چاشنی ادویه مرغ

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
چاشنی و ادویه مرغ

همانطور که میدانید از قدیم در کشور عزیزمان ایران , خانمها در اکثر غذا هایشان برای خوش طعم و لذیذتر کردن از انواع ادویه استفاده میکردند . این ادویه ها علاوه بر طعم دهی فوق العاده ای که داشتند , دارای خواص بینظیری نیز بودند که با هم بعضی از اونها رو به همراه خواصشون بررسی میکنیم :

ادویه و چاشنی مرغ بالسی

ادویه و چاشنی مرغ بالسی

ادویه های چاشنی

پودر زردچوبه:

یکی از پر کاربرد ترین هاشون که مطمئنم اغلب باهاش آشنا هستید پودر زردچوبه هست . زردچوبه دارای خواص بینظیری هستش که از بهبود عملکرد معده , مفید بودن برای عضلات و بهبود انواع عفونتها میتوان به آن اشاره کرد . این محصول پر کاربرد تقریبا در نود درصد غذاها از جمله مرغ , ماهی , انواع خورشت ها مثل خوشت قیمه و کوکو سیب زمینی و خیلی غذاهای دیگه استفاده میشه .

 

فلفل سیاه :

یکی دیگه از ادویه هایی که خیلی پر کاربرد و البته خیلی هم پر فایده هست پودر فلفل سیاهه .اونهایی که غذاهای تند خیلی دوست دارند بی شک توی همه غذاهاشون ازش استفاده میکنن . فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدانه , همینطور کمک زیادی میکنه به جذب مواد مغذی در معده و خاصیت ضد التهابی هم داره . البته گمانه زنی هایی هم هست که فلفل سیاه ممکنه که برای مغز مفید باشه و بتونه در کنترل قند خون نقش ایفا کنه.

 

پودر سیر :

یکی دیگه از ادویه های پر طرفدار و پر مصرف بین مردم کشورمون پودر سیر هست . این بدبوی پر خاصیت که البته اینجوری روش اسم گذاشتن , توی مناطق شمالی کشورمون جزو پایه های اصلی و اساسی غذاها هستش . از فواید بیشمار پودر سیر میشه به کاهش کلسترول خون , نقش پیشگیری از سرطان , تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و بهبود و کمک به هضم غذا اشاره کرد. این ادویه در مناطق مختلفی کشت میشه که میتونیم به استان های گیلان و همدان بصورت خاص تر اشاره کرد .

 

پودر پیاز:

خب نوبت میرسه به پودر پیاز که البته باید بگم در طول زمان بسیار کاربردی شده و شاید قدیم تر ها از پیاز تازه بیشتر استفاده میکردند ولی این روزها به دلیل دغدغه و مشغله بیشتر خانواده های ایرانی تونسته جایگاه خودش رو حسابی تثبیت کنه . خب طبیعتا این محصول پس از فرآینده پوست گیری , اسلایس و خشک شدن در کارخانه وارد دستگاه آسیاب میشه و بصورت کاملا پودر راهی بازار مصرف میشه . یه نکته ای که خیلی مهمه در خصوص پودر پیاز خالص بودنشه .    خیلی دقت کنید که این روزها به خاطر منفعت طلبی عده ای متاسفانه پودر پیاز تقلبی توی بازار زیاده . پس توصیه میکنم که حتما از کارخانه جات معتبر و دارای سیب سلامت خرید کنید.  حالا بریم سراغ چند تا از خواص پودر پیاز …

پودر پیاز از سکته های قلبی و سرطان جلوگیری میکنه , البته نوعی کلسترول خوب هم در پیاز وجود داره که با مصرفش بصورت پودر به راحتی جذب بدن میشه و مهم تر از همه با  توجه به اینکه این روزها امواج الکترومغناطیسی موبایل زیاد شده این پر خاصیت میتونه جلوگیری کنه از آسیب امواج به دی ان ای انسان.

