آجیل عید را چگونه نگهداری کنیم؟

1 Comment
3 دقیقه زمان مطالعه
آجیل عید را چگونه بخریم

یک بخش جدا نشدنی عید نوروز ما ایرانی‌ها آجیل و انواع اقسام خوراکی‌هایی ست که برای پذیرایی در دید و بازدید های عید همیشه روی میزمان می‌چینیم. نگهداری آجیل عید و حفظ سلامتی کاری دشوار بوده و هم تشخیص سالم و با کیفیت بودن آن‌ها کاری دشوار…

 

چگونه آجیل خریداری کنیم؟

برای خرید بیشتر سعی کنید آجیل و دانه‌های خام خریداری کنید. دانه های بو نداده آجیل دارای نمک کمتر و کالری کمتری هستند و از نظر سالم بودن نیز ساده‌تر هستند.

رنگ قرمز و زرد آجیل اصلا نشانه خوبی برای کیفیت آجیل نیست به دلیل اینکه هیچ اطمینانی به سلام و ایمنی رنگ استفاده شده در آن نیست. برای تست کردن آجیل‌ها قبل از خرید دستی به روی آن‌ها بکشید اگر دستتان بیش از حد چرب شد نشانه کهنگی ست و چربی موجود در مغز دانه‌ها اکسیده شده‌اند.

 

آجیل عید بالسی
آجیل نوروز

 

بوی آجیل‌ها باید بیشتر سمت بوی روغن گیاهی برود. اگربوی روغن تند چربی داشته باشد هم نشانه بی کیفیت بودن آجیل است.

برای جذاب‌تر شدن شکل ظاهری و انتخاب بیشتر در آجیل می‌توانید بادام شامی و بادام زمینی به آجیل اضافه کنید. همچنین ارزش غذایی بالایی نیز دارند.

پسته لک دار و چروک و خراب اصلا گزینه خوبی برای آجیل نیست زیرا این محصولات حاوی سم سرطان‌زا و سم آفلاتوکسین هستند.

برای تهیه آجیل بو داده در منزل می‌توانید آجیل خام سالم تهیه کنید، کمی گلپر و نمک به آن‌ها اضافه کنید. آن‌ها را در تابه ریخته و به مدت پنج دقیقه تفت دهید. هنگام تفت دادن آن‌ها را به هم زنید تا یک دست و دلچسب شود.

 

 


برای خرید و سفارش محصولات بالسی کافیست با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸  تماس بگیرید.


 

 

آجیل عید

آجیل به دلیل مستعد بودن جذب رطوبت، در صورتی که در هوای مناسبی نگهداری نشوند به سرعت آفت و یا حشرات در آن‌ها رشد خواهن کرد. به همین دلیل باید در هوای کاملا خشک و خنک نگهداری شوند. در یخچال اگر بسته بندی خوبی نداشته باشند ممکن است که بو بگیرند.

نگهداری آجیل در منزل به دمای محیط و میزان رطوبت و هوای اتاق بستگی دارد . داخل فریزر عمر آجیل بیشتر خواهد ولی در صورتی که در دمای اتاق آن را نگهداری کردید زمان نگهداری باید کوتاه‌تر بوده که دچار آفت و آسیب نشود. اگر آجیل شما دچار آفت و تخم لاروی شد ۴۸ ساعت آن را در فریزر نگهداری کنید تا آفت‌ها از بین بروند.

1 Comment
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.