معرفی فواید میوه خشک برای معده + بارداری

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
خرید عمده میوه خشک در تهران

امروزه میوه های خشک طرفداران مخصوص به خود را دارند و بسیاری از محققان معتقدند مصرف متعادل میوه خشک اثرات بسیار مفیدی برای سلامتی دارد و یک میان وعده عالی به حساب می آید . یکی از بهترین ویژگی های میوه خشک این است که نسبت به میوه تازه خواص خود را از دست نمیدهد.از جمله ویژگی های میوه خشک میتوان به ویتامین های B ، فیبر ، املاح و مواد معدنی اشاره کرد.

در هر گوشه ای از علم پزشکی را که نگاه کنید، به اهمیت مصرف میوه جات اشاره شده است. فواید میوه خشک بر دستگاه گوارش یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث شده مصرف میوه جات، در کنار طعم لذت بخش باعث درمان شدن و پیشگیری از بیماری های زیادی شود. میوه ها هر کدام می توانند مواد مغذی زیادی را به بدن انسان وارد کنند. هر کدام از میوه ها ممکن است در فصول متفاوت تولید شوند و یک نوع آب و هوا را برای رشد نیاز داشته باشند. اما با ترفند خشک نمودن ، می توان در هر فصل به تمام میوه ها دسترسی پیدا کرد. برای تهیه ی میوه خشک می توانید بدون هیچگونه دردسر و مشقت، تنها با ورود به وب سایت شرکت و فروشگاه اینترنتی بالسی ، میوه های مورد علاقه ی خود را در هر فصل از سال به صورت خشک شده تهیه نمایید.

 

 

میوه خشک مخلوط

 

 

معرفی انواع میوه خشک مفید برای معده 

انجیر خشک : انجیر خشک یکی از انواع میوه خشک برای معده بوده و فواید بسیاری برای بدن دارد. درمان نفخ معده و درمان سوء هاضمه از جمله مهم ترین خواص این میوه خشک برای معده محسوب می شود. در ادامه به معرفی دیگر خواص انجیر می پردازیم.

  • درمان نفخ و باد معده
  • درمان یبوست
  • سلامت پوست و مو
  • رفع تنگی نفس
  • سلامت دهان و دندان

 

هلو خشک : از دیگر میوه خشک برای معده می توان به هلو اشاره کرد . هلو حاوی فیبر بوده و می تواند در سلامت سیستم گوارش موثر واقع شود. شایان ذکر است فیبر موجود در هلو می تواند از اختلالات مربوط به معده جلوگیری نماید. در پیشگیری و درمان مشکلاتی مانند یبوست، زخم معده، بواسیر و ورم معده موثر است.

 

 

کیوی خشک : کیوی در خنثی کردن اسید زیاد معده نقش مهمی دارد. چرا که حاوی مواد معدنی می باشد. به عبارتی می توان گفت کیوی از جمله بهترین میوه خشک برای معده به شمار می رود. البته کیوی فواید دیگری نیز دارد.

  • خنثی کردن اسید معده
  • جوان سازی پوست
  • تقویت سیستم ایمنی
  • سلامت دستگاه گوارش
میوه خشک صادراتی

 

آلو خشک : آلو منبع خوبی از فیبر بوده و برای سیستم گوارشی مفید است . آلو خشک و آلو بخارا فواید دیگری نیز برای بدن دارد که در ادامه معرفی می کنیم.

  • کاهش وزن
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • کاهش کلسترول
  • ملین
  • کمک به هضم غذا

 

سیب و توت خشک :  سیب و توت نیز به عنوان میوه خشک برای معده و هم چنین درمان زخم معده کاربرد دارند . چرا که این میوه ها حاوی فلاونوئید بوده و بهترین گزینه برای مصرف در رژیم غذایی می باشند. سیب سرشار از اسیدهای آلی است و خاصیت دارویی دارد. از مهم ترین خواص سیب خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تسکین زخم معده
  • درمان یبوست
  • درمان اسهال

 

مهم ترین فواید میوه خشک بر دستگاه گوارش 

درمان یبوست : یکی از شایع ترین مشکلات در حیطه ی دفع مواد از بدن ، یبوست می باشد . مصرف میوه جات به دلیل دارا بودن فیبر فراوان آن ها باعث کمک به درمان شدن این مشکل شایع خواهد نمود. همه ی پزشکان هم یک راه طبیعی برای درمان این بیماری را افزایش میزان مصرف میوه و سبزیجات می دانند.

درمان عفونت های روده ای : روده ها جزو دستگاه گوارش انسان هستند . عفونت های این بخش از دستگاه گوارش می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامت انسان شود . مصرف میوه جات حتی به شکل خشک شده می تواند در درمان این نوع از مشکلات جسمی نیز کمک کند.

کنترل اشتها : از جمله فواید میوه خشک بر دستگاه گوارش ، اثر آن بر میزان اشتها است. افزایش یا کاهش بیش از حد اشتهای افراد می تواند باعث تغییر خلقیات فرد هم بشود. پس بهتر است پیش از مصرف داروهای شیمیایی، به نوع تغذیه ی خود توجه کنند.

 

معرفی خواص میوه خشک در بارداری 

تامین ویتامین مورد نیاز بدن مادر و جنین : یکی از مهم ترین خواص میوه خشک در بارداری، تامین ویتامین مورد نیاز بدن مادر و جنین داخل رحم به شمار می رود. تامین پروتئین و ویتامین در دوران بارداری برای حفظ سلامت مادر و جنین بسیار پر اهمیت می باشد.

درمان یبوست : میوه های خشک سرشار از فیبر بوده و برای درمان یبوست بسیار مفید هستند. در دوران بارداری ممکن است بانوان با مشکل یبوست مواجه شوند. علت آن نیز می تواند ناشی از مصرف مکمل های آهن، کمبود فیبر و یا تغییرات هورمونی باشد.

تقویت ماهیچه های رحم مادر : بسیاری از میوه های خشک حاوی املاح معدنی، پتاسیم و منیزیم بوده که از ضعف عضلانی پیشگیری به عمل می آورند.

پیشگیری از زایمان زودرس : بدن مادر در دوران بارداری به طور متوسط برای تامین آهن مورد نیاز بدن و پیشگیری از زایمان زودرس به روزانه ۲۷ میلی گرم آهن نیاز دارد. میوه های خشک یکی از بهترین گزینه ها برای تامین آهن مورد نیاز روزانه به شمار می رود.

سرشار از آهن : بدن مادران در دوران بارداری بیش از هر دوره ای نیاز به آهن دارد. از دیگر خواص میوه خشک در بارداری ، تامین آهن مورد نیاز و حفظ سلامت مادر و جنین می باشد.

تامین فیبر مورد نیاز بدن مادر و جنین : همان طور که اشاره شد یکی از بهترین فواید فوید میوه خشک در دوران بارداری تامین فیبر مورد نیاز بدن مادر و جنین می باشد. از این رو می توان نتیجه گرفت که خوردن میوه های خشک در دوران بارداری هم می تواند به سلامت مادر کمک کند و هم بدن او را برای یک زایمان خوب و راحت آماده خواهد کرد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.