طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
دمنوش لیمو عمانی

لیمو عمانی سرشار از ویتامین C می‌باشد. بهترین نوع لیموعمانی متعلق به جهرم است که رنگ آن تقریبا سفید است. فایده مهم لیموعمانی جهرم جذب سموم غذا و دمنوش ها است که پس از دم کشیدن و پخته شدن غذا باید دور ریخته شود.


توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:


 

مواد لازم دمنوش  لیمو عمانی و گل گاوزبان

گل گاوزبان: چهار قاشق غذاخوری

لیموعمانی: سه عدد

عسل: سه قاشق چایی خوری

قلم دارچین: یک عدد

آب جوش: چهار لیوان

طرز تهیه دمنوش لیموعمانی و گل گاوزبان

در ابتدا گل گاوزبان ها را با آب سرد بشوئید. پس از آن لیموعمانی هارا بشوئید، آن‌ها بشکنید و هسته های تلخ را از آن خارج کنید.

در یک قوری شیشه ای گل گاوزبان، لیموعمانی و قلم دارچین را ریخته و سپس آب جوش را به آن اضافه کنید و روی حرار غیر مستقیم قوری را قرار دهید. پس از گذشت یک ربع شما می‌توانید دمنوش گل گاو زبان و لیموعمانی را میل کنید. در صورت نیاز به شیرین کردن دمنوش می‌توانید از سه قاشق چایی خوری عسل برای کل قوری استفاده کنید. لازم به ذکر است این دمنوش را می‌توانید یک روز در میان میل بفرمائید زیرا هر روز و زیاد خوردن این دمنوش ممکن است باعث کاهش یا افزایش سطح فشار خون شما بشود.

گل گاوزبان بالسی

مواد لازم دمنوش لیمو عمانی و شوید خشک

لیموعمانی: سه عدد

شوید خشک: دو قاشق غذاخوری

عسل: سه قاشق چایی خوری

آب جوش: سه لیوان

طرز تهیه دمنوش  لیموعمانی و شوید خشک

ابتدا لیمو عمانی ها را به خوبی شسته و بشکنید و هسته های تلخ را از داخل آن خارج کنید. سپس شوید را به همراه لیمو عمانی در یک قوری شیشه ای ریخته و روی آن آب جوش بریزید. بگذارید به مدت نیم ساعت روی حرارت غیر مستقیم قرارگیرد آن گاه پس از گذر زمان تعیین شده بگذارید دمنوش لیموعمانی و شوید خشک کمی خنک شود سپس عسل را به آن اضافه کنید، کاملا هم بزنید تا مخلوط شود پس از آن می‌توانید میل بفرمائید. لازم به ذکر است در صورتی که عسل را در دمنوش داغ بریزید خواص عسل کاملا از بین می‌رود. مصرف این دمنوش باعث کاهش سطح کلسترول و و چربی خون می‌شود.

 

 

شوید خشک شده

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.