آیا میگرن چشمی خطرناک است ؟

1 Comment
3 دقیقه زمان مطالعه

میگرن بیماری قرن جدید است، در گذشته شاید به ندرت کسی را می دیدید که از میگن رنج ببرد  حتی میزان سردردهای معمولی نیز کمتر بود . میگرن انواع متعددی دارد و شدت و نوع درد در هر کدام متفاوت میباشد. 

اغلب میگرن ریشه در اختلالات سیستم عصبی دارد . در آن از سمت چپ سر شروع می شود و ممکن است به نقاط دیگر هم سرایت کند. درد میگرن به صورت ضربانی و ممتد است و بین ۲ تا ۷۲ ساعت ممکن است ادامه پیدا کند. میگرن در طول سال چندین بار اتفاق می افتد و بسته به پیشروی این بیماری دارد… در برخی افراد حتی ممکن است هر هفته هم اتفاق بیفتد. 

در اینجا چه چیزهایی می خوانیم : 

  • انواع میگرن 
  • علائم میگرن 
  • میگرن چشمی 
  • علت میگرن 
  • درمان میگرن

 

انواع میگرن 

1- میگرن چشمی  

2- میگرن فلج موقت ( میگرن همی پلژیکا) 

3- میگرن شریانی ( میگرن شریان بازیلر) 

4- میگرن قاعدگی

5- میگرن شکمی 

6- میگرن مزمن 


مطالب مرتبط :

درمان سردرد شدید


1- میگرن چشمی 

میگرن چشمی ممکن است باعث از دست رفتن موقت بینایی شود یا جرقه های برق در هنگام دید، بروز پیدا کند. در ادامه آن سردرد بروز پیدا می کند. اما این اختلالات ربطی به خود چشم ندارد و هیچ آسیبی به چشم نمی زند. 

برای درمان سعی کنید از استرس، اضطراب، مشروبات الکلی و نور شدید و مستقیم دوری کنید . همچنین باید ساعت خواب و بیداری خود را نیز تنظیم کنید. 

 

2-  میگرن فلج موقت ( میگرن همی پلژیکا) 

این میگرن باعث فلج موقت نیمی از بدن می شود. البته جای نگرانی نیست و موقتی است. همچنین این نوع میگرن بیشتر در کودکان دیده می شود و در بزرگسالان شیوع کمتری دارند.

 

3- میگرن شریانی ( میگرن شریان بازیلر) 

این نوع میگرن به علت گرفتگی شریان رخ می دهد و در بین جوانان شایع است. نشانه های میگرن شریانی سرگیجه ، لکنت زبان موقت ، ناتوانی، اختلال در بینایی،وزوز گوش و کاهش هشیاری است. 

درمان آن فقط از طریق دارو و زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود. از مصرف خودسرانه دارو اجتناب نمایید. 

 

4- میگرن قاعدگی

این میگرن در طول دوره قاعدگی به دلیل تغییر سطح استروژن در زنان رخ می دهد. این میگرن معمولا ۲ روز قبل از شروع قاعدگی اتفاق می افتد. در این موارد طبق نظر پزشک باید داروهای ضذ التهابی غیر استروئیدی مصرف نمایید. 

 

5- – میگرن شکمی 

این نوع میگرن با درد شدید شکمی همراه با حالت تهوع و استفراغ همراه است . میگرن شکمی بیشتر در کودکان شایع است و در دوران بزرگسالی به میگرن مزمن تبدیل می شود.  درمان باید حتما با دارو و زیر نظر پزشک باشد. 

 

6- میگرن مزمن 

اکثر افراد معمولا به دلایل مختلف سردرد می گیرند و پس از چندساعت خوب می شوند. اما عده ای هستند که در ماه ده تا پانزده بار دچار سردرد می شوند و این درد ممکن است چند روز طول بکشد. این درد یک درد مستمر است و درمان خاصی نیز ندارد. البته شیوع این نوع میگرن بسیار کمتر از انواع دیگر است. 

آیا میگرن چشمی خطرناک است

دلایل بروز میگرن ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است. حدود دو سوم افراد مبتلا ، سردردها را از خانواده به ارث می‌برند . همچنین نوسان سطح هورمون می‌تواند نقش داشته باشد به همین دلیل میگرن در زمان بلوغ ، در پسرها کمی بیشتر از دخترها است ، اما در میان زنان حدود دو تا سه برابر بیشتر از مردان است . سردردهای میگرنی معمولاً در دوره بارداری کاهش می‌یابند.

بهتر است برای جلوگیری از پیشرفت آن تمامی عواملی که باعث سردردتان می شود حذف کنید و در ابتدا از مسکن های ضعیف استفاده کنید .

 

1 Comment
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.