خواص معجون شیر و انجیر خشک شده

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
معجون شیر و انجیر خشک

معجون شیر و انجیر، یک معجون مقوی و مناسب تمام فصول می‌باشد. ترکیبات مقوی از جمله کنجد، پسته، گردو و عسل در آن به کار برده می‌شود که خواص قابل توجهی دارد. این معجون سرشار از آهن بوده و برای افراد کم خون بسیار توصیه می‌شود.

← مدت زمان تهیه معجون شیر و انجیر: ۲۵ دقیقه

← مدت زمان نگهداری معجون: حداکثر یک روز در یخچال

مواد لازم معجون برای 4 نفر

شیر: 2/5 لیوان

انجیر خشک: 9 عدد

عسل: 1 قاشق غذاخوری

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

مغز پسته: 15 عدد

مغز گردو : 7 عدد

کنجد: 1 قاشق غذاخوری

 

 


برای خرید و یا سفارش محصولات بالسی میتوانید با شماره    ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸    تماس بگیرید.


 

 

طرز تهیه معجون شیر و انجیر برای 4 نفر

ابتدا انجیرها را از وسط باز کرده و آن ها کاملا تمیز شسته به همراه شیر در یک ظرف در دار ریخته به طوری که انجیر ها کاملا در شیر غوطه ور باشد. و به مدت حداقل دو روز آن را در یخچال قرار دهید تا انجیرها در شیر کاملا خیس بخورد. سپس مواد را در یک مخلوط کن بریزید عسل، کنجد، گلاب، مغز پسته و مغز گردو را به آن اضافه کنید. معجون شما آماده است نوش جان!

 

معجون شیر و انجیر خشک

 

خواص معجون شیر و انجیر

انجیر: انجیر خشک سر شار از آهن است به همین دلیل میوه بسیار خوبی برای افراد کم‌خون می‌باشد. مصرف انجیر موجب افزایش قوای جنسی در بدن انسان است. انجیر حاوی انواع ویتامین‌ها از جمله B ،  A و C است. مواد معدنی موجود در انجیر : آهن، پتاسیم، کلسیم ، منیزیم و فسفر می‌باشد.

 

شیر: مصرف شیر در بهبود علایم قاعدگی  نقش بسیار مهمی دارد. نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرف شیر بدلیل داشتن ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها، تقویت دندان‌ها، تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش مو می‌شود. وجود کلسیم و پتاسیم موجود در شیر مانع از نرم و نازک شدن موها می‌‌شود و همچنین به درخشان شدن موها کمک می‌کند.

 

پسته: پسته‌به دلیل دارا بودن ویتامین B6 شادی آور است. بیشتر از همه چیز پسته به خاصیت خون‌سازی‌اش معروف است لذا کسانی‌ که کم خون هستند می‌توانند روزی ده عدد پسته مصرف کنند. مصرف ۱۰۰ گرم مغز پسته نیمی از پروتئین و فیبر مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند. پسته دارای ویتامین‌های B1,B6,E، پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است.

 

عسل: استفاده از عسل موجب طولانی شدن عمر انسان و شاداب بودن او می‌شود. آنزیم‌های طبیعی موجود در عسل، به بهبود روند هضم غذا کمک بسیار می‌کند. مصرف عسل موجب کنترل فشار خون می‌شود.

 

گردو: گردو از نظر طب سنتی گرم و خشک است. مصرف گردو باعث جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه و ذهن افراد می‌شود. گردو بهترین منبع منگنز، مس، منیزیم، فسفر، روی، پروتئین، آهن، کلسیم، سلنیوم، سدیم، ویتامین‌های گروه B می‌باشد.

 

کنجد: کنجد سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی، امگا۳، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، ویتامین‌های B و E است. از مفید‌ترین خواص آن می‌توان به نرم‌کردن پوست، درخشش پوست، سلامت چشم، افزایش خون کبد، کاهش علائم کمردرد، کاهش کلسترول، تقویت استخوان‌ها و تسکین دندان‌درد … اشاره نمود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.