عصرانه خوشمزه با گوجه فرنگی خشک شده

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
پستو گوجه خشک

گوجه فرنگی خشک شده برای سرآشپزان معروف در جهان و ایران یکی از مواد غذایی است که بهترین طعم و جذاب‌ترین ظاهر را به ارمغان می‌آورد. عصرانه‌های جذاب و خوشمزه‌ای با این گوجه‌های خشک خوشمزه قابل تهیه هستند. بسیاری آن را در روغن زیتون نگهداری می‌کنند تا جذابیت و عطر آن دو چندان شود. گوجه فرنگی خشک شده در غذاها به عنوان مواد غذایی اصلی یا چاشنی به کار می‌رود. پستوی گوجه، پیتزا ایتالیایی، سوپ، ماکارانی، پاستای پنه، سس‌ها، و انواع ساندویچ‌ها و بسیاری از سالادها استفاده می‌شود.

گوجه فرنگی خشک با روغن زیتون

دقت کنید که گوجه فرنگی کاملا خشک شده باشد. بعد آن را در یک ظرف آب جوش ریخته و بگذارید یک الی دو دقیقه در آن خیس بخورد. آن‌ها را از آب جوش خارج کنید. اجازه دهید تا آب آن‌ها گرفته شود. سپس گوجه‌های خشک شده را در ظرف شیشه‌ای بریزید. فراموش نکنید که چند حبه سیر را برش دهید و لا به لای گوجه خشک‌ها بگذارید. کمی ریحان خشک شده یا رزماری تازه نیز به آن اضافه کنید تا عطر دلپذیری به معجون شما ببخشد. استفاده از این ترکیب در تهیه پیتزای ایتالیایی هم رواج دارد.

مطمئن باشید که این معجون بسیار خوش طعم خواهد بود. همچنین در کنار غذا جایگزین خوبی برای کسانی است که معده حساسی دارند و یا به هر دلیلی مصرف سرکه و ترشی برای آنان مضر است.

گوجه خشک و پنیر

یک عصرانه ایتالیایی خوشمزه یا یک شام سبک هم با استفاده از گوجه خشک قابل تهیه است. نان باگت را از وسط نصف کنید. آن را کاملا با وردنه صاف کنید. گوجه خشک خوابانده شده در روغن زیتون یا گوجه خشک خیسانده شده را بر روی نان بریزید. کمی ریحان خشک شده به آن اضافه کنید. مقداری زیتون بدون هسته را حلقه حلقه کنید. کمی نمک و آویشن به آن اضافه کنید. بعد از آن نوبت پنیر پیتزا است. بعد از اضافه کردن پنیر پیتزا آن را در فر یا ماکرو فر قرار دهید تا پنیر آن آب شود و نان آن برشته شود. اکنون می‌توانید این عصرانه دلپذیر را نوش جان نمایید.

پستوی گوجه خشک

گوجه فرنگي خشك شده: 1 ليوان

بادام زميني خورد شده: سه ق غ

گردوي خورد شده: 3 ق غ

پارمزان رنده شده: 1 ليوان

ارگانو: 1 ق چ

جعفري خشک شده: 1 ق غ

ريحان خشک شده: 1 ق غ

رب گوجه فرنگي: 1 ق غ

سس فلفل تند: نصف ق چ

آب ليمو: 2 ق غ

سير: سه حبه

روغن زيتون

 

اگر گوجه خشک در روغن زیتون دارید می‌توانید از همان استفاده کنید. ابتدا پنیر رنده شده را در دستگاه مخلوط کن بریزید. سپس تمام مواد غذایی به جز روغن زیتون را به آن اضافه کنید. آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید. هر چند وقت یکبار با قاشق هم بزنید. بعد از اینکه به خوبی با یکدیگز مخلوط شدند کم کم روغن زیتون را به آن اضافه کنید. میزان روغن آبن به دلخواه شما بستگی دارد. ترشی و نمک آن را بخشید و در صورت تمایل به آن نمک یا آبلیمو اضافه کنید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.