بهترین ماسک صورت بعد از اصلاح صورت

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
ماسک بعد از اصلاح

 عده زیادی از افراد بعد از اصلاح یا بند انداختن یا اپیلاسیون و یا حتی استفاده از ژیلت پوست صورت یا بدنشان جوش می زند. در اکثر اوقات این جوش ها سرسفید و ملتهب می شود و مدت زیادی طول می کشد تا بهبود یابند. به همین دلیل این دسته از افراد ترجیح می دهند اصلا اصلاح انجام ندهند.

بهتر است به جای تحمل جوش و جای جوش و یا اصلاح نکردن به فکر پیشگیری یا درمان سریع آن باشیم.در این مقاله در مورد بهترین ماسک صورت بعد از اپیلاسیون با هم میخونیم.

 

علت جوش زدن بعد از اصلاح یا اپیلاسیون چیست؟

موقع بیرون آمدن انتهای مو از پوست التهابی ایجاد می شود که گاهی باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. در برخی افراد این التهاب بیشتر و شدید تر است و باعث جوش میشود.

 

قبل از اصلاح چکار کنیم تا جوش نزنیم؟

اگر می خواهید صورتتان را بند بیاندازید حتما صورتتان را بشویید و کامل خشک کنید و بعد الکل یا هر محلول ضدعفونی کننده پوستی به پوست و بند اصلاح خود بزنید  همچنین اگر با ژیلت یا دستگاه اپیلاتور هم قصد اطلاح دارید بهتر است اول آن ها را ضد عفونی کنید .

اگر ریشه های موی سفت و ضخیمی دارید که به سختی از پوست خارج می شوند بهتر است قبل از اصلاح چند دقیقه بخور آب گرم و بعد از آن چند دقیقه بخور آب سرد بگیرید. بخور آب سرد حین اصلاح هم توصیه می شود.

اگر سعی کنید با رژیم غذایی مناسب چربی و رطوبت پوستتان را متعادل کنید خیلی بهتر است . برای این منظور میوه زیاد مصرف کنیدو میوه ها هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده که اصطلاحا به آن چیپس میوه هم می گویند بسیار موثر است .

 

تاثیر سیب روی سلامت پوست : ( خرید اینترنتی سیب خشک )

سیب دارای ویتامین های A،B،C است که در بهبود سرماخوردگی و طراوت و شادابی پوست نقش اساسی دارد.
همچنین پتاسیم موجود در سیب ، اوره و اسید اوریک را دفع می کند و معمولا برای بیماران کبدی  مناسب است. زمانی که کبد سالم باشد چربی پوست تا حد زیادی متعادل می شود .

 

تاثیر پرتقال روی سلامت پوست : (خرید اینترنتی پرتقال خشک )

پرتقال علاوه بر ویتامین C دارای انواع ویتامین‌های B، E، A و همچنین سرشار از بتاکاروتن است.
پتاسیم پرتقال،سبب افزایش ادرار است؛ در نتیجه سموم را به سرعت از بدن دفع می‌کند و سلامت پوست را به همراه دارد.

 

تاثیر توت فرنگی روی سلامت پوست: ( خرید اینترنتی توت فرنگی خشک )

توت فرنگی پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد.همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش می دهد.

 

تاثیر کرنبری روی سلامت پوست 

کرنبری  به‌خاطر داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان از جمله ویتامین C، ویتامین E و فیبر به سوپر غذا نیز معروف است. از خواص کرن بری می‌توان کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پیشگیری از سرطان را نام برد. همچنین به ساخت کلاژن کمک می‌کند که همین امر باعث بهبود زخم ها می‌شود . علاوه بر سلامت پوست ببه بیماران قلبی نیز مصرف آن بسیار توصیه می شود .

 

بعد از اصلاح چه کار کنیم؟

تا چند دقیقه اصلا به پوستتان دست نزنید. حتی با آب هم نشویید. کمی که التهاب کمتر شد دوباره با یک محلول ضد عفونی کننده پوست به آرامی پوست را ضد عفونی کنید و تا یک ساعت صبر کنید. از کرم مرطوب کننده یا وسایل آرایشی استفاده نکنید.

در روزهای بعد از اسکراب های بسیار ملایم برای لایه برداری پوست کمک بگیرید. تا به آرامی منتفذ بسته شده پوست باز شوند .

 

بهترین ماسک صورت بعد از اپیلاسیون

ماسک بعد از اصلاح خیار . گلاب

← یک عدد خیار را ریز رنده کنید یا در دستگاه میکسر له کنید. 2 قاشق گلاب اضافه کنید و به آرامی روی پوست به مدت 20 دقیقه قرار دهید.

 

ماسک بعد از اصلاح یخ

← کمپرس یخ همیشه به عنوان اولین و سریع ترین روش رفع التهاب مورد استفاده بوده است. شما هم می توانید چند قالب کوچک یخ داخل پاکت فریزر بریزید و چند دقیقه روی پوستتان قرار دهید.

 

ماسک بعد از اصلاح آلوورا

← مواد لزج داخل برگ آلوورا را خالی کنید و با پشت قاشق له کنید. به آرامی روی پوست قرار دهید و بعد از یک ربع پاک کنید.

ماسک بعد از اصلاح خیار و نعناع

← ۲ عدد خیار را رنده کنید و یک قاشق نعناع ریز خرد شده به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید.

 

عکس میوه مخلوط

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.