بهترین چاشنی قرمه سبزی

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
سبزی قرمه

بریم که در مورد محبوب ترین و اصیل ترین غدای ایرانی ها بخونیم:

میشه گفت قرمه سبزی یکی از پرطرفدارترین غذا های بومی ، محلی و ایرانی است که هیچوقت از سفره ایرانی ها حذف نمیشود و اکثریت آن را دوست دارند . در طبخ این غذا ، سبزی های تازه درجه یک و ادویه جات مرغوب و البته هنر دست کدبانوی ایرانی لازمه کار است تا یک خورشت جا افتاده بینظیر به عمل بیاید . قرمه سبزی در نقاط مختلف ایران به طور متفاوتی طبخ میشود به طور مثال جنوبی ها در قرمه سبزی از سیب زمینی استفاده میکنند و یا رب یا آب نارنج اضافه میکنند ، مردم شهر های شمالی رب آلوچه در این خورشت جذاب استفاده میکنند ، گاها افراد در قرمه سبزی از مرغ به جای گوشت قرمز و همینظور از لوبیا چیتی به جای لوبیا قرمز استفاده میکنند.

قرمه سبزی | صنایع غذایی بالسی

کم هستند کسانی که با قورمه‌سبزی میانه خوبی ندارند ، عمده‌ترین دلایل آن بوی شنبلیله و استفاده از گوشت قرمز در طبخ این غذاست.که با استفاده کم از آن میتوان خورشت خیلی خوش طعمی داشت. هر ملیتی ذائقه مخصوص به خودش را دارد ، به‌‌عنوان مثال غذای کره‌ای تند و شیرین است. غذای هندی‌ها معطر و تند است و خوراک مردم آمریکای لاتین تند و شور است. ذائقه ایرانی‌ها هم به سمت ترشی و شوری تمایل دارد و قورمه‌سبزی به‌عنوان سمبل ملی ذائقه ایرانی شناخته می‌شود.
یکی از مهمترین عناصر این خورشت لیمو عمانی است ، شرکت بالسی هم اسلایس لیمو و هم لیمو عمانی کامل را بطور بسته بندی شده به فروش میرساند. لیمو عمانی سرشار از ویتامین c و همچنین کلسیم و پتاسیم میباشد، بهترین زمان برای اضافه کردن لیمو عمانی حدود دو ساعت قبل از سرو آن است و برای دادن عطر و طعم بیشتر روی آن را با چنگال سوراخ کنید.

بهترین ادویه هایی که میتونید با آنها قرمه سبزی ناب ایرانی درست کنید:

تمامی این سبزی هارا به ریز ترین حالت ممکن میتوان خورد کرد و تفت داد البته که حواستان باشد تفت دادن بیش از حد موجب تغییر عطر و طعم قرمه سبزی میشود.برای راحت تر شدن کار میتوان از سبزی آماده قرمه سبزی استفاده کرد . شرکت بالسی یک ادویه ترکیبی تحت عنوان سبزی قرمه تولید کرده است . این سبزی برای دادن رایحه معطر به این خورشت جذاب ، بینظیر هست و فقط کافیه یک بار امتحانش کنید. این سبزی ترکیبی شامل شنبلیله ، جعفری ،اسفناج ، گشنیز ، تره  می باشد .

سخن پایانی

قرمه سبزی از غذاهای اصیل و پرطرفدار ایرانیان است و جا افتادن آن از مهمترین اصول این غذا میباشد پس طریقه طبخ آن به شدت تاثیر گزار در طعم است.با اینکه قورمه‌سبزی جزء غذاهای مجلسی نبوده اما طبخ صحیح آن یکی از شرایط واجب برای کدبانو بودن و جا افتادن آن بسیار مهم میباشد. درحقیقت قورمه‌سبزی مانند اندرونی‌های قدیمی یکی از مهم‌ترین و خصوصی‌ترین بخش‌های آشپزی و درعین حال زندگی است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.