طرز تهیه مربای انجیر

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
مربای انجیر

طرز تهیه مربای انجیر

مربای انجیر را می‌توان به دو روش تهیه کرد: یک روش پوست انجیرها را کنده و بگذارید در شکر آب بیاندازد ، روش بعدی انجیرها را با پوست در ظرف بگذارید و به آن شکر و آب اضافه کنید . در ادامه مقاله طرز تهیه مربای انجیر به روش دوم را به شما آموزش می‌دهیم. مواد لازم مربای انجیر: انجیر: یک کیلوگرم شکر: ۷۰۰ گرم آب: ۲ لیوان آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری گلاب : ۱ قاشق غذاخوری وانیل: یک دوم قاشق چایی خوری


توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:


  طرز تهیه مربای انجیر در یک قابلمه آب و شکر را بگذارید بجوشد تا کمی غلیظ شود . آنگاه انجیرها را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲۵ دقیقه روی حرارت کم بپزد تا نرم شود. سپس گلاب ، آب‌لیمو و وانیل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بپزد . مواد را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و بگذارید کمی سرد شود آنگاه در یخچال قرار دهید. نکات: از انجیرهایی با سایز متوسط جهت تهیه مربا استفاده کنید. استفاده از انجیر سبز در تهیه مربای انجیر بهتر از استفاده از انجیر سیاه می‌باشد.

مربای انجیر

 

نکات پخت:

  • می‌توانید برای خوش‌رنگ شدن آن ازمقداری زعفران استفاده کنید.
  • کمی از دم انجیرها را باقی بگذارید تا انجیر هنگام پخت له نشود.
  • به میزان علاقه مندی خودتان میزان استفاده از شکرتان را تنظیم کنید.

خواص انجیر

  • به علت وجود فیبر این میوه‌ی خشک برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید است . مصرف فیبر غذایی ارتباط معکوسی با وزن و درصد چربی بدن دارد . البته لازم است بدانید انجیر کالری بالایی نیز دارد و می‌تواند موجب افزایش وزن جزئی شود . به همین دلیل بهتر است در مصرف آن زیاده روی ننمایید. مصرف چند عدد انجیر برای دریافت مواد مغذی آن کافی است.
  • جوشانده انجیر خشک با شیر اکسیری مفید برای سلامت دهان و دندان است . این جوشانده برای گلودردهای چرکی ، آن‍‍ژین‌ها ، عفونت و زخم‌های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل کنید.
  • انجیر حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام فنول است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد ، از ریسک بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند. علاوه براین انجیر منبع خوبی از پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می کند. کمبود پتاسیم به خصوص زمانی که با افزایش مصرف سدیم در نمک مصرفی همراه باشد، می تواند منجر به فشار خون بالا شود.
  • انجیر سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم و فسفر است . میوه انجیر منبع خوبی از امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶ و فیتواسترول است.

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.