گوجه فرنگی خشک

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
خرید عمده گوجه فرنگی خشک صادراتی

گوجه فرنگی خشک شده

بیوگرافی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به عنوان یکی از سبزیجات و میوه‌‌ای سرخ رنگ در جهان شناخته می‌شود، گیاه گوجه بومی قاره آمریکا بوده که طی تاریخ در کل جهان پخش شده است. گوجه فرنگی تره باری سرشار از ویتامین مفید سی و لیکوپن است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. از این معدن سرشار از مزه و زیبایی در انواع سس و نوشیدنی و پخت غذا استفاده می‌شود، بیشترین استفاده‌ی گوجه فرنگی در سالادهای مختلف است. گوجه فرنگی با داشتن بیست کیلوکالری در هر صد گرم مناسب کسانی است که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند. بیشتر از نود درصد یک گوجه را آب تشکیل می‌دهد و همین امر موجب کم کالری شدن آن می‌شود. خاصیت آنتی کسیدانی موجود در گوجه فرنگی برای جلوگیری از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

گوجه خشک شده چیست

امروزه در صنعت غذایی از گوجه فرنگی به شکل های مختلف استفاده می‌شود، یکی از این روش‌ها خشک کردن گوجه و استفاده از آن است. با توجه به اینکه بیشتر حجم گوجه از آب تشکیل شده است روند پوسیدگی بعد از چیده شدن در آن به سرعت انجام می‌پذیرد، پس بهتر خواهد بود با روشی زمان مصرف از گوجه را بیشتر کنیم تا بتوانیم از تمام فواید آن بهره کافی را ببریم. گوجه فرنگی خشک شده که هم در خانه قابل تهیه است و هم به صورت آماده می توان آن را خریداری کرد روشی است که تمامی ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیک، ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5، مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی را در خود نگه داری می‌کند. گوجه‌ خشک شده علاوه بر خاصیت‌هایی که داراست بیشترین طعم، عطر و رنگ را به غذا می‌بخشد و جایگزین مناسبی برای رب‎های کارخانه‌ای خواهد بود.

عکس گوجه خشک

فواید استفاده از گوجه فرنگی خشک شده

گوجه فرنگی خشک شده دارای خاصیت اشتها آوری است همچنین با مصرف آن خستگی از بین خواهد رفت. گوجه فرنگی خشک شده یک تقویت کننده قلب و اعصاب، تسکین دهنده دردهای رماتیسمی و مفاصل، و درمان کننده‌ی نقرس نیز هست. از گوجه‌ی خشک شده در درمان مسمویت‌های مزمن و مشکلات چربی خون نیز استفاده می‌شود. گوجه خشک شده با داشتن ویتامین A  می‌تواند به تقویت قوه‌ی بینایی و پوستی شفاف بی‌انجامد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خشک شده در جلوگیری از حملات قلبی نیز بسیار اثر بخش است. همچنین لیکوپن می‎تواند هورمون سیری بیشتری را در بدن آزاد کند و به همین علت برای کسانی که قصد رژیم های سخت و کم کردن وزن را دارند پیشنهاد بسیار خوبی است.

برای خرید گوجه فرنگی خشک به صفحه خرید گوجه فرنگی مراجعه کنید

برای تهیه‌ی خانگی گوجه خشک شده باید گوجه‎ها را بعد از شستشو به ورقه‌های نازک و یکسان برش دهید، در این مرحله بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید به آن‌ها رزماری، نمک و فلفل، آویشن و کمی روغن زیتون اضافه کنید. با چیدن آن‌ها بر کف سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشیده شده است بقیه ی مراحل در فر 150 درجه سانتی گرادی انجام می‌پذیرد، خشک کردن گوجه را تا حدی ادامه دهید که آب داخل گوجه کاملا تبخیر شود. این پروسه‌ی خشک کردن در دستگاه‌های خشک کن و آون توستر نیز قابل انجام است. اگر طعم اصیل گوجه را ترجیح می‌دهید لازم نیست طعم دهنده‌ای به آن اضافه کنید و فقط گوجه‌های ورقه شده را داخل فر یا خشک کن قرار دهید. با این کار زمان نگه‌داری گوجه را به چندین ماه می‌رسانید.

پودر گوجه خشک شده

پودر گوجه خشک شده طعم و رنگی عالی به هر غذایی می‌بخشد و به عنوان یک محصول طبیعی می‌تواند رنگ و رویی عالی به سس و آب میوه‎های خانگی بدهد. از پودر گوجه‎ی خشک شده در پنیرهای خامه‎ای، چیپس‎های خانگی، سس‌های دست ساز و … استفاده کنید و از طعم لذیذ گوجه که حالا با خشک شدن چندین برابر شده است لذت ببرید. برای تهیه‎ی پودر گوجه فرنگی خشک شده می‎توانید ورقه‎های گوجه خشک شده را در آسیاب و یا مخلوط کن به پودر تبدیل کنید، این پودر را می‌توانید به عنوان چاشنی اصلی به هر وعده‌ی غذایی خود اضافه کنید.

پودر گوجه

جهت تهیه پودر گوجه بالسی میتوانید از صفحه خرید تهیه نمائید

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.