلافل مصری و … هر کدام از این دستورهای پخت بر روی نخود پخته شده مانور داده و با کم و زیاد شدن سبزی و ادویه تهیه می‌شوند. میزان تندی هر کدام از این رسِپی‌ها منحصر به طبع همان کشور است. توجه داشته باشید که کم و زیاد کردن هر یک از اجزای ادویه‌ی فلافل فقط مربوط به ذائقه هر فرد است.

ترکیب ادویه فلافل

موارد تشکیل دهنده‌ی ادویه‌ی فلافل به طوری کلی عبارت‌اند از: پودر انبه، پودر فلفل سیاه، زردچوبه، پودر بیکینگ پودر، پودر جوز هندی و تخم گشنیز.  مقادیر هر کدام از این اجزا قابل تغییر است و بسته به ذائقه‌ی هر فرد متفاوت خواهد بود.

رنگ ادویه فلافل

محبوبیت فلافل به دلیل وجود طعمی تند و آتشین است که طعم آن در کنار نان و ترشی‌های محلی بسیار لذیذ می‌شود. ادویه فلافل ترکیبی از چندین مزه‌ی مختلف بوده که قسمتی شیرین و قسمتی نمکی و تند است. ادغام این ادویه‌جات می‌تواند بهترین طعم‌دهنده به فلافل باشد. تخم گشنیز در این ترکیب به دلخواه است، بسیاری علاقمندند از سبزی تازه گشنیز و یا خشک شده‌ی آن به مقدار کم در مخلوط خود استفاده کنند.

ساخت ادویه یکی از مهیج‌ترین شغل‌های دنیا به حساب می‌آید جایی که می‌توانید با مخلوط کردن طعم‌های مختلف و کاملا بی ربط طعمی نو و دلنشین را ایجاد کنید. هر کسی برای طبخ و تهیه‌ی فلافل مورد نظر خود می‌تواند با توجه به رسپی اصلی مقادیر را تغییر دهد تا به طعم دلخواه خود برسد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید قسمت اول این مقاله با عنوان بهترین ادویه برای فلافل را مطالعه کنید

طبع عناصر سازنده ادویه فلافل

طبع پودر انبه گرم بوده و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است همچنین در درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان و هضم غذا کمک به‌سزایی می‌کند.

طبع زردچوبه نیز گرم است، این گیاه خوش رنگ که به صورت پودر، مورد مصرف قرار می‌گیرد دارای خاصیت ضد سرطان، ضد افسردگی، پیشگیری از آلزایمر و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌باشد.

بکینگ پودر موجود در ادویه‌ی فلافل به این دلیل مصرف می‌شود که خاصیت پوکی و پفکی را به این گوله‌های سوخاری شکل اضافه کند. پودر بکینگ پودر با داشتن خاصیت اسیدی و بازی می‌تواند فعل و انفعالاتی را در این غذا شکل دهد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

پودر جوز هندی که طعم دهنده‌ای متفاوت در بین ادویه‌جات است طبعی گرم را داراست، از خواص مفید فایده‌ی این جز از ادویه‌ی فلافل را می توان به ضد میکروب بودن، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد نفخ، محرک، ضد اسپاسم نام برد.

فلفل سیاه تندی بخش ادویه‌ی فلافل است که آن هم دارای طبع گرم است. از خاصیت‌های درمانی فلفل سیاه می‌توان به ضد باکتری، ضد تورم و آنتی اکسیدان بودن این دانه‌های معطر اشاره کرد. با مصرف فلفل سیاه می‌توانید بر سرماخوردگی فائق آیید و ناراحتی‌های معده‌ی خود را تسکین ببخشید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.