مهم ترین خواص و فواید میوه استوایی آووکادو

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس آووکادو

آووکادو میوه‌ای سبز و درشت با یک هسته درشت می‌باشد . نام دیگر آن گلابی تمساح است. آووکادو یک منبع غنی از ویتامین‌های  A، B، C، E ،  K، پلی فنل‌ها، فلاونوئیدها، پتاسیم، منیزیم، فیبر و پروتئین است . مهم ترین خاصیت آووکادو غنی بودن از آنتی اکسیدان‌هایی است که برای هضم آسان غذا در کودکان بسیار مفید است. همچنین خاصیت ضد میکروبی آن جهت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان تاثیرگذار است . در ادامه مقاله با مهم ترین خواص و فواید میوه استوایی آووکادو  آشنا می‌شوید.

 

 


برای سفارش محصولات بالسی میتوانید با شماره    ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸    تماس بگیرید.


فواید آووکادو

آووکادو یک منبع غنی از ویتامین‌های  A، B، C، E ،  K، پلی فنل ها، فلاونوئیدها، پتاسیم، منیزیم، فیبر و پروتئین می‌باشد.

عکس آووکادو

 

 

خواص آووکادو برای سلامت بدن

  1. تقویت کننده بدن
  2. کاهش سطح فشار خون
  3. کاهش سطح قند خون
  4. کاهش مناسب وزن
  5. تقویت عملکرد قلب

مهم ترین خواص و فواید میوه استوایی آووکادو

 

 

 

خواص آووکادو

  1. چربی‌های غیر اشباع موجود در آووکادو باعث کاهش وزن می‌شود.
  2. اسیدفولیک موجود در میوه آووکادو باعث جلوگیری از سقط جنین می‌شود.
  3. فیبر موجود در این میوه کمک بسیار زیادی به درمان یبوست می‌کند.
  4. جهت درمان بیماری‌های کبد، مخصوصا درمان کبد چرب استفاده از این میوه توصیه می‌شود.
  5. پتاسیم موجود در آووکادو یک درمان طبیعی برای کاهش سطح قند خون و کاهش سطح فشار خون می‌باشد.
  6. آووکادو مانع از رشد سلول‌های سرطانی شده و برای بهبود این بیماری بسیار مناسب است.
  7. مواد مغذی موجود در میوه آووکادو باعث جلوگیری از بیماری های چشمی همچون آب مروارید می‌شود.

انواع ماسک‌های آووکادو

درخشندگی پوست

میوه آووکادو یک تاثیر بسیار مثبت و عالی در درخشان کردن پوست صورت دارد. جهت تهیه ماسک آووکادو باید یک آووکادویی که کاملا رسیده باشد را انتخاب کنید و آن را بپزید . سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی صورت و درصورت نیاز روی گردن خود بمالید. پس از گذشت زمان ذکر شده صورت خود را با آب ولرم رو به گرم بشوئید. این عمل را می‌توانید در هفته ۳ بار انجام دهید.

آووکادو آب‌رسانی طبیعی

ماسک آوو کادو با شیر می‌تواند یک آب رسان طبیعی و تاثیر گذار باشد. ابتدا یک میوه آووکادو رسیده تهیه کنید. آووکادو را به همراه مقداری شیر به خوبی مخلوط کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه رو پوست خود بگذارید. به طوری‌که ماسک روی صورت خشک شود و بعد از گذشت زمان ذکر شده با آب ولرم صورت خود را به خوبی بشوئید. این ماسک را می‌توانید یک شب درمیان استفاده کنید تا معجزه آبرسانی آن را مشاهده کنید.

نرم کننده طبیعی پوست

جهت نرم شدن و مرطوب شدن پوست خود می‌توانید از یک نوع ماسک ترکیب شده از آووکادو و جو دوسر استفاده کنید. یک آووکادو کاملا رسیده را انتخاب کنید و آن را به خوبی له کنید. آووکادو له شده را به همراه شکر و جو دو سر مخلوط کنید و به هر ناحیه از پوست خود که می‌خواهید نرم شود بمالید. پس از گذشت 5 الی 7 دقیقه می‌توانید آن را بشوئید. استفاده از این ماسک برای نرم کردن پوست به صورت روزانه مانعی ندارد.

پاک سازی پوست

جهت پاک کردن پوست خود به صورت طبیعی توصیه می‌شود از ماسک آووکادو نیز استفاده کنید. یک آووکادو رسیده را با یک فنجان کوچک شیر و دو قاشق عسل مخلوط کنید تا یک خمیر نرم بدست آورید. سپس آن را روی پوست خود بگذارید و پس از گذشت 10 دقیقه که ماسک روی صورت خشک شد آن را بشوئید.

رفع موخوره با میوه آووکادو

موخوره یک عاملی است که بسیاری از مردم از آن رنج می‌برند. یک آووکادو رسیده را به همراه یک تخم مرغ و روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و کاملا باهم مخلوط کنید. سپس مواد تهیه شده را روی موهای خود بمالید و بگذارید 10 الی 15  دقیقه بماند. پس از گذشت زمان ذکر شده با آب گرم موهای خود را بشوئید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.