کاربرد پودر جوز هندی

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
جوز هندی

در این مطلب میخواهیم کاربرد های پودر جوز هندی رو در زمینه آشپزی و پزشکی با هم بخونبم…

کاربرد پودر جوز هندی در آشپزی

  •  یکی از کاربرد های این ادویه جذاب هنگام تهیه سوپ یا خورش های دلپذیر است . جوز هندی به همان اندازه که برای شیرینی پزی عالی است ، به همان اندازه در آشپزی عالی است . این ماده اصلی بسیاری از دسرها از جمله پای کدو ، کاسترد و تخم مرغ  میباشد.
  • جوز هندی همچنین با سس های خامه ای و غذاهای پنیری مانند بشامل ، سس آلفردو و سوفله ، که از حرارت نامحسوس ادویه سود می برد ، خوب ترکیب می شود.
  • جوز هندی اغلب در غذاهای گوشتی خوش طعم استفاده می شود ، جایی که طعم را به طرز ظریفی افزایش می دهد همچنین آن را در مخلوط سوسیس ، لازانیا و … خواهید دید. جوز هندی همچنین بسیار خوب با کدو زمستانی و سبزیجات برگ تیره ترکیب می شود.

 

کاربرد پودر جوز هندی در پزشکی

  • به گفته آیورودا (سیستم سلامتی هندی)، باید یک جوز هندی را به یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و قبل از خواب میل کنید. برای فواید بیشتر می توانید مقداری بادام و کمی هل به آن اضافه کنید. جوز هندی حاوی روغن های ضروری است که بر سیستم نفخ ما تأثیر می گذارد. همچنین به حذف گازهای اضافی از سیستم نفخ کمک می کند.
  • علاوه بر کاربردهای آشپزی زیاد، جوز هندی حاوی ترکیبات گیاهی ضد التهابی قوی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. اینها ممکن است خلق و خو ، کنترل قند خون و سلامت قلب را بهبود بخشد ، اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات بر روی انسان مورد نیاز است.
  • خواص درمانی جوز هندی به آرامش اعصاب کمک می کند. پودر جوز هندی سبب آزاد شدن سروتونین شده که باعث خواب می شود.
  • جوز هندی می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند. همچنین ، ادویه جوز هندی سرشار از کلسیم ، پتاسیم و منیزیم است که مواد مغذی کلیدی برای کنترل فشار خون هستند.
  • تا حدی استفاده از جوز هندی به عنوان یک داروی جنسی نام برده میشود . همچنین تقویت کننده اسپرم است و می تواند حجم شمارش اسپرم مردان را افزایش دهد.

شما میتوانید همین حالا پودر جوز هندی با کیفیت بالسی را از سایت  سفارش دهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.