با خواص درمانی آویشن آشنا شوید!

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
آویشن

 

آویشن ، گیاه کوهستانی معطری است که گونه های زیادی دارد ، طبیعت این گیاه گرم و خشک و عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد . از آن برای طعم‌دار کردن غذاها و خوراک‌های مختف استفاده می‌شود. بالسی در ادامه مطلب شما را با تمامی خواص درمانی و زیبایی پوست و مو آشنا می‌کند.

گیاه آویشن کوهی دارای خواص بسیار گسترده‌ای برای درمان بیماری‌های مختلف از پوست و مو گرفته تا انواع عفونت‌ها می‌باشد. در گذشته برای درمان از آویشن استفاده می‌شد و تا کنون از خواص دارویی و درمانی این گیاه در داروها و مواد بهداشتی پوست و مو استفاده می‌شود. برای خرید پودر آویشن تازه به سایت محصولات شرکت بالسی مراجعه کنید.

 


برای خرید و یا سفارش آویشن و یا سایر ادویه جات بالسی با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸ تماس بگیرید.


 

 

ارزش‌های درمانی و دارویی گیاه آویشن

← درمان سوء‌هاضمه

چای آویشن به منظور تقویت هضم خوب و کاهش گاز و نفخ شناخته شده است. همچنین حاوی روغن‌های می‌باشد که می‌تواند زخم معده را درمان کند.

←درمان اختلالات تنفسی

خواص آنتی‌سپتیک و انتی‌بیوتیک آویشن، یک درمان عالی برای رفع مشکلات تنفسی مثل سرفه و برونشیت یا گلودرد و سردرد می‌باشد. می توانید از دم کرده‌های آویشن استفاده کنید و برای مزه آن کمی عسل به آن اضافه کنید. مصرف مداوم این دمنوش برای سلامتی خیلی مفید است.

 

←درمان التهاب

برای رهایی از مشکلات آکنه و التهاب‌های پوستی  مزمن هم می توانید از آویشن استفاده کنید.

←سلامتی استخوان 

آویشن یک منبع عالی از ویتامین K ،آهن ،کلسیم ، و منگنز است. اگر می‌خواهید دچار پوکی استخوان و کمبود کلسیم و تراکم استخوان نشوید از دم کرده گیاهی آویشن استفاده کنید.

 

←مزایای قلبی و عروقی آویشن:

این گیاه به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدان التهاب موجود در رگ‌ها و شریان‌های بدن رو از بین می‌برد. التهابات مزمن که یکی از علل عمده بیماری‌های قلبی است. باعث کاهش فشار خون و تقویت قلب می‌شود. در کل یک تونیک فوق‌العاده برای بهبود و افزایش سلامت قلب می‌باشد.

←کنترل فشار خون با آویشن:

عصاره آویشن که منبعی از پتاسیم می‌باشد، در کنترل فشار خون و ضربان قلب و غلظت خون نقش مهمی دارد.

←درمان گرفتگی‌های عضلانی از خواص آویشن:

یکی از مهمترین مزایای پودر آویشن، اثر بخشی آن در درمان گرفتگی عضلات قائدگی و سایر اسپاسم در بدن است.

←بهبود بینایی با آویشن:

آویشن غنی از ویتامین A می‌باشد و باعث از بین بردن بیماری‌های مربوط به چشم (به جز مشکلات مربوط یه شبکیه چشم) می‌شود.

←خواص ضد باکتریایی آویشن:

خواص ضد باکتریایی آویشن، مزایای زیادی برای مبارزه با انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها و ایکولی‌ها دارد. همچنین می‌توانند قدرت آنتی‌بیوتیک را افزایش دهد و باکتری‌های درون و بیرون بدن را بکشد. چای آویشن همچنین برای مسائل پوستی و سطحی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

←تقویت سیستم ایمنی بدن با آویشن:

روغن موجود در آویشن با افزایش امگا3، در مغز به حفظ سلول‌های بدن و کاهش روند فرایند پیری کمک می‌کند.‌ آویشن یک عامل بزرگ برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن شما محسوب می‌شود.

←آویشن باعث خواب آرام و کاهش خستگی میشود:

دمنوش آویشن همراه با عسل اغلب به کودکان داده می‌شود تا خواب راحتی داشته باشند. روغن آویشن دارای اثرات آرام بخش عالی است و می‌تواند خستگی را کاهش دهد و به بهبود خلق و خوی را کمک کند.

←درمان کم خونی :

آویشن یک منبع عالی از آهن است. که مصرف تقریبا 20 درصد آن برای تامین مواد معدنی در طی روز توصیه می‌شود. آهن به تولید گلبول‌های قرمز و افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از شر خستگی و حساسیت‌های مزمن به عفونت خلاص شوید، مصرف مداوم آویشن را در برنامه غذاییتان بگنجانید.

 

←سلامت دهان و دندان با آویشن:

بوی بد دهان از معضلاتی ست که باعث ناراحتی خودتان و اطرافیانتان می‌شود. با مصرف آویشن به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و رفع عفونت‌ها دهان شما

خوشبو و نفستان تازه می‌شود. همچنین این گیاه به عنوان مواد مورد استفاده در دهان شویه‌ها نیز می‌باشد.

