خواص نعناع برای پوست

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
نعنا

گیاه نعنا یک گیاه چندین هزار ساله است که بیشتر در کشورهای آسیایی و اروپایی رشد می‌کند . از خواص دارویی نعنا میتوان به تسکین دهنده  شکم درد ، درمان نفخ، بیماری های پوستی و  …. اشاره نمود. روغن نعنا یکی از پرکاربردترین روغن ها در تهیه عطر ، ادکلن ، کرم و ماسک ها می‌باشد. عصاره و روغن نعناع  یک تسکین دهنده مفید برای پوست است و باعث شادابی و لطافت پوست می‌شود .

 

 


برای خرید و یا سفارش محصولات بالسی میتوانید با شماره    ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸    تماس بگیرید.


 

 

طرز تهیه ماسک نعنا برای پوست 

برای تهیه ماسک صورت نعنا به آرد، زردچوبه و برگ نعنا نیاز دارید. در مرحله اول 2 قاشق غذاخوری آرد را داخل ظرفی مسطح بریزید. دلیل آنکه از آرد به عنوان اولین ماده استفاده می شود این است که که  برای پاک سازی پوست بسیار مفیداست. آرد آلودگی ها، گرد و خاک نشسته روی سطح پوست را که ممکن است منجر به بروز جوش شوند را از روی پوست پاک میکند.

بهتر است کسانی  که دارای پوست چربی هستند از روغن  نعنا استفاده کنند، زیرا روغن نعنا ترشحات پوستی را کنترل و باعث شفافیت پوست  می‌شود..

در مرحله دوم زردچوبه را به آرد اضافه کنید. جالب است بدانید زردچوبه باعث رطوبت رسانی به پوست شده و می تواند به عنوان یک آبرسان طبیعی به کار برده شود. در مرحله آخرکافی است کمی برگ نعنا به ترکیب آرد و زردچوبه اضافه کنید و با یکدیگر ترکیب کنید. بهتر است برگ های نعنا را کمی خرد کرده و بکوبید تا استفاده از آن‌ها راحت ترباشد. پس از آن‌که این مواد را خوب ترکیب کردید، آن را روی صورت و گردن خود بمالید و ۱۵ الی 20 دقیقه منتظر بمانید. پس از گذشت مدت زمان گفته شده صورت را با آب ولرم بشویید.

 

روغن نعنا

خواص نعنا برای پوست

خواص نعنا برای پوست

  • گیاه نعناع باعث درمان آکنه شده و منافذ باز پوست را کاملا تمیز می‌کند.
  • نعنا حاوی ویتامین های A و C و B2 و مواد معدنی از جمله کلسیم، روی، مس و منیزیم است.
  • این گیاه باعث جلوگیری از خشکی پوست و لب می‌شود.
  • مصرف نعنا تازه برای ناراحتی معده و دمنوش نعنا برای تسکین دردهای گوارشی بسیار مفید است.

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.