ادویه شوید پلو

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
شوید پلو

شوید پلو یک غذای ساده و اصیل ایرانی است که با گوشت، تن ماهی و ماهی تازه سرو می‌شود. گاهی شوید پلو به همراه باقالی نیز پخته می‌شود. مدت زمان بسیار کوتاهی جهت پخت این غذا صرف می‌شود. شرکت بالسی با به کارگیری بهترین روش ها در خشک کردن سبزی، مرغوب ترین شوید خشک را به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

 


توصیه می‌شود مقاله های زیر را بخوانید.


 

 

مواد لازم شوید پلو

برنج: دو پیمانه

شوید خشک: دو قاشق غذاخوری

روغن کنجد: به مقدار لازم

ادویه مخصوص شوید پلو ( پودر دارچین، پودر هل و کمی پودر زیره) : ۲/۱ قاشق چایی خوری

طرز تهیه شوید پلو

برنج را به مدت دو ساعت در یک قابلمه حاوی آب سرد به همراه کمی نمک و شوید بگذارید خیس بخورد. پس از گذشت زمان تعیین شده قابلمه حاوی ادویه، شوید و برنج را روی حرار قراردهید روغن به آن اضافه کنید. تا زمانی که آب برنج بجوشد و بخار شود درب قابلمه را باز گذاشته سپس یک دم کنی به درب قابلمه ببندید و اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه دم بکشد. آن گاه می‌توانید با تن ماهی یا ماهی آن را سرو کنید.

ادویه مخصوص شوید پلو شامل موارد زیر می‌باشد:

پودر دارچین 

دارچین باعث می‌شود کلسترول بد خون کاهش یابد. دارچین با انجام عمل انعقاد خون باعث جلوگیری از خون ریزی می‌شود. مصرف پودر دارچین برای افرادی که دیبات نوع۲ دارند بسیار تاثیرگذار و مثبت است. آنتی اکسیدان موجود در دارچین باعث محافظت مغز در برابر بیماری هایی همچون آلزایمر می‌شود.

پودر دارچین

پودر هل 

طبیعت هل گرم و خشک می‌باشد. مصرف هل باعث ایجاد شادی و نشاط میشود به همین دلیل برای افرادی که دچار افسردگی هستند بسیار مناسب است. هل باعث تقویت دستگاه های گوارش و تقویت قلب انسان می‌شود. مصرف هل باعث پیشگیری از دل درد می‌شود.

عکس دان هل

 

پودر زیره 

مصرف زیره برای تولید اسپرم و درمان ناباروری بسیار مناسب می‌باشد. زیره باعث تقویت و رشد مو ها می‌شود. ویتامین E موجود در در زیره باعث کاهش چروک های پوستی می‌شود. می‌توانید با مصرف زیره مشکلات مربوط به یائسگی را کاهش دهید.

زیره

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.