توپک خرما و پسته

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس توپک خرما و پسته

توپک‌های خرمایی یکی از خوراکی‌های محبوبی است که امروزه در کنار چای به شما پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید این خوشمزه‌های کوچک را در منزل با طعم‌های مختلف تهیه کنید، طعم‌های گردویی، کنجدی، پسته‌ای، نارگیلی و کاکائویی از محبوب‌ترین طعم‌های موجوده توپک می‌باشد.


توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه کنید:


مواد لازم

خرما بالسی: 20 تا 25 عدد

عکس توپک خربا با پستهکره: 50 گرم

پودر هل بالسی: یک قاشق چای خوری

پودر دارچین بالسی: نصف قاشق چای خوری

پودر زنجبیل بالسی: به میزان دلخواه

پودر گل سرخ محمدی بالسی: (در صورت تمایل از گلاب هم می‌توانید به میزان دلخواه استفاده کنید) سه قاشق چای خوری

مغز پسته بالسی: چهار قاشق غذا خوری

مغز گردوو بالسی: چهار قاشق غذا خوری

مغز بادام بالسی: چهار قاشق غذا خوری

پودر پسته، پودر نارگیل و پودربادام به میزان دلخواه برای تزئین

طرز تهیه

ابتدا پوست خرماها را جدا می‌کنیم وکره آب شده را به آن اضافه می‌کنیم تا کمی نرم شود؛ دقت کنید که کره را طوری به خرماها اضافه کنید که حالت سفت و خمیری خود را حفظ کند.

سپس پودر هل بالسی، پودر دارچین بالسی و پودر زنجبیل بالسی را به آن اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا ادویه ها به طور یکنواخت در خرما پخش شود.

به خرماها زمان می‌دهیم، تا عطر و طعم بگیرند؛ حال به سراغ مغزها می‌رویم یک سوم از مغزهارا به میزان دلخواه خورد می‌کنیم به طوری که دانه‌های آن‌ها از اندازه پودر درشت‌تر باشند سپس مغز‌های خورد شده را به خرماها اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا ترکیب یکنواختی به دست آید.

حال با استفاده از یک قاشق چایی خوری مقداری از خرما را در دست گرفته و یک مغز به دلخواه در وسط آن قرار می‌دهیم؛ سپس سعی می‌کنیم با دست شکل توپ  به خرما بدهیم.

توپ خرمایی را در یکی از پودر‌های موجود به دلخواه بغلتانید. توپک خوش مزه شما آماده است تا در کنار چای و یا به تنهایی سرو شود.

 

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.