خواص آلو برای کبد

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس آلو

 

خواص آلو برای کبد

کبد یکی از مهم‌ترین اندام های بدن است که در سمت راست شکم قرار دارد. این اندام وظیفه دارد خونی که از دستگاه گوارش وارد می‌شود و قرار است در تمام بدن بچرخد را تصفیه کند.
پس تمام مواد مضر موجود در خون در کبد به صورت صفرا جدا سازی می‌شود؛ یعنی چربی خون را گرفته و به صورت انرژی در بدن ذخیره می‌کند. درنتیجه باید بیماری‌های کبدی را بشناسیم تا از کبد در مقابل بیماری‌های کبدی محافظت کنیم.
سرطان کبد، بیماری کبد چرب، بیماری کیستیک کبد و سیروز کبدی و … از انواع بیماری های خطرناک کبدی است.
یکی از مواد غذایی که به ما در پبشگیری از این بیماری‌ها کمک می کند آلو است. حال در اینجا چگونگی تأثیر آلو بر کبد توضیح داده شده است.
آلو انواع مختلفی دارد از جمله آلو سیاه، آلوچه، آلو زرد طلایی و آلو جنگلی و … که در بین همه‌ی آن‌ها آلوی زرد از خواص دارویی بیشتری برخوردار است.


عکس-الو
خواص آلو برای کبد

اگر سلامت کبد برای‌تان اهمیت دارد، بهتر است آلوی بیشتری میل کنید. این میوه خوش مزه خواص زیادی در تنظیم و کنترل صفرای کبد شما دارد. آلو و یا آلوی خشک دارای ویتامین C زیادی است به همین سبب در کنترل و تسکین صفرای شما نقش بسزایی دارد.
همچنین آلو به صورت خشک شده برای درمان بیماری‌های کم‌خونی و بیماری‌هایی مانند نقرس و رماتیسم نیز مفید است.

معجون آلو و دارچین برای درمان کبد چرب
مواد مورد نیاز

آلو: نیم کیلو
چوب دارچین بالسی: دو یا سه عدد
نمک سولفات: نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه معجون

به منظور پاکسازی و شست و شوی کبد خود این معجون را باید سه روز متوالی میل کنید.
ابتدا نیم کیلو آلو را در ظرفی شیشه ای به همراه یک لیوان آب بریزید. سپس آلو هارا بجوشانید. و بعد چوب دارچین را در آب درحال جوش بریزید و منتظر شوید تا آلو ها رنگ چوب دارچین را به خود بگیرد و پف کند.
در مرحله بعد ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید آلو‌ها خنک شوند. آنگاه آب و آلو‌ها را از هم جدا کنید و آلو‌ها را له کنید بعد از صافی توری عبور دهید. حال آلو‌های له شده را همراه با نمک سولفات و یک قاشق غذا خوری زردچوبه درهمان آب آلو بریزید. در آخر ظرف را درون یخچال بگذارید و بعد از یک ساعت میل کنید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.