کاربرد پودر پیاز و خواص آن

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
پودر پیاز

کاربرد پودر پیاز

این پودر نوعی ادویه طعم دهنده است، پودر پیاز در خوراکی‌هایی مانند چیپس و پیاز یا برخی سس‌های مایونز کاربرد دارد. همچنین پودر پیاز برای آماده سازی پیاز داغ برای طبخ آش یا برخی غذاهای دیگر بسیار مناسب است، پیاز یک طعم دهندۀ عالی برای غذا است. پودر پیاز با توجه به نوع شکل آن برای دادن طعم نهایی به غذا بسیار مناسب است. پودر پیاز بالسی از وزن‌های زیر یک کیلو تا چند تنی قابل تامین می‌باشد و نسبت به سایر پودر پیاز‌ها به دلیل نوع خاص خشک‌شدن ضمن حفظ رنگ طعم و عطر خوبی هم دارد.


توصیه می‌شود مقاله‌های زیر را نیز بخوانید.


خواص پور پیاز برای زیبایی

به طور کلی پیاز به دلیل ویتامین‌ها و برخی آنتی اکسیدانهای موجود در آن برای درمان جوش و روشن شدن پوست بسیار مفید است. این ماده باعث نرم شدن لب‌ها می شود. برای این میوه توصیحه شده است که آن را روی پوست به مدت30 دقیقه بمالید، این ماده باعث ریزش لایه‌های مردۀ پوست می‌شود و  شادابی را برای پوست به همراه می‌آورد.

خواص پودر پیاز برای مو

مصرف پیاز را برای درمان ریزش مو و همچنین رشد مجدد آن بسیار توصیه کرده‌اند برای این موضوع می‌توان آب پیاز را با عسل ترکیب و روی سر مالید البته به جای آب پیاز می‌توان از جوشانده پودر پیاز نیز استفاده کرد.

خواص پودر پیاز برای سلامتی

  • شاید یکی از خواص فوق‌العادۀ پیاز را بتوان خواص ضد سرطانی آن دانست، این میوه به دلیل وجود برخی آنتی‌اکسیدان‌ها در آن خاصیت زد سرطانی زیادی دارد و از سرطان‌ها قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.
  • کلسترل انواع متفاوتی دارد، نوعی کلسترل خوب در پیاز وجود دارد که مصرف پودر پیاز باعث می‌شود.
  • یکی از مزیت های دیگر پودر پیاز از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن است که می‌تواند، همچنین پیاز می‌تواند برای بیمارهای معده مفید باشد و از زخم یا ورم در آن جلوگیری کند.
  • پیاز برای افراد مبتلا به بیماری دیابت بسیار مفید است این میوه حاوی ماده‌ای به نام «کرم» است که باعث تنظیم میزان قند در خون می‌شود.
  • پیاز باعث جذب بیشتر ویتامین C در بدن انسان می‌شود، این میوه عملکرد این ویتامین را برای روشن شدن پوست و کمک به حفظ کیفیت مو افزایش می‌دهد.
  • یکی دیگر از خواص پودر پیاز کاهش آسیب به «دی ان ای» است که این روزها به دلیل وجود امواج بسیار الکترو مغناطیسی موبایل زیاد شده است.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.