شنبلیله خشک برای قورمه سبزی

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
شنبلیله خشک در قورمه سبزی

شنبلیله خشک برای قورمه سبزی

شنبلیله از جمله سبزی های خشک مورد علاقه ایرانی هاست که به خیلی از غذاها طعم دلچسبی می دهد از جمله این غذاها می توان به قورمه سبزی اشاره کرد . یکی از کشور های تولید کننده شنبلیله خشک ایران است.
قورمه سبزی از جمله غذاهای بسیار خوش طعم ایران است. از گذشته تا به حال طرز تهیه ی قورمه سبزی هیچ تغییری نکرده است اما امروزه با اضافه کردن بعضی مواد به قورمه سبزی مانند شنبلیله به خوش طعم شدن و خوش بو شدن قورمه سبزی کمک شایانی می کنند.


زمان: ۳ ساعت

امکان نگهداری: در یخچال یا فریزیر

زمان نگهداری: در یخچال تا ۱ روز / در فریزر تا ۱ ماه


مواد مورد نیاز برای قورمه سبزی

عکس قورمه سبزی

عکس قورمه سبزی

طرز تهیه قورمه سبزی با شنبلیله خشک بالسی

در مرحله ی اول لوبیا را برای مدتی محدود خیس می‌کنیم و بعد پیاز را با مقداری زردچوبه تفت می‌دهیم؛ و بعد از سرخ شدن پیاز، گوشت و مقداری فلفل سیاه را به مواد اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه احساس کردین گوشت به اندازی کافی سرخ شد، شنبلیله خشک بالسی را برای خوش طعم شدن و داشتن عطر خوب به اندازه یک قاشق اضافه می‌کنیم. (زیاد تفت دادن شنبلیله باعث تلخی قورمه سبزی می شود) و بعد دو پارچ آب در مواد می‌ریزیم و اجازه می دهیم تا آب جوش بیاید؛ بعد زیر قابلمه را کم می کنیم تا گوشت خوب بپزد. لوبیارا در قابلمه ای به صورت جداگانه بگذارید تا نیم پز شود و بعد به گوشت اضافه نمایید و بعد از حدود 1 ساعت سبزی و لیموعمانی را به مواد اضافه می‌کنیم  و اجازه می‌دهیم تا خوب جا بیفتد. همچنین می توانید به جای سبزی تازه از سبزی خشک بالسی نیز در قورمه سبزی استفاده نمایید.

  • لوبیا دارای منیزیم و کلسیم است.
  • لیمو عمانی باعث تنظیم فشار خون می شود.

 

   شنبلیله خشک بالسی

دارای:

  • آهن
  • ویتامینD
  • ویتامینC
  • ویتامین A
  • ویتامینB می باشد.

 

 


شما همچنین برای دیدن سایر محصولات بالسی می توانید از صفحه  فروشگاه آنلاین بالسی  دیدن فرمایید و یا با شماره    ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸   تماس بگیرید.


بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.