موارد مصرف گل گاو زبان

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
موارد استفاده از گل گاو زبان

امروزه بیماری های مختلف اعصاب و استرس های ناشی از آن یکی از معضلات انسان ها به شمار می‌آید که برای درمان آن راه های مختلفی پیشنهاد می شود که ممکن است هر کدام از آن ها دارای عوارضی نیز باشند. یکی از بهترین راه ها برای داشتن اعصاب آرام و راحت میل نمودن دمنوش طبیعی و بی ضرر گل گاو زبان می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد گل گاو زبان و خواص بیشمار آن اطلاعات خوبی را برای کسانی که قصد استفاده از آن را دارند بیان کنیم.

 

گل گاو زبان چیست؟

گل گاو زبان یک گیاه کاملا خودرو بوده که معمولا در دامنه های البرز یافت می شود اما امروزه به دلیل خواص زیاد و فوق العاده آن به صورت صنعتی و حتی خانگی نیز کاشت و مورد استفاده قرار می گیرد.

گل گاوزبان دارای مواد معدنی چون پتاسیم و کلسیم می‌باشد. این دو ماده دارای تاثیرات بسیار مفیدی در بدن انسان می‌باشند و یکی از این تاثیرات نیز که بر اثر فعل و انفعالات است درمان ناراحتی های اعصاب و آرام کردن سیستم عصبی بدن می باشد.

 

خواص گل گاو زبان

گل گاو زبان دارای خواص بسیار زیادی برای انسان است که در ادامه به تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

 

گل گاو زبان و درمان مشکلات پوستی

گل گاو زبان دارای مقادیر زیادی روغن طبیعی می باشد که این روغن برای انواع بیماری‌های پوستی مفید است. افرادی که به اگزما پوستی مبتلا می‌باشند می‌توانند برای درمان و از بین بردن خارش های این بیماری از روغن گل گاو زبان استفاده کرده و این بیماری را درمان کنند.

 

گل گاو زبان و دیابت

افراد دیابتی برای درمان و یا پایین نگه داشتن میزان قند خون خود می توانند از دمنوش گل گاو زبان استفاده نمایند و با نوشیدن آن به صورت مرتب خود را از عوارض این بیماری دور نمایند.

 

خواص گل گاو زبان

گل گاو زبان و افزایش تمرکز

یکی دیگر از خواص گل گاو زبان افزایش تمرکز می باشد. افرادی که دارای حواس پرتی می باشند و یا کودکانی که بیش فعال هستند می توانند با نوشیدن دمنوش این گیاه تمرکز خود را بیشتر کنند. برای کودکان بیش فعال نیز دم کرده این گیاه بسیار مفید و تاثیرگذار می‌باشد.

 

گل گاو زبان و سلامت بدن

این گیاه سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف می باشد که همگی آن‌ها مورد نیاز بدن انسان است. اسیدهای چرب امگا، منیزیم، اسید فولیک، انواع ویتامین‌های ب و … موادی هستند که به وفور در گل گاو زبان موجود بوده و استفاده از آن می تواند بدن را سرحال و شاداب نماید.

 

گل گاو زبان و ضد سرطان بودن

در گیاه گل گاو زبان مقادیر بسیار زیادی از منیزیم وجود دارد که این ماده به خودی خود درمان کننده بسیاری از سرطان‌ها می باشد. سرطان‌هایی مانند سرطان سینه، کبد، پروستات و از جمله بیماری‌هایی است که می‌شود با این گیاه درمان نمود.

 

موارد عدم استفاده از گل گاو زبان

این گیاه علاوه بر داشتن خواص بسیار زیاد، برای دسته ای از افراد نیز اصلا توصیه نمی‌شود که در ذیل در موردشان بیشتر توضیح می دهیم.

 

گل گاو زبان در دوران بارداری

در دوران بارداری حساسیت ها در موارد زیادی بالا می باشد و یکی از آن ها رژیم غذایی مناسب می باشد که نباید به جنین آسیب برساند. گل گاو زبان برای این دوران اصلا توصیه نمی شود و دلیل اصلی آن هم وجود مقدار زیادی آلکالوئید در آن است که می تواند به رشد جنین آسیب برساند.

 

گل گاو زبان و فشار خون

یکی دیگر از موارد عدم استفاده از این گیاه در افرادی است که دارای فشار خون بالا می باشند. این گیاه به خودی خود باعث افزایش فشار می‌شود و افراد مبتلا به این بیماری نباید آن را به صورت خالص استفاده نمایند. در صورت اصرار برای استفاده از این دمنوش برای این افراد بهتر است تا با مقداری لیمو تازه مصرف شود تا مشکلی پیش نیاید.

 

 

گل گاو زبان

 

نحوه دم کردن گل گاو زبان

برای دم کردن گل گاو زبان و استفاده از دمنوش آن روش‌های زیادی را بیان می‌کنند اما بهترین راه دم کردن آن به همراه لیمو عمانی و با عسل می‌باشد.

در این روش دم کردن لیمو عمانی را نصف کنید و به همراه گل های گل گاو زبان در داخل قوری شیشه‌ای قرار دهید و آب جوش را بر روی آن بریزید و بیست تا سی دقیقه در برابر حرارت ملایم قرار دهید. بعد از این کار و ولرم شدن دمنوش به آن مقداری عسل اضافه نموده و میل کنید.

چکیده: گل گاو زبان یکی از گیاهانی است که دمنوش آن برای کنترل اعصاب بسیار مفید می‌باشد. برای استفاده از دم کردن و استفاده از گل گاو زبان راه های مختلفی وجود دارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.