جایگزین زعفران در جوجه کباب | شعله زرد | زرشک پلو

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
به جای زعفران در غذا از چی استفاده کنیم

به جای زعفران از چی استفاده کنیم ؟ جایگزین زعفران در غذاهای مختلف چیه ؟ جایگزین زعفران در زرشک پلو با مرغ

به جای زعفران از چی استفاده کنیم ؟

بجای زعفران از چی استفاده کنیم :شاید خیلی ها هنوز با گلرنگ آشنایی نداشته باشند اما یکی از بهترین جایگزین هل به جای زعفران است . گیاه گلرنگ میتواند جایگزین مناسبی برای زعفران باشد که رنگی کاملا شبیه به زعفران به غذا میدهد تنها تفاوت این است که این گیاه عطر زعفران را ندارد  . درصورتیکه بخواهید بو و عطر زعفران را نیز در غذاهای خود داشته باشید میتوانید این گیاه را با مقداری زعفران استفاده کنید.

این محصول به علت گیاهی بودن کاملا طبیعی است و برخلاف رنگ های غذایی نیازی نیست نگران عوارض استفاده از آن باشید .


خرید آنلاین پودر گیاه گلرنگ


شما میتوانید پودر گلرنگ را جایگزین زعفران در انواع غذاها کنید. از جمله غذاهایی که میتوانید بجای زعفران ، گیاه گلرنگ را بکار ببرید میتوان به جوجه کباب ، زرشک پلو ، شعله زرد ، کیک و حلوا و یا انواع خورشت ها اشاره کرد.

معرفی گیاه گلرنگ

گلرنگ (نام علمی: Carthamus tinctorius) بومی ایران است و در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا کشت می‌شود. این گیاه در مناطق مختلف ایران با اسامی مختلفی شناخته میشود، از جمله: کاچیره، کاجیره، کاجره، کازیره، کاپیسه، کاژیره، کاغله، کاغاله، کاخلی، قاقلی، هِچْک، مُعَصفَر، گُل عُصفُر، کافشه، قرطم، خِسک، خِسق. این گیاه در بعضی از استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان هِچْک ودر کرمان گل خِشت نیز نامیده می‌شود .

گلرنگ، یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم است که در آشپزی نیز کاربرد دارد و به آن زعفران تقلبی گفته میشود. از گیاه گلرنگ در صنعت رنگرزی نیز استفاده میشود. طبع گیاه گرم و خشک است. مهمترین خواص گلرنگ در درمان بیماری‌ها شامل خاصیت ضد التهاب، کمک به درمان ناباروری، افزایش اسپرم، کاهش کلسترول و تنظیم قاعدگی است.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.