←خواص دیورتیک آویشن:

این گیاه با افزایش حجم ادرار جهت از بین بردن نمک‌های اضافی، آب و سایر سموم بدن بسیار مفید است. همچنین برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه نیز مفید می‌باشد.

←ویژگی های ضد سرطان :

مطالعات ثابت کردند که ترکیبات موجود در عصاره آویشن ممکن است از سرطان روده بزرگ محافظت کند. مصرف آویشن کوهی منجر به مرگ سلول‌های سرطانی پستان نیز می‌شود.

←مزایای دیگر آویشن:

از بین بردن پشه هایی که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیای جنوی شرقی وجود دارند و باعث تب زرد می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده توسط انجمن کنترل پشه‌های آمریکایی، مواد معدنی موجود در آویشن می‌تواند این پشه ها را از بین ببرند و از این بیماری‌ها جلوگیری کند.

محمد زکریای رازی در کتب خود نوشته است که آویشن از بین برنده نفخ ، موجب افزایش حرارت بدن و هضم غذا می‌باشد و جوشانده این گیاه برای درمان اسهال و پیچش روده بسیار موثر است. از دمکرده آویشن برای درمان عفونت گوش میانی استفاده می‌کنند.

حمام آویشن در طب سنتی به عنوان درمانی التیام بخش برای  افرادی که دچار گرفتگی یا دردهای عضلانی و مفصلی به خصوص روماتیسم هستند توصیه شده است.

ادویه پودر آویشن

 

 

 

خواص و فواید آویشن در زیبایی و سلامت پوست و مو

  • درمان آکنه:

خواص ضدباکتریایی گیاه آویشن بسیار فوق العاده ست.این گیاه در اکثر کرم های ضد آکنه و شستشوی صورت جهت از بین بردن آکنه ها استفاده می‌شود. یک ماده قوی برای مبارزه با باکتری‌های آکنه گیاه آویشن است.

  • حفظ سلامت پوست:

آویشن با از بین بردن باکتری‌هایی که باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف می‌شوند، در حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. روغن آویشن را میتوان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد.این یک تونر پوستی ملایم است و می‌توان برای انواع پوست‌ها استفاده کرد.

  • درمان قارچ پای ورزشکاران:

از دیگر خواص بی‌نظیر آویشن درمان قارچ پای ورزشکاران که به علت رطوبت شدید پای آنها بوجود می‌آید.

  • از دیگر مزایای آویشن سلامتی مو:

از  سال های قدیم مصرف آویشن برای درمان و استحکام موها استفاده می‌شد.آویشن حاوی مواد مغزی می‌باشد که با تاثیرگذاری بر روی فولیکول‌های مو باعث رشد بیشتر موها می‌شود و باعث افزایش گردش خون در کف سر نیز می‌شود. شما می‌توانید ماسکی برای رشد بهتر موها از آویشن  و روغن زیتون تهیه کنید. آن را به پوست سر بمالید تا باعث رشد مو و سالم‌تر و براق شدن موها شود. همچنین این ماده بی نظیر باعث ضخیم تر و درخشان شدن موهای شما شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

 

  • درمان شوره سر با آویشن:

خواص ضد باکتریایی موجود در آویشن پوست سر را تمیز می‌کند و در درمان شوره سر موثر می‌باشد. این گیاه معمولا به عنوان یک عنصر در اکثر شامپوها و نرم کننده‌های سر استفاده می‌شود. البته لازم است که بدانید دو گونه آویشن قرمز و سفید وجود دارد که مصرف بیش از اندازه قرمز آن باعث بروز حساسیت پوستی خواهد شد. پس بیشتر از نوع سفید آن استفاده کنید.

 

روش مصرف آویشن و تهیه دم نوش آویشن:

10 گرم آویشن را در یک لیتر آب جوش دم کنید. برای بهبود مزه‌ی آن می‌توانید از عسل استفاده کنید. بیمارانی که مبتلا به تنگی نفس، مشکلات کلیه، مثانه و درد مفاصل، سیاتیک و خونریزی‌های رحم و ترشحات زنانه‌ی غیر طبیعی هستند، می‌توانند از این دمنوش استفاده کنند. همچنین در رفع التهاب حنجره و لوزه و درمان آفت دهان می‌توانید از این محلول به صورت غرغره استفاده کنید. روش تهیه محلول: یک استکان از پودر گیاه را در چهار استکان آب جوش به مدت 20 دقیقه جوشانده و بعد از رد کردن از صافی برای شستشو از آن استفاده کنید.

هشدار در مورد مصرف آویشن:

در خوردن آویشن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می‌شود.

افرادی که به سبزی‌های معطر مثل نعنا حساسیت دارند در مصرف این گیاه نیز دقت کنند.

آویشن گفته می شود که افزایش دهنده فشار خون است و کسانی که فشار خون بالا دارند از خوردن آن اجتناب کنند.

پژوهشگران آلمانی با بررسی و آزمایش بر روی موش‌ها به این نکته رسیدند که آویشن تاثیرات منفی بر روی غده تیروئید دارد و سطح هورمون تیروئید را کاهش می‌دهد.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

مصرف آویشن برای مادران باردار سقط کننده می‌باشد و مصرف آن در دوران بارداری اکیدا ممنوع است. اثبات شده است که آویشن تحریک کننده دوره قاعدگی ست از این رو برای جنین خطرناک خواهد بود.

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.