کاربرد پودر میخک

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
پودر میخک

در این مقاله میخوام کاربرد های پودر میخک را در زمینه های مختلف بررسی کنیم. پودر میخک یکی از ادویه هایی است که بیشتر در کشورهای آسیایی مانند اندونزی و پاکستان اسفاده می شود و هندی ها در تمام غذاهایشان از این ادویه استفاده میکنند. طبع این ادویه گرم و خشک است.

خواص پودر میخک

این ادویه فواید زیادی از جمله : کمک به درمان سرطان ، رفع دیابت ، رفع مشکلات دهان و مخصوصا دندان و بهبود سردرد و … دارد.

پودر میخک

پودر میخک

کاربرد پودر میخک در آشپزی

  • میخک طعم دهنده ای برای گوشت ، سس و برنج میباشد. میخک اغلب همراه دارچین و جوز هندی در غذاهای شیرین ، به ویژه طعم دار کردن “پای کدو تنبل” برای تعطیلات پاییز و زمستان ، و در چای استفاده می شود.
  • میخک کامل را در ژامبون ، سیب یا پیاز پخته شده برای افزودن طعم و یا به کاری اضافه کنید. همچنین می توان برای طعم دادن به شربت ها و محصولات پخته شده مانند کوکی های شیرین  استفاده شود.
  • میخک ، مانند تعدادی ادویه دیگر ، می تواند در غذاهای شیرین و خوش طعم مورد استفاده قرار گیرد. آنها دارای طعم گرم ، شیرین و تند هستند که ممکن است به همان اندازه برای کاری ، سس ماریناد یا خورش مناسب باشد ، مانند پودینگ شیر ، پای سیب.
  •  میخک حاوی ویتامین E و ویتامین K است که می تواند به مبارزه با عفونت باکتریایی کمک کند. و حتی در درمان تب نیز مثر است.

کاربرد پودر میخک در پزشکی

  • میخک ممکن است به کاهش حالت تهوع و درمان سرماخوردگی کمک کند. همچنین ممکن است به تسکین درد ناشی از سردرد ، التهاب مفاصل و دندان درد کمک کنند. همچنین می توان از میخک به عنوان بخشی از مسکن موضعی استفاده کرد. یک مطالعه نشان داد که می توان از میخک برای درمان عفونت های قارچی استفاده کرد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
  • یکی از پرکاربردترین مصارف میخک برای دندان درد هست چرا که از قدین نیز بر استفاده از آن تاکید شده و سبب کاهش درد و عفونت دندان میشود.
  • میخک متابولیسم را تحریک می کند و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. این ادویه همچنین دارای خواص ضد کلسترل و ضد چربی است. وقتی این ادویه قوی با فلفل ، دارچین و دانه های زیره ترکیب شود ، به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند ، که در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.
  • روغن میخک برای افزایش مو یک واقعیت اثبات شده است. این روغن ها عاری از هرگونه افزودنی و عطر به عنوان یک درمان طبیعی عمل می کنند. ویتامین های حیاتی به بهبود رشد قفل های شما کمک می کند. علاوه بر این ، استفاده از روغن میخک برای ماساژ پوست سر باعث افزایش گردش خون و تأمین اکسیژن رسانی به ریشه ها و فولیکول ها می شود.

شما میتونید پودر میخک را با بالاترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت از سایت بالسی تهیه کنید.

در پایان امیدوارم این مطالب براتون مفید بوده باشه.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.