آموزش درست كردن خمیر پیتزا

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
خمیر پیتزا

پیتزا یک غذایی تشکیل شده از خمیر و تمام مواد مورد علاقه شما می‌باشد. پیتزا مخلوط محبوب ترین نوع پیتزا در ایران است زیرا از تمامی مواد غذایی در آن به مقدار کافی وجود دارد. خمیر پیتزا دو نوع آمریکایی و ایتالیایی دارد که معمولا پیتزا ایتالیایی خمیر بسیار نازکی دارد.

مواد لازم خمیر پیتزا

  • آرد سفید 1 پیمانه
  •  روغن زیتون یا مایع 1 قاشق غذا خوری
  •   شکر 1 قاشق سوپ خوری
  •  خمیر مایه فوری 1 قاشق مرباخوری
  •  نمک 1 قاشق چای خوری
  •  آب ولرم نصف پیمانه + دو قاشق غذاخوری اضافه

توصیه می‌شود مقالات زیر را مطالعه فرمائید:


پیتزا

آموزش درست كردن خمیر پیتزا

  1. این خمیر پیتزا ساده ترین خمیری هست که می‌توانید تهیه کنید. آرد را الک کنید، سپس آن را داخل ظرفی گود بریزید و وسط آن را گود کنید. قابل ذکر است آردی که برای خمیر پیتزا استفاده میکنیم همون آرد سفید معمولی است.
  2. خمیر مایه‌های معمولا از نوع خشک می‌باشند که میتوانید مستقیما آن را به آرد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. البته باید از تازه بودن و عمل آمدن خمیر مطمئن باشید. در غیر این صورت بهتر است خمیر مایه را در مقداری آب ولرم و شکر عمل بیاورید.
  3. نمک و شکر را به مواد خشک اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا همه مواد به طور یکنواخت داخل آرد پخش شوند.
  4. آب مورد استفاده در خمیر پیتزا باید ولرم باشد. نصف پیمانه آب را کم کم به مواد خشک اضافه کرده و با قاشق همزده تا حالت خمیری پیدا کند. سپس روغن زیتون را اضافه کرده و مجددآن را مخلوط کنید.
  5. خمیر را روی سطح صافی که کمی هم زیر آن را آرد پاشی کرده اید قرار دهید و به مدت 5 دقیقه با کف دست شروع به ورز دادن کنید. هرجا که احساس کردید خمیر به دست شما می‌چسبد کمی دستتان رو با روغن چرب کنید و به ورز دادن ادامه بدید. هرچقدر خمیر شما آرد کمتری داشته باشد و سبک تر باشد کیفیت بهتری در پخت خواهد داشت.
  6. ظرف را با روغن زیتون چرب کرده و خمیر را داخل ظرف می‌گذاریم سپس ظرف را توسط یک پارچه تمیز و نمناک می‌پوشانیم.
  7. ظرف رو در محیطی که کمی گرم باشد قرار دهید تا به عمل بیاید و حجم آن زیاد شود. حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت باید ظرف در آن محیط قرار گیرد تا خمیر به عمل آید.
  8. بعد از به عمل آمدن و زیاد شدن حجم خمیر، آن را روی سطح صافی پهن می‌کنیم و به مدت یک دقیقه ورز ‌دهید سپس به ضخامت نیم تا یک سانت خمیر را پهن کنید و پنیر و مواد پیتزا را روی آن بریزید.
  9. فر را برای گرم شدن به مدت 10 دقیقه با دمای 200-180 درجه سانتی‌گراد روشن بگذارید و سپس خمیر به همراه مواد پیتزای روی آن را به مدت 20-25 دقیقه داخل فر قراردهید.

پیتزا آماده سرو است. نوش جان!

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.