انواع سبزی خورشتی

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه

صدها نوع سبزی مقوی در دنیا وجود دارد ولی آیا میدانید کدام یک قابل خوردن است و یا کدام یک سمی است؟ در ایران غذاهای بسیاری با سبزی درست می‌کنند معروف‌ترین آن نیز قورمه سبزی است، که در همه‌ی شهر‌های ایران آن را تقریبا به یک شکل درست می‌کنند.حال در این مقاله انواع سبزی خورشتی و خورشت های مختلف را برایتان توضیح خواهیم.

عکس سبزی


شما همچنین می‌توانید مقاله‌های زیر را مطالعه فرمایید:


سبزی آش

در ایران آش‌های متفاوتی درست می‌کنند ولی تقریبا بیشتر آن‌ها از سبزی‌های یکسان برخوردارند. آش گوجه، آش ماست، آش سبزی، آش رشته، آش ترخینه، آش بلغور، آش شله قلمکار همه این آش‌های خوشمزه شامل تره جعفری گشنیز و شوید می‌باشد.

عکس سبزی

قلیه ماهی

قلیه ماهی یک غذای بسیار خوشمزه جنوبی است که همه جنوبی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار آن را درست می‌کنند. این خورشت خوش‌مزه که با سبزی معطر و تمبرهندی درست می‌شود به دلیل وجود ماهی در آن از خواص بسیار زیادی برخوردار است. گشنیز و شنبلیله دو سبزی معطر موجود در قلیه ماهی است که باید به یک میزان در آن وجود داشته باشد.

قورمه سبزی

بی‌شک می‌توان قورمه سبزی را محبوب‌ترین غذای ایرانی شناخت.در هرجای ایران قورمه سبزی را با یک ترکیب مشخص درست می‌کنند. خوشمزه شدن قورمه سبزی وابسته به فوت‌و‌فن‌های خاصی است یکی از این فوت‌و‌فن‌ها سبزی خوب سرخ شده و نوع سبزی‌های آن است. تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و اسفناج سبزی‌های موجود در قورمه‌سبزی است.

دلمهعکس دلمه

دلمه انواع مختلفی دارد ولی معروف‌ترین آن دلمه برگ مو است که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر مانند ترکیه نیز بسیار محبوب است. دلمه کلم دلمه گوجه فرنگی دلمه سیب‌زمینی  دلمه فلفل‌دلمه ای و دلمه بادمجان از دیگر انواع دلمه است. در دلمه علاوه بر گوشت و برنج سبزی‌های معطر زیادی به کار رفته است، تره، جعفری، شوید، مرزه، نعنا و ترخون سبزی‌های موجود در دلمه هستند.

کوفته

یکی دیگر از غذاهای لذیذ پر سبزی کوفته است. کوفته که خوشمزه‌ترین آن کوفته تبریزی است نیز انواع مختلفی دارد ولی به طور کل در همه نوع کوفته سبزی معطر به کار می‌رود. شما می‌توانید تره ، جعفری، گشنیز، شوید، مرزه، نعنا و ترخون را با هم مخلوط کرده و به کوفته خوش مزتان اضافه کنید.

کوکو و سبزی پلو

کوکوسبزی

در این دو نوع غذا یک نوع  مخلوط سبزی به کار می‌رود. شما می‌توانین زمانی که سبزی پلو درست کردید اضافه سبزی را به راحتی با برنج مخلوط کرده و یک غذای سرشار از ویتامین را میل کنید. تره جعفری، گشنیز و شنبلیله مخلوط سبزی است که شما در کوکو و سبزی پلو استفاده می کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_grid columns=”4″ orderby=”title” order=”” ids=”6682, 6558, 6407, 6564″ post_type=”ids” no_items_message=”” items_layout=”shop_modern” items_gap=”5px”][/vc_column][/vc_row]

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.