طرز استفاده از زنجبیل تازه در غذا

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
زنجبیل

زنجبیل به عنوان تقویت کننده معده و بدن، بادشکن و ضد نفخ به کار می­ رود. همچنین پزشکان چینی اخیرا کشف کرده ­اند که شربت زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده می­باشد.

برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه خرد شده را در یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید سپس زنجبیل را با صافی از آب جدا کنید.  برای طعم بهتر این نوشیدنی میتوانید هنگام سرو آن کمی لیموی تازه و عسل هم به آن اضافه کنید .

  • سوپ زنجبیل و قارچ :
  1. ابتدا قارچ ها به مدت 30 دقیقه در 300 میلی لیتر از عصاره سبزیجات داغ خیس نمایید . پایه قارچ‌ها را جدا نموده و دور بریزید، سپس قارچ ها را خرد نمایید و عصاره را نگه دارید.
  2.  رشته چینی را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب جوش بپزید، آن را آبکش نمایید و زیر آب بگیرید و آن ها را نیز کنار بگذارید .
  3. روغن را روی حرارت زیاد در یک ماهیتابه بزرگ چدنی یا وک، گرم نمایید . سیر و زنجبیل را اضافه نموده، هم بزنید و قارچ را بیافزایید و به مدت 2 دقیقه روی حرارت زیاد هم بزنید.
  4. باقی عصاره سبزیجات را با عصاره ای که کنار گذاشته بودید، یکی نموده و آن را به جوش بیاورید. سس قارچ و سویا را نیز اضافه نمایید .
  5. جوانه حبوبات را افزوده و بپزید تا نرم شوند . مقداری رشته فرنگی را در کاسه ای قرار دهید و سوپ را با ملاقه روی آن ها بریزید . با برگ های گشنیز آن را تزیین نموده و بلافاصله سرو نمایید.


توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:


  • کمپرس زنجبیل:

زنجبیل را  برای کمپرس نیز استفاده می‌کنند تا سموم بدن را خارج سازد. برای تهیه کمپرس زنجبیل ابتدا چای زنجبیل درست کنید و دستمالی را با آن آغشته کنید و آب اضافی آن را فشار داده در محل زخم یا درد بگذارید.

  • شربت زنجبیل:

شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است. افراد مبتلا به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یک قاشق چایخوری از این شربت را همراه با کمی آب بنوشند، بیماری آنها پس از مدتی التیام خواهد یافت.

  • پیشگیری از حالت تهوع با زنجبیل:

برای پیشگیری از حالت تهوع، هر ۴ ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) مصرف کنید. در این موارد شخص می­ تواند حتی مقدار کمی از زنجبیل خشک شده را در دهان گذاشته و آن را جویده، فورا حالت تهوع برطرف خواهد شد.

  • شکلات زنجبیل:

اگر طعم تند زنجبیل را دوست دارید و دلتان می خواهد شیرین باشد خودتان می توانید زنجبیل شیرین یا شکلات زنجبیل درست کنید. یک پیمانه زنجبیل تازه را پوست گرفته و خرد کنید. اندازه های آن بستگی به خودتان دارد. فقط لازم است بدانید هر چقدر زنجبیل ها بزرگتر باشند دیرتر خشک می‌شوند. نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. سپس زنجبیل را به آن اضافه کنید، شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد. پس از گذشت۲۰ دقیقه با یک کف گیر مشبک زنجبیل ها را روی یک ظرف توری قرار دهید تا بعد از یک شبانه روز خشک شوند. سپس زنجبیل های خشک شده را در یک ظرف در دار بدون هوا به مدت ۳ ماه نگه دارید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.