درمان ساده پشه گزیدگی

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس پشه-گزیدگی

پشه گزیدگی یکی از مشکلات بزرگ انسان، مخصوصا در فصل تابستان است. پشه‌ها برای تغذیه و یا دفاع از خود نیش‌ می‌زنند و ظاهرا گوشت انسان غذای لذیذی برای پشه‌ها است.
بشر از دیر باز به فکر رفع این خارش و سوزش بوده حتی سعی در از بین بردن خود پشه‌ها داشته است. تعداد زیاد پشه حشره کش‌ها سم‌ها و انواع دارو‌های ضد خارش به همین منظور تهیه شده.
اما آیا بهتر نیست که با چند روش خانگی با هزینه کمی این داروها را تهیه کرد؟ در این مقاله به شما اموزش خواهیم داد تا با 10 روش ساده جای پشه گزیدگی خود را درمان کنید.

 

 

 

 

 

 

عکس آلوئه‌ورا

 

 


برای سفارش محصولات بالسی میتوانید با شماره    ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸   تماس بگیرید.


 

۱۰ روش آسان برای درمان پشه گزیدگی

  1. قراردادن یخ:
    یخ راه موقت و ساده‌ای برای از بین بردن التهاب پشه گزیدگی است. همچنین کمک می‌کند تا پوست برای مدت کوتاهی بی حس شده و کمتر احساس خارش حس شود.
    در یک کیسه مقداری یخ ریخته و آن را 10 الی15 دقیقه بر روی جای گزیدگی خود قرار دهید تا جای زخم شما تسکین یابد.
  2. عسل:
    عسل خود به تنهایی خواص آنتی باکتریال دارد. یک قطره کوچک عسل خارش و التهاب پوست را به شدت کاهش می‌دهد. استفاده روزانه از عسل باعث شفافیت پوست شما می‌شود.
  3. پوست موز:
    یکی دیگر از موادی که التهاب و جای گزیدگی را خوب می‌کند پوست موز است. پوست موز مقدار زیادی پتاسیم و آنتی اکسیدان دارد. موز و پوست موز هردو دارای این مواد هستند ولی پوست موز تاثیر بیشتری برای از بین بردن التهاب و خارش پوست دارد.
  4. آلوئه ورا:
    به طور کلی آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است همچنین یکی از درمان‌های مهم در سوزش و خارش استفاده از ژل آلوئه ورا است. این گیاه مفید دلیل علاوه بر دارا بودن خواص ضدالتهابی به تسکین زخم‌های جزئی و عفونت‌های معمولی کمک می کند. شما می‌توانید آلوئه‌ورا 15 دقیقه در یخچال بگذارید و زمانی که خنک شد آن را از وسط برش دهید و ژل درون آن را بر روی پوست خود بمالید.
  5. ریحان:
    تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد گیاه ریحان برای بهبود خارش و سوزش بسیار مفید است. برای استفاده از این گیاه مفید باید مقدار کمی از ریحان خشک شده را درون آب ریخته و بجوشانید و از جوشانده آن مقداری به جای پشه گزیدگی خود بزنید.
  6. الکل:
    الکل قدیمی‌ترین ضد عفونی کننده‌ای است که ما می‌شناسیم. الکل نیز علاوه بر ضد عفونی کردن میزان التهاب پوست را کمتر می‌کند و همچنین در صورت آلوده بودن نیش پشه جای نیش را پاکسازی می‌کند. الکل در ابتدای استفاده مقداری سوزش ایجاد می‌کند ولی بعد از 1 دقیقه شروع به خنک کردن و تسکین درد آن می‌کند.
  7. روغن درخت چای:
    این روغن جزو روغن‌های مفید برای پوست انسان است که می‌توانید در مواقع پشه گزیدگی از آن استفاده کنید. روغن درخت چای دارای خواص آنتی باکتریالی و است که به از بین بردن جای زخم پشه گزیدگی و همچنین آکنه بسار مؤثر است.
  8. لیمو:
    لیمو نیز یک ضدعفونی کننده طبیعی است که همانند الکل عمل می‌کند. در ابتدا پوست را می‌سوزاند ولی سپس به خنک شدن پوست و کاهش التهاب کمک می‌کند. یک لیموی تازه را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و روی سطح پوست خود بمالید.
  9. نمک:
    نمک یکی از ساده‌ترین مواد ضد عفونی کننده است که در اختیار همه  قرار دارد. شما نیز می‌توانید هنگام پشه گزیدگی مقداری نمک را به صورت خمیری مخلوط با مقدار کمی آب روی پوست خود بمالید تا علاوه بر تمیز و ضد عفونی شدن محل نیش خارشتان را به سرعت تسکین ببخشید.
  10. جوش شیرین:
    جوش شیرین ماده بسیار با اهمیتی در بحث ضد عفونی کردن شما می‌توانید به راحتی با جوش شیرین پوست خود را تمیز کنید علاوه بر آن مخلوط جوش شیرین با آب به درمان جای پشه گزیدگی کمک بیسار زیادی می‌کند.
عکس لیمو ترش

لیمو ترش

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.