درمان سریع آفتاب سوختگی شدید

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس-درمان-آفتاب-سوختگی

آفتاب سوختگی یک نوع التهاب پوستی می‌باشد. این التهاب پوستی بر اثر ماندن بیش از حد در زیر آفتاب یا مجاورت طولانی در زیر سایر پرتوهای فرابنفش است . استفاده از دستگاه‌های سولاریوم نیز باعث ایجاد التهابات پوستی می‌شود . گاهی این التهاب منجر به تاول زدن پوست و سرخی بیش از حد پوست شما می‌شود . زمانی‌که پوست شما آفتاب سوخته می‌شود بهتر است همیشه آن را مرطوب نگهدارید زیرا برای احیاء مجدد پوست شما نیاز به رطوبت کافی نیز دارد . با ما همراه باشید در ادامه مقاله راه کارهایی برای درمان سریع آفتاب سوختگی در منزل به شما ارائه می‌شود.

 

 


توصیه می‌شود مقاله‌های زیر را مطالعه فرمائید:

میگو و خواص بی‌شمارش

دستور دو نوع ماسک صورت با زردچوبه


 

راه‌کارهای درمان آفتاب سوختگی در منزل

 

←درمان آفتاب سوختگی با استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یک عامل موثر در درمان آفتاب سوختگی در منزل می‌باشد. زیرا می‌تواند به راحتی اثرات آفتاب سوختگی را کاهش دهد. وجود استیک اسید موجود در سرکه سیب باعث ترمیم بافت های دچار آفتاب سوختگی می‌شود. بهتر است استفاده از سرکه سیب را به بعد از دوش آب سرد گرفتن موکول کنید. توجه کنید سرکه سیب باید به صورت خالص یا تصفیه نشده باشد تا تاثیر مثبت خود را نشان دهد. ابتدا با آب سرد دوش گبیرید سپس پنبه‌هایی که از قبل به صورت توپی درست کرده بودید را آغشته به سرکه سیب کرده و به مکان‌هایی که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید. یا یک ظرف مخصوص اسپری کردن را از سرکه سیب پر کنید و بعد از دوش آب سردبه بدن خود سرکه سیب را اسپری کنید تا ph را متعادل کند و باعث بهبود التهابات شود.

 

عکس سرکه سیب

عکس سرکه سیب

 

←درمان آفتاب سوختگی با استفاده از عسل

عسل یک ماده بسیار شگفت انگیز برای رمان آفتاب سوختگی است. مصرف عسل باعث تقویت پوست شما و ترمیم التهابات پوستی می‌شود. عسل سرشار از پروتئین بوده و وجود همین ماده باعث تسریع عمل ترمیم پوست شما می‌شود. عسل را می‌توانید به صورت مستقیم در محلی که دچار افتاب سوختگی شده است بمالید یا به یک باند بمالید و روی زخم بگذارید.

 

 

عکس عسل طبیعی

عکس عسل طبیعی

 

←درمان آفتاب سوختگی با استفاده از توت فرنگی

اسید تانیک موجود در توت فرنگی باعث کاهش گزیدگی که در آفتاب سوختگی احساس می‌کنید می‌شود. شاید برای شما عجیب باشد اما توت فرنگی خاصیت ضد التهابی دارد و برای آفتاب سوختگی بسیار مناسب است . برای استفاده از خواص مفید توت فرنگی برای درمان آفتاب سوختگی می‌توانید توت فرنگی ها را له کرده و به حالت خمیری شکل در بیاورید سپس بر روی تمامی نواحی که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه می‌توانید بدن خود را با آب سرد بشوئید. جهت درمان موقتی آفتاب سوختگی در منزل خود این روش بسیار مناسب می‌باشد.

 

درمان-آفتاب-سوختگی-توت-فرنگی

 

←درمان آفتاب سوختگی با آب گوجه فرنگی

استفاده از گوجه فرنگی باعث مرطوب شدن و نرم کنندگی پوست شما می‌شود . در آب گوجه فرنگی مقدار زیادی لیکوپن وجود دارد. جهت جلوگیری از آسیب‌های پوستی می‌توانید با خیال راحت گوجه فرنگی میل کنید. آب گوجه فرنگی باعث جلوگیری از آسیب پرتوهای فرابنفش می‌شود. گوجه فرنگی باعث خنک شدن پوست و تامین ویتامین C و A می‌باشد . برای تهیه ماسک آب گوجه فرنگی ابتدا چند گوجه را له کنید با یک تور تفاله‌ها را جدا کنید و آب را در یک ظرف دیگر نگهدارید. سپس مقداری ماست را با آب گوجه مخلوط کنید. ماسک بدست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی بخش‌هایی از پوستتان که آفتاب سوخته شده است بمالید . سپس با آب سرد بدن خود را بشوئید. می‌توانید این عمل را ۳ بار در روز انجام دهید.

 

عکس آب گوجه

عکس آب گوجه فرنگی

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.