طرز تهیه کتلت با سبزی خشک

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
طرز تهیه کتلت با سبزی خشک

تا به حال کتلت با سبزی خشک درست کرده اید؟ کتلت غذایی ساده، خوشمزه و البته پرطرفدار میان مردم کشورمان می باشد. این غذا در همه خانه ها و فست فود ها پخت و سرو می شود، اما شاید برایتان جالب توجه باشد که هر کسی طرز تهیه خاصی برای این غذای دوست داشتنی در آشپزخانه خود دارد. یکی از پرطرفدارترین روش های پخت کتلت، استفاده کردن از سبزی های خشک برای کتلت می باشد. بکار بردن انواع سبزی خشک برای کتلت از قدیم رایج بوده و تقریباً در همه آشپزخانه ها سبزی های خشک شده موجود می باشد. در ادامه شما را دعوت به خواندن مطالبی کوتاه همراه با آموزش تهیه کتلت با سبزی خشک می کنیم.

کتلت با سبزی خشک معطر

کتلت با سبزی خشک معطر

سبزیجات خشک مورد استفاده در تهیه کتلت

سبزیجات خشک عطر و طعم بی نظیری به غذا ها و خصوصا کتلت می دهند. از مهمترین سبزی های خشک برای کتلت می توان به رزماری، آویشن، جعفری و نعناع اشاره کرد.همانطور که گفتیم یکی از سبزیجات معطر در تهیه کتلت رزماری است، از سبزی خشک شده رزماری در غذاهای مدیترانه ای و حتی غذا های سنتی ما ایرانی ها بسیار استفاده می شود، گیاه خشک شده رزماری در غذا ها باعث ایجاد اشتهای دو چندان می شود. با به کار بردن این گیاهان به صورت خشک شده در غذا ها، علاوه بر رنگ و عطری که به غذاها می دهند بر بدن ما هم تاثیرات مثبتی خواهند گذاشت.

 

راز خوش مزه شدن کتلت

در تهیه کتلت با سبزی خشک رعایت نکاتی هر چند ساده، اما کاربردی لازم می باشد. ممکن است چندین بار به سراغ تهیه کتلت رفته باشید، ولی هر بار با شکست روبرو شده باشید. اما اگر واقعا دنبال راز خوشمزگی کتلت هستید، بهتر است که حتما در تهیه کتلت، از سبزی خشک استفاده کنید، چون که طعم و بوی سیب زمینی را همین سبزی های خشک، دفع می کنند. یکی دیگر از راز های خوشمزه شدن کتلت، گرفتن آب سیب زمینی و پیاز است، همچنین اضافه کردن آرد نخودچی به مواد باعث می شود که مواد رنگ و بوی بهتری داشته و هنگام پخت از درون ترد و پف دار شوند.

 

تهیه کتلت با سبزی خشک

همانطور که بالاتر هم گفتیم کتلت را میتوان همراه با انواع سبزی های خشک و معطر یا سبزیجات تهیه کرد. دستور پخت تعدادی از کتلت هایی که میتوان در آنها از سبزی خشک استفاده کرد را آماده کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید یک کتلت با سبزی خشک تهیه کرده و نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه کتلت

طرز تهیه کتلت

کتلت با سبزی خشک شده معطر

برای تهیه کتلت با سبزی خشک شده معطر، شما به دارچین و فلفل سیاه هر کدام به مقدار یک دوم قاشق چایخوری، زردچوبه به مقدار دو قاشق چایخوری، یک قاشق چایخوری آرد نخودچی، سیب زمینی سه عدد به اندازه متوسط، یک عدد پیاز، گوشت چرخ کرده به مقدار ۲۰۰ گرم و سبزی خشک شده معطر هم به اندازه یک قاشق غذاخوری نیاز خواهید داشت.

