آیا زرشک قاعده آور است؟

3 Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
زرشک قائنات

آیا زرشک قاعده آور است؟

زرشک یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های افرادی است که به طعم‌های ترش علاقه دارند، این میوه سرشار از ویتامین «ث» بوده و برای درمان سرما خوردگی بسیار مفید است، زرشک را باید در مقدار کم و کنترل شده مصرف کرد ، مقدار زیاد آن می تواند مشکل ساز شود، زرشک قاعده آور است و می‌تواند باعث سقط جنین نیز بشود.  زرشک شرکت بالسی از بهترین نوع آن بود و با خرید اینترنتی زرشک بالسی می‌توانید در سریع ترین زمان به بهترین نوع زرشک دسترسی پیدا کرد. برای خرید اینترنتی این محصول می‌توانید با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸   تماس بگیرید یا از سایت اقدام به خرید آن کنید.

توجه کنید درصورتیکه احتمال بارداری ناخواسته میدهید بهتر است ابتدا با استفاده از یک bayby chek ( بی بی چک ) از این قضیه اطمینان پیدا کنید.

زرشک و سایر گیاهان قاعده آور تنها برای قاعدگی زودتر از موعد کاربرد دارند  و در هر 100 مورد بارداری تنها یک مورد موجب سقط میشود  بنابراین در صورتیکه که احتمال بارداری میدهید در صورتیکه که به مدت کمتر از 3  روز از رابطه میگذرد بهتر است از قرص hd استفاده  شود و درصورتیکه که زمان بیشتری میگذرد بهتر است به پزشک مراجعه شود. 

از جمله گیاهان قاعده آور می توان به گیاهان زیر اشاره کرد :

  • زرشک
  • زعفران
  • گل گاو زبان ( در صورتی که ۵ روز متوالی استفاده شود قاعده آور است )
  • میخک

گیاهان قاعده آور (  گیاهانی که باعث زود پریود شدن میشوند )

به طور کلی بسیاری از گیاهان قاعده‌آور هستند، این گیاهان عموما باعث انقباض درعضلات شکم می‌شوند که حتی احتمال سقط جنین را نیز افزایش می‌دهد. از این گیاهان می‌توان به زرشک، پودر سیر، زعفران، پونه خشک و …اشاره کرد.

 

 

 


برای خرید محصولات بالسی با شماره  ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸  تماس بگیرید.


 

 

خواص زرشک برای قاعدگی (  زرشک برای زود پریود شدن ) 

زرشک به دلیل آلکالوئیدهای اصلی که داخل آن قرار دارد می تواند باعث انقباض رحم و قائدگی بشود، این محتویاط حتی می‌توانند به سقط جنین نیز منجر شوند و باید در خوردن آن دقت کرد.

میزان مصرف زرشک

زرشک به دلیل طبع سردی که دارد فشار خون را پایین می‌اورد و خوردن مداوام آن می تواند باعث مسمویت در افراد بشود، معمولا پیشنهاد می‌شود برای استفاده از خواص آن به مدت سه روز و حداکثر روزی ۲ مرتبه در قالب آب زرشک میل شود.

خواص دیگر زرشک

  • خوردن زرشک برای دستگاه گوارش بسیار مفید است، این گیاه به هضم غذا کمک می‌کند، باعث پاک شدن کبد می‌شود و بارها و بارها برای کسانی که بیماری‌های کبدی مانند کبد چرب یا کم کاری کبد دارند توصیه شده است.
  • زرشک اشتها را افزایش می‌دهد و به همین جهت ممکن است باعث چاقی نیز بشود همچنین از بیماری روماتیسم جلوگیری می‌کند و در مواردی که به آن مبتلا شده اند نیز می‌تواند باعث کاهش اثرات این بیماری بشود.
  • برای خانم‌هایی که بین دو عادت ماهانه ممکن است خونریزی داشته باشند، پیشنهاد شده است که ساقه و ریشه زرشک را به مدت 20 دقیقه در آب جوش بجوشانند و دمنوش آن را میل کنند، این دمنوش قاعدگی را کنترل می‌کند.
  • زرشک اگرچه باعث افزایش اشتها می‌شود اما می‌تواند در لاغری نیز موثر باشد و اگر با فاصله نسبت به غذا یا بعد از غذا میل می‌شود می‌تواند باعث کاهش وزن باشد.
  • زرشک برای افراد مبتلا به بیماری دیابت مفید بوده و می‌تواند باعث کاهش قند خون در این افراد بشود.

3 Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.