غذاهای ساده و شیک برای مهمانی

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مرغ با سس پستو

 

مرغ با سس پستو ریحان و گوجه فرنگی
مواد لازم:

سینه مرغ 4 عدد

گوجه فرنگی 4 عدد

سس پستو 8 قاشق

روغن زیتون 1 قاشق

پنیر موزرلا 1 پیاله

نمک و فلفل سیاه


توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه فرمائید:


طرز تهیه:

 فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. سینه مرغ را در ظرف شیشه ای قرار دهید و روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه به سینه‌های مرغ بزنید سپس روی آن‌ها دو قاشق سس پستو بریزید و در آخر، گوجه فرنگی را حلقه ای ببرید و روی سس بچینید. آن‌ها را به مدت 40 دقیقه درون فر قرار دهید تا همه مواد به طور کامل پخته شوند.

غذا آماده سرو است. نوش جان!

 

 

سس پستو ریحان
مواد لازم:

برگ ریحان   ۴۰ گرم

سیر   ۱ حبه یا پودر سیر یک دوم قاشق

دانه کاج (کمی بو داده)  ۳۵ گرم

روغن زیتون   ۱/۲ فنجان

پنیر پارمسان (رنده شده)  ۱/۲ فنجان

نمک و فلفل    به مقدار لازم

طرز تهیه:

یک کاسه کوچک آب یخ آماده کنید. آب را در یک شیرجوش کوچک بریزید تا نصف آن را پر کند و به جوش بیاورید. ریحان‌ها را 5 تا 10 ثانیه داخل آب جوش غوطه‌ور کنید تا پلاسیده شوند. سپس فوراً آنها را داخل آب یخ بریزید تا جلوی پخته شدن گرفته شود. آبکش کنید و فشار دهید تا آب اضافی گرفته شود سپس با حوله آشپزی یا حوله کاغذی آن‌را خشک کنید.  حبه سیر را کوبیده و پوست بگیرید سپس خوب ریز کنید. آن‌گاه با یک چاقوی بزرگ ریز ریز کنید و روی تخته بمالید تا له شود و خمیری نرم به وجود آورید.

خمیر سیر را با دانه کاج در غذاساز بریزید. ۲ تا ۳ مرتبه بزنید تا همه چیز ریز خرد شود. ریحان را اضافه کنید و سپس در حالی‌که دستگاه روشن است روغن زیتون را کم کم داخل کاسه آن بریزید. روغن زیتون را اضافه کنید و غلظت پستو را چک کنید. باید کمی بافت داشته باشد. پستو را داخل یک کاسه بریزید سپس پنیر را اضافه کرده و هم بزنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.
برای نگهداری پستو یک لایه ی نازک روغن زیتون به آن اضافه کنید تا از نفوذ هوا به درون آن جلوگیری کند. سپس درب ظرف را بگذارید یا روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و ۱ تا ۲هفته در یخچال نگه دارید. حتی می‌توانید پستو را تا ۱ ماه در فریزر نگه دارید.

سس پستو با ریحان

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.