 

پودر دارچین:

دوستان یکی دیگه از ادویه هایی که خودمم خیلی خیلی دوستش دارم پودر دارچین هستش . الان مطمئنن همتون وقتی به پودر دارچین میرسیم یاد ۲  تا چیز می افتین . یکی ماه رمضان و شله زردهای نذری که روش پر پودر دارچینه و یکی دیگه هم … بله , کاملا درسته (حلیم) , اصن روایت داریم که حلیمه و پودر دارچین روش یعنی حلیم بدون پودر دارچین انگار اصلا معنا نداره این ادویه به نظرم دیگه برای ما نوستالژی شده و هممون از بچگی با عطر و طعمش آشناییم . پودر دارچین خاصیت های بی شماری داره , مثلا اینکه دارچین سرشار از آنتی اکسیدانه و خواص ضد التهابی بینظیری داره . علاوه بر اون نقش خیلی زیادی در کاهش خطر بیماری های قلبی داره و مهمتر اینکه بهبود دهنده حساسیت به هورمون انسولین هستش . تازه برای بیماران دیابتی هم خوبه , چونکه قند خونشون رو پایین میاره . فکر کنم اگه بخوام راجع به بقیه خواصش براتون بگم دیگه کم کم حوصلتون سر بره , پس میرم سراغ یه ادویه پر کاربرد دیگه…

 

پودر لیمو:

این ادویه رو توی بازار بهش گرد لیمو هم میگن . همونطوری که از اسمش معلومه این محصول از خود لیمو تهیه میشه . البته جالبه بدونین که در کشور ما بیشتر از آسیاب لیمو امانی , پودر لیمو رو تهیه میکنن و شاخص اصلی کیفیت این محصول هم اینه که تلخ نباشه . در خصوص پودر لیمو هم حتما این نکته رو به یاد داشته باشید که با توجه به زیاد شدن محصول تقلبی حتما از برندهای معتبر خرید کنید اگر بخوایم از خواص پودر لیمو نام ببریم , شاخص ترینشون کمک به سم زدایی بسیار عالی و همچنین منبع درخشان ویتامین ها هضم غذا و سرشار از مواد معدنی هستش .

به مرور زمان مردم البته به کمک عطارهای خبره تصمیم گرفتند که بعضی از این ادویه ها رو با هم ترکیب کنند و بعد داخل غذاشون ازش استفاده کنن و رفته رفته ترکیبات خیلی عالی درست شد که بهشون چاشنی میگفتن . حالا بیاین تصور کنیم که ترکیب شدن ادویه هایی که هر کدومشون صدها خاصیت دارن , چقدر بی نظیر خواهد شد .  بالسی با ترکیب ادویه هایی خاص که خیلی هاش رو در بالا مرور کردیم اقدام به تولید یه چاشنی پر خاصیت و خوشمزه کرده که اسمش رو گذاشتیم چاشنی جادویی مرغ … خب حتما میدونین که مرغ یکی از غذاهایی که به خاطر بوی اولیه هم نیاز به چاشنی داره و هم اینکه چاشنی میتونه بهش لعاب بده و خیلی خوشمزش کنه .

چاشنی مرغ بالسی از بهترین و خالص ترین ادویه ها , در شرایط کاملا بهداشتی ,  ترکیب و تولید شده و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار گرفته است . قطعا میگن هر چیزی به یه بار امتحانش می ارزه , چه برسه به اینکه اون چیز چاشنی مرغ بالسی یا بهتر بگم ادویه مرغ بالسی باشه … راستی یه چیزی رو یادم رفت بگم ؛ شعار بالسی اینه که     ” هر مشتری عضوی از خانواده ماست ” .

فراموش نکنین که رضایت شما برای من و همکارانم خیلی مهمه , پس ما رو از نظرات و یا پیشنهاداتتون بی نصیب نذارین.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.