انواع آجیل عید و قیمت آنها در بازار خشکبار

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آجیل عید یکی از ملزومات سفره نوروز ایرانی است که آن را طی سال‌ها مصرف در مراسم‌های مختلف جزء لاینفک پذیرایی‌ها کرده است.

ما در این مقاله قصد داریم انواع آجیل‌ها را به فراخور تنوع و قیمت بررسی کنیم.

آجیل شامل دانه‌ها و مغزهای خوشمزه و لذیذی است که تنوع آن گاها انتخاب را سخت می‌کند.

با این حال که با سرک کشیدن به آجیل و یا خشکبار فروشی شاهد تنوع گسترده آجیل‌ها هستیم، اقلام دیگری موجود و قابل دسترس هستند که حتی نام آن را هم نشنیده‌ایم.

قیمت انواع آجیل

می‌توان گفت، کشور ایران با افزایش گستره صادرات آجیل و خشکبار باکیفیت در صدد آن است تا هر روزه دانه‌ها و مغزهای متنوع‌تری را عرضه کند.

بنابراین، جای تعجب ندارد که از یک جزء معمول آجیل نظیر پسته یا فندق با چند نوع متفاوت مواجه شویم که قیمت‌های متفاوتی هم دارند. و یا حتی چند جزء جدیدتر و انواع مدرن‌تر و رنگین‌تری از آجیل‌ها را مشاهده کنیم.

انواع آجیل‌ عید

انتخاب آجیل عید از میان انواع آجیل‌ها سخت نیست. بیشتر ایرانیان تمایل دارند آجیل مخلوط شور و بو داده خریداری کنند. می‌توان گفت، نوع مرسوم‌تر آجیل عید دانه‌ها و مغزهای بو داده و شور می‌باشد.

با وجود این آجیل‌ها در انواع متفاوتی اعم از آجیل شور، مشکل گشا، شیرین، چهار مغز، استوایی، میوه خشک و… موجود هستند. برخی از آن‌ها حتی تحت عناوین کشورها شامل آجیل ژاپنی و هندی به فروش می‌روند.

با وجود آنکه انتخاب آجیل عید سلیقه‌ای است اما اکثرا آجیل را شور یا خام خریداری می‌کنند.

  • آجیل شور

آجیل شور پرطرفدارترین آجیل عید می‌باشد که شامل دانه‌ها و مغزهای بو داده و نسبتا شور است. پسته، مغز بادام، بادام هندی، فندق، تخمه کدو و ژاپنی از جمله اجزای ترکیب آجیل شور هستند. با این حال، زیاده‌روی در مصرف آجیل شور مضرات عدیدی را به دنبال دارد که ابتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی از آن‌ها به شمار می‌رود.

برای مشاهدی لیست قیمت ها کلیک کنید.

  • آجیل مشکل گشا

آجیل مشکل گشا شامل نخودچی، کشمش، توت، فندق، بادام، پسته و نقل است. گاهی اوقات انجیر، برگه هلو، قیسی و مویز هم به این آجیل اضافه می‌کنند. خرید آجیل مشکل گشا برای عید چندان مرسوم نیست و جزء آجیل‌های شیرین دسته بندی می‌شود.

  • آجیل شیرین

آجیل شیرین شامل کشمش، توت، انجیر، مغز گردو، مغز پسته، مغز بادام و بادام هندی می‌باشد. با آنکه کمتر کسی برای خرید آجیل عید سراغ دانه‌ها و مغزهای شیرین می‌رود اما خام بودن و شور نبودن آن یک مزیت محسوب می‌شود.

برای مشاهدی لیست قیمت ها کلیک کنید.

  • آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز به دو صورت خام و شور عرضه می‌شود. این آجیل شامل مغزهای پسته، بادام، فندق و بادام هندی می‌باشد. گاها برخی از خریداران آجیل چهار مغز می‌خرند و با افزودن آن، آجیل شور را پُر و پیمان‌تر می‌کنند.

  • آجیل استوایی

آجیل استوایی نوعی آجیل مخلوط است که طعم شیرین و همچنین دانه‌های مکعب عجیب و ‌غریب آن این روزها دل طرفداران آجیل را حسابی برده است. آجیل استوایی شامل مغز پسته، مغز بادام، بادام هندی، مکعب‌های نارگیل، پاپایا، آناناس، انبه و کرن بری می‌باشد. با آنکه آجیل استوایی جزء گران‌ترین آجیل‌هاست که خوردن آن خواص زیادی برای سلامت دارد اما به عنوان آجیل عید چندان کاربردی ندارد.

برای مشاهدی لیست قیمت ها کلیک کنید.

  • چیپس میوه خشک

چیپس میوه خشک یکی از سالم‌ترین تنقلات می‌باشد که گذاشتن آن بر سر سفره عید نوروز در کنار آجیل می‌تواند یک ایده خوب باشد. چیپس میوه خشک شامل برخی از میوه‌ها نظیر موز، انبه، آناناس، کیوی، پرتقال و… می‌باشد اما حواستان باشد اگر قرار است این چیپس‌های خوشمزه را مخلوط آجیل عیدتان کنید طعم اصیل دانه و مغزهایتان از بین نرود!

برای مشاهدی لیست قیمت ها کلیک کنید.

  • آجیل‌های خارجی (وارداتی)

با آنکه ایران نقش بسزایی در صادرات آجیل و خشکبار ایفا کرده است اما این موضوع نتوانسته مانع ورود آجیل‌های خارجی به کشور شود. تنوع روزافزون آجیل وارداتی به قدری است که بسیاری از مردم به مصرف آن‌ها روی آورده و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. آجیل‌های وارداتی اکثرا از دانه‌ها و مغزهای خارجی اندود می‌شود.

به عنوان مثال، آجیل ژاپنی نوعی از آجیل شور است که مخلوط چیپس میگو، نخودفرنگی، باقلا، بادام ژاپنی و… می‌باشد. آجیل هندی آجیل تندی است که از مخلوط رشته‌های فلفلی، نخودفرنگی، سویا و… می‌باشد. طعم این آجیل‌ها بسیار سلیقه‌ای و خاص است.

قیمت آجیل عید

با فرا رسیدن نوروز گران شدن آجیل عید به عنوان یکی از معضل‌های مردم ایران بدیل گشته است. با آنکه قیمت آجیل با نزدیک شدن به عید نوروز رو به افزایش است ولی کثیری از ایرانیان سعی دارند تا با خرید آجیل قیمت مناسب سفره خود را پُر و وزین کنند.

قیمت انواع آجیل عید نوروز

قیمت آجیل با توجه به گستره تنوع آن بسیار متغیر است. با وجود این، برخی از افراد تمایل دارند دانه‌ها و مغزهای آجیل را جداگانه تهیه کرده و آن‌ها را با هم مخلوط کنند. در این صورت، قیمت هرکدام از مغزها باید به صورت جداگانه برآورد شود که متناسب با تنوع آن‌ها متغییر بوده و از تفاوت اندکی برخوردار می‌باشد.انواع آجیل عید را با مناسب ترین قیمت از ما بخواهید.

صنایع غذایی بالسی مرغوب ترین و سالم ترین آجیل شب عید را به شما عرضه می کند. برای خرید کلیک کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.