طرز تهیه کتلت با سبزی خشک شده معطر

در ابتدای کار مطمئن شوید که سبزی خشک برای کتلت در منزل موجود دارید، این سبزی های خشک شامل پیازچه، ریحان، ترخون، جعفری و نعناع می باشد. پس از اطمینان از موجود بودن سبزی های خشک، به سراغ سیب زمینی های خود بروید. پس از آنکه در آب جوش به خوبی نرم شدند، آنها را بیرون آورده و پوستشان را جدا کنید. حالا پیاز و سیب زمینی ها را به کمک رنده ریز کرده و با دست آب آنها را بگیرید. پس از رنده کاری به سراغ گوشت های چرخ شده می رویم و آن را به پیاز و سیب زمینی اضافه می کنیم. این مواد را که به خوبی هم زدیم، نوبت به اضافه کردن ادویه ها، آرد نخودچی و نمک می رسد. وقتی مواد به خوبی مخلوط شد و یک دست شدند، می توانید سبزی خشک برای کتلت را در مواد ریخته و مجدد همه مواد را درون کاسه مخلوط می کنیم. در آخر مواد تهیه شده برای کتلت از سبزی خشک را به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم، سپس با شکل های مختلف تحت سلیقه خودمان، درون روغن سرخ می کنیم.

 


برای خرید انواع ادویه جات بصورت فله و بسته بندی با شماره 09128939218 تماس بگیرید.


 

 

تهیه کتلت سبزیجات

تهیه کتلت سبزیجات

کتلت سبزیجات

در تهیه کتلت سبزیجات، لازم است که سبزی خشک شده برای کتلت در خانه داشته باشیم، موادی که برای تهیه کتلت سبزیجات لازم است شامل آرد سوخاری به مقدار نیاز، سیب زمینی آب پز شده یک عدد، تخم مرغ دو عدد، فلفل دلمه سبز دو عدد، نمک، اسفناج به مقدار دو پیمانه، فلفل و آویشن هر کدام یک قاشق چایخوری، ترخون و شوید هم هر کدام یک قاشق چایخوری می باشد.

 

مراحل تهیه کتلت سبزیجات

تهیه کتلت سبزیجات بسیار ساده و سریع بوده که مناسب برای دورهمی های خانوادگی هم می باشد. این نوع کتلت کلا در چهار مرحله آماده شده و تنها نیازمند ظرافت و صبوری شما در حین کار می باشد. در ادامه مراحل تهیه کتلت را شرح خواهیم داد.

گام اول

در اولین گام به سراغ اسفناج ها خواهیم رفت، بنابراین اسفناج ها را به مدت دو تا سه دقیقه درون آب جوش بگذارید تا جوش بخورد و سپس بیرون آورده، آبکش کرده و روی آن آب سرد بگیرید تا رنگ اسفناج را از دست ندهید. حالا می توانید اسفناج ها را خرد کرده و همزمان که روغن در حال گرم شدن است فلفل دلمه، نمک و اسفناج خرد شده را درون روغن بریزید و کمی تفت دهید‌.

گام دوم

در این گام مهمترین کار این است که آب مواد را با هم زدن و تفت دادن درون روغن به خوبی گرفته، سپس اگر دوست داشتید به مواد تفت داده شده مقداری زردچوبه اضافه کنید تا مواد طعم خوبی به خود بگیرد. فراموش نکنید که مواد را تنها برای ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید.

گام سوم

شاید پر کار ترین قسمت تهیه کتلت در این نوع، همین گام باشد. در این بخش سبزیجات را باید آسیاب کرده، سیب زمینی ها را رنده کنید، آرد سوخاری یا آرد نخودچی و نمک را به سیب زمینی اضافه کنید. پس از مخلوط کردن تخم مرغ ها را روی مواد بریزید و در آخر اسفناج و فلفل دلمه را درون ظرف مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.

گام چهارم

حال که به گام آخر رسیده اید، کار شما آسان تر می شود. در این گام مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و سپس میزان نمک، ادویه جات و شل یا سفت بودن مواد را تست کنید. اگر مواد کتلت تهیه شده از سبزیجات شل بود، مقداری آرد سوخاری به آن اضافه کنید. نهایتا پس از اطمینان نسبت به کامل بودن همه گام ها، می توانید کمی روغن به کف دست خود زده و چرب کنید، سپس مواد آماده شده را به کمک دو دست خود پرس کرده و درون روغن رها کنید.

کلام آخر

کتلت از ساده ترین غذا هایی است که در دورهمی ها و مهمانی های کوچک، همیشه برای میان وعده یا غذای کامل پیشنهاد داده می شود. اما همین کتلت اگر همراه با سبزی خشک مخلوط شود، طعمی بی نظیر را برای شما رقم خواهد زد. بهتر است کمی تغییر سلیقه داده و از سبزی خشک بیشتری در تهیه کتلت خود استفاده ببرید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.