سبزی آش دوغ چیست ؟

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه

سبزی آش دوغ

آش دوغ غذایی است که در شهرهای مختلف متفاوت است، به همین دلیل سبزی که در آن استفاده می‌شود هم متفاوت می‌باشد. سبزی آش دوغ معمولا از ترخون، نعنا و ریحان تشکیل شده است و همونطور که گفته شد، سبزی آش دوغ هر شهر با شهرهای دیگر متفاوت است.

______________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

آش دوغ‌ قومیت‌های مختلف و سبزی مورد استفاده آن‌ها
  • آش دوغ اردبیل

مواد مورد استفاده در این آش شامل: نخود، دوغ ترش، نمک، فلفل، سیر تازه، برنج و سبزی می‌باشد که در بعضی مناطق اردبیل، از تره، جعفری و شوید برای آش دوغ استفاده می‌کنند، و در بعضی مناطق دیگر، از تره، گشنیز و برگ سیر استفاده می‌کنند.

  • آش دوغ تبریز

مواد مورد استفاده در این آش شامل: دوغ، نخود، برنج، نمک، فلفل، تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، پیاز، زردچوبه وسبزی می‌باشد که سبزی مورد استفاده در آن، گشنیز، کمی شوید، سیر تازه، نعنا است.

  • آش دوغ همدان

مواد مورد استفاده در این آش شامل: پیاز داغ، دوغ محلی، بلغور، نخود وسبزی می‌باشد که سبزی مورد استفاده در آن برگ چغندر واسفناج است.

  • آش دوغ شیراز

مواد مورد استفاده در این آش شامل: روغن، نمک، زردچوبه، دوغ، لپه، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز و سبزی می‌باشد که سبزی مورد استفاده در آن نعنا خشک و شوید است.

  • آش دوغ مازندران

مواد مورد استفاده در این آش شامل: برنج، آرد برنج، نخود، سبزی، باقلا، نمک، فلفل، تخم مرغ، زردچوبه و سیر می‌باشد که سبزی مورد استفاده در آن گشنیز و نعنا و برگ و ساقه چغندر است.

  • آش دوغ لری

مواد مورد استفاده در این آش شامل: عدس، بلغور گندم، سیر، نخود، نمک، فلفل، زردچوبه، پیاز، سیر و سبزی می‌باشد که سبزی مورد استفاده در آن نعنا خشک و اسفناج است.

  • آش دوغ قزوین

مواد مورد استفاده در این آش شامل: لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، نخود، پیاز داغ، سیر، نعنا داغ، آویشن، گوشت قلم به همراه آب آن، سیر خام و سبزی آشی می‌باشد که سبزی مورد استفاده در آن تره، گشنیز، اسفناج، جعفری و شوید است.

  • آش دوغ کرمانشاهی

مواد مورد استفاده در این آش شامل: دوغ بی نمک وغلیظ، نمک، زردچوبه، گوشت، برنج، لپه، پیاز داغ، نعنا داغ، سیر داغ وسبزی می‌باشد که سبزی مورد استفاده درآن اسفناج، شوید، گشنیز، تره و جعفری است.

  • آش دوغ در بعضی مناطق بدون سبزی و فقط با نعنا داغ سرو میشود.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.