میوه های عجیب

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
میوه های عجیب

در این مقاله شما را با میوه های عجیب در سراسر دنیا آشنا می‌کنیم. جالب است بدانید انجیر و اناز دو نوع میوه عجیب برای سایر کشور های دنیا شمارده می‌شوند.

 

رامبوتان:

میوه رامبوتان میوه بومی مالزی، اندونزی و تایلند است. رامبوتان در دو رنگ زرد و قرمز موجود می‌باشد. این میوه سر شار از ویتامین ث ، کلسیم، فیبر و آهن است.

 

میوه رامبوتان

لیچی:

میوه لیچی بومی هند، چین، آمریکا و تایوان می‌باشد. این میوه منبع غنی از ویتامین ث می‌باشد. لیچی حاوی مس میباشد که باعث تولید گولبول های قرمز است. این میوه برای استحکام استخوان ها مخصوصا در کودکان بسیار مفید است.

مانگوستین:

این میوه سرشار ازکلسیم، آهن  و ویتامین E و  B است. این میوه بومی کشورهای جنوب شرق آسیا می‌باشد. وجود گزانتون در مانگوستین باعث کاهش افسردگی و آرام بخش است.

مانگوستین

دراگون:

میوه اژدها منبع غنی از آنتی‌اکسیدان ها، ویتامین C، کاروتن و پروتئین می‌باشد. مصرف این میوه با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و مانع از پیری زود رس می‌شود. این میوه به دلیل داشتن مقد ار زیادی آب همانند یک آبرسان طبیعی عمل می‌کند.

 

دراگون

سالاک:

سالاک یک میوه استوایی می‌باشد که مزه آن شیرین و کمی گس است. پتاسیم و پکتین موجود در سالاک باعث تقویت هوش و حافظه آدمی می‌شود. سالاک به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین ث بسیار در درخشندگی و سلامت پوست و مو تاثیر گذار است.

سالاک

سیب آکی:

آکی میوه بومی غرب آفریقا می‌باشد. قسمت های خوردنی میوه آکی حتما باید قبل از مصرف پخته شود وگرنه به صورت سمی عمل کرده و مشکل ساز خواهد شد. گاهی به این میوه مغز گیاهی نیز می‌گویند.

 

سیب آکی

چری مویا:

نام دیگر  چری مویا، میوه اشرافی است. این میوه یک منبع غنی از ویتامین C ، کربوهیدرات، پتاسیم و فیبر می‌باشد. ویتامین ث موجود در این میوه به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری می‌کند. چری مویا با وجود آنتی اکسیسدان هایی که دارد موجب پیشگیری از بروز سرطان نیز می‌شود.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.