زنجبیل فشار خون را بالا میبرد یا پایین ؟

1 Comment
3 دقیقه زمان مطالعه
تاثیر زنجبیل در فشار خون آیا بالا میبرد یا پایین

آیا زنجبیل فشار خون را بالا میبرد یا پایین ؟  خواص زنجبیل در مورد فشار خون چیست ؟ تاثیر زنجبیل روی فشار خون و گرفتگی قلب و عروق ؟ در صورتیکه که به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوالات هستید میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی گیاه زنجبیل یا زنجفیل

زنجبیل یا زنجفیل گیاهی است با نام علمی zingiber officinale که به نام عمومی ginger در دنیا مشهور است. زنجبیل منبعی سرشار  از ویتامین A، C، E و گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، کلسیم، روی، و بتاکاروتن است. انتخاب زنجبیل و گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر آنتی‌اکسیدانی مثبتی بر روی دیابت نوع ۲ داشته باشد.

 


برای خرید محصولات بالسی با شماره  ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸ تماس بگیرید


آیا زنجبیل فشار خون را بالا میبرد یا پایین ؟

برخلاف تصور عموم زنجبیل ( زنجفیل ) با وجود طبیعت گرم که در طب سنتی دارد باعث درمان فشار خون ناشی از گرفتگی قلب و عروق میشود . این گیاه با رفع گرفتگی عروق و گشاد کردن عروق خون باعث کاهش فشار خون در افرادی که فشار خون ناشی از گرفتگی عروق دارند میشود. از این رو در پاسخ به سوال  آیا زنجبیل فشار خون را بالا میبرد یا پایین باید گفت که در مصرف دراز مدت این گیاه موجب تنظیم فشار خون میشود اما باید توجه کرد که در کوتاه مدت مصرف این گیاه موجوب افزایش گردش خون میشود و این به دلیل طبیعت گرم این گیاه است. درصورتیکه شما دچار گرفتگی عروق هستید مصرف زنجبیل و  سیر بسیار به شما توصیه میشود. این گیاهان میتوانند با افزایش فشار خون و برداشتن پلاک های چربی که در رگ ها رسوب کرده اند به بهود سیستم  گردش خون کمک کنند. تاثیر زنجفیل را روی درمان  فشار خون  ناشی از گرفتگی عروق دست کم نگیرید.

 

توجه داشته باشید که فشارخون میتواند عوامل متعددی داشته باشد قبل از اقدام به مصرف زنجبیل میبایست ابتدا دلیل آن را بیابید. درصورتیکه که دچار فشار خون عصبی هستید خوردن و مصرف زنجبیل یا گیاهان مشابه آن تاثیر چندانی روی فشار خون نخواهد داشت و لازم است از گیاهان مسکن اعصاب و آرام بخش استفاده شود.

 

 

ترکیبات زنجبیل یا همان زنجفیل چیست و چرا برای گردش خون مفید است ؟

زنجبیل شامل ترکیبات فعالی نظیر روغن‌های فرار و ترکیبات حاوی فنول مثل گینجرول و شوگاول است.
گینجرول ترکیب اصلی زنجبیل است که برای درمان بیماری هایی نظیر فشار خون، آرتروز و تومورهای سرطانی مفید است.

اثر سدیم در افزایش فشار خون تایید شده است. یک تحقیق چاپ شده توسط دانشگاه ماین، زنجبیل را در لیست موادی که کمترین سدیم را دارند قرار داده است.
به همین علت می‌توان زنجبیل را برای کاهش فشار خون بسیار مفید شمارد.

زنجبيل با بهبود و تحريك جريان خون ، گشاد کردن عروق و شل كردن عضلات اطراف رگ هاي خوني عبور جريان خون را سهولت مي‌بخشد و اين امر به كاهش فشار خون كمك فراوانی مي‌كند. زنجبیل به عنوان جایگزین آسپیرین برای بیماران مسن و دارای زخمهای معده توصیه میگردد .

از جمله اثرات مفید زنجبیل بر التهاب ،رادیکال‌های آزاد ، هایپرلیپیدمی، توده پلاک‌های خون و فشارخون می‌باشد. مصرف این دارو به عنوان چای معمول نیست ولی مصرف روزانه یک گرم از پودر زنجبیل توصیه می شود.

1 Comment
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.