غذاهای ساده و شیک برای مهمانی

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
دلمه گوشت

“دلمه گوشت”

تاریخچه فلفل دلمه ای به 7 هزار سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد، زمانی‌که سرخ ‌پوستان آمریکایی ساکن پرو و مکزیک به عنوان ادویه از آن استفاده می‌‌کردند.طی قرون 15 و 16 میلادی، کاشفان آمریکا این سبزی زیبا رو را به اروپا و از آن جا به آسیا و آفریقا آوردند. فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B۶ است که ویتامین‌های موثر در تبدیل مواد غذایی به انرژی می‌باشند. فلفل دلمه‌ای همچنین، گیاهی سرشار از فیبر، پروتئین و آهن می‌باشد. نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد حاوی تقریباً دو برابر نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C می‌باشد. فلفل دلمه‌ای‌های سبز رنگ نیز سرشار از ویتامین K است. میزان ویتامین A به خصوص در فلفل دلمه‌های کاملا رسیده یعنی قرمز بسیار بیشتر است.

ما در بالسی تمام تجربه خود را به‌کار بسته‌ایم تا با انتخاب دقیق دمای خشک کردن، خواص سبزی را حفظ کنیم. یکی دیگر از نکات مهم در تولید سبزی خشک حفظ بهداشت و باکتری زدایی است که ما با رعایت استانداردهای روش شستشو کیفیت سبزی را در تمام مراحل باکتری زدایی حفظ می‌کنیم.

 

 

مواد لازم دلمه گوشت:

روغن : 1 فنجان

ادویه مخصوص دلمه (نمک، پودر فلفل سیاه، فلفل پاپریکا، پودر گوجه، پودر دارچین و پودر زردچوبه): 2 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای بزرگ: 4 عدد

گوشت چرخ کرده: 1قالب متوسط

پیاز: 1 عدد بزرگ

پنیر پیتزا: 1 پیاله بزرگ

لوبیا قرمز: 1 پیاله کوچک

برنج: 1 فنجان

رب: 2 قاشق غذاخوری

سس سالسا: 1 شیشه کوچک

ذرت: 1 فنجان

سبزی دلمه خشک: 2 قاشق غذاخوری


توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:


طرز تهیه دلمه گوشت:

ابتدا فلفل دلمه ای‌ها را شسته و داخل آن را خالی می‌کنیم و به مدت 20 دقیقه آن‌ها را ر فر قرار می‌دهیم. گوشت چرخ کرده را در تابه ای که با یک فنجان روغن داغ پوشیده شده است  ریخته و با پیاز آن را سرخ می‌کنیم. سپس ادویه ،لوبیا قرمز پخته شده، سبزی دلمه خشک، برنج پخته شده، ذرت، پنیر پیتزا و سس سالسا را به آن اضافه می‌کنیم. مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و تا زمانی که به صورت کامل سرخ شوند منتظر می‌مانیم. در آخر مواد را داخل فلفل دلمه ای‌ها ریخته و روی هر فلفل دلمه مقداری پنیر پیتزا ریخته و به مدت 15 دقیقه آن‌ها را در فر قرار می‌دهیم. پس از گذشت 15 دقیقه می‌توانید آن ها را از فر خارج کرده و روی آن کمی سس سفید و پوره سیب زمینی ریخته و آن را میل کنید.

نوش جان!

دلمه گوشت

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.