گل گاوزبان خواب آور است؟

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
گل گاوزبان

گل گاوزبان یک گیاه کوهی خود رو است که به علت کاربردهای زیاد درمانی و خوراکی کشت صنعتی آن نیز رواج پیدا کرده است. این گیاه به دلیل وجود پتاسیم و کلسیم فعالیت سلول‌های عصبی را بهبود می‌بخشد و به همین دلیل موجب آرامش می‌شود. اگر به دلیل اضطراب ناشی از یک روز سخت کاری خواب راحتی در شب ندارید، مصرف دم کرده گل گاوزبان با ایجاد آرامش درونی موجب خواهد شد تا خواب راحت‌تری داشته باشید. یا اینکه اگر به هنگام تغییر فصل خواب راحت به چشمانتان نمی‌بینید دم کرده گل گاوزبان مصرف کنید. گل گاو زبان با اصلاح سیستم بدنی به شما کمک می‌کند تا این مشکل را برطرف کنید.

 

 


شما همچنین می‌توانید مقاله زیرا مطالعه فرمایید:

آیا گل گاو زبان فشار خون را پایین می آورد؟


 

 

 

گل گاو زبان

 

 

اگر قصد مصرف گل گاوزبان را دارید دقت کنید تا این گیاه در شرایط مناسب و به دور از نور آفتاب نگهداری شده باشد. همچنین شما می‌توانید گیاه گل گاوزبان را در بهترین کیفیت و عطر از فروشگاه اینترنتی بالسی تهیه نمایید. و ما خود را متعهد می‌دانیم که در اسرع وقت ان را به دست شما برسانیم.

 

خواص و فواید گل گاو زبان

  • معمولاً افراد هنگام نوشیدن دمنوش گل گاوزبان مقداری آبلیمو به آن اضافه می‌کنند. اضافه کردن آبلیمو به این دمنوش آن را به رنگ ارغوانی در می‌آورد.
  • گل گاوزبان حاوی آلکالوئید است به همین دلیل مصرف این گیاه برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.
  • مصرف گل گاو زبان به تنهایی موجب اندکی افزایش فشار خون می‌شود. به همین دلیل بعضی آن را با اسطوخودوس و لیمو عمانی مخلوط می‌کنند تا کنترل فشار خون‌شان نیز به نحو احسن انجام پذیرد.
  • همچنین ترکیب دم ‌کرده گل گاو زبان با سنبل الطیب و لیمو عمانی نیز یک نوشیدنی نشاط آور و مقوی اعصاب است. به همین دلیل مصرف آن در مراسم ختم می‌تواند جایگزین مناسبی برای چای و قهوه باشد.
  • جالب است بدانید در بعضی فرهنگ‌های غذایی گل گاوزبان را به دلیل ارزش غذایی بالا در ویتامین C در سالاد نیز به کار می‌برند.

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.