چه چیزی بویایی را تقویت می‌کند؟

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
حس بویایی

یکی از حواس پنجگانه انسان حس بویایی است که همانند بقیه حواس بسیار مهم است . گاهی پیش می‌آید که این حس مهم ضعیف شده و یا از بین می‌رود به همین علت ما در این مقاله سعی داریم برایتان توضیح دهیم که چه چیزی حس بویایی را تقویت می‌کند؟

 

 


برای سفارش و یا خرید محصولات بالسی با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸   تماس بگیرید.


 

حس بویایی

 

راه‌های تقویت حس بویایی(چه چیزی بویای را تقویت می‌کند؟)

  1. ورزش کردن
    تحقیقات به عمل آمده حاکی از آن است که ورزش و فعالیت مداوم حس بویای را قوی می‌کند.
  2. استفاده از بخور
    بخور به نوبه خود فواید بسیاری دارد ولی یکی از فواید مهم که کمتر از آن یاد می‌شود تقویت حس بویای در افراد است. شما با بخور دادن گیاهان خوش بو مانند اکالیپتوس و نعناع می‌توانید حس بویایی خود را تقویت کنید.
  3. مصرف سیر
    سیر به دلیل خاصیت ضد باکتری که دارد می‌تواند باکتری و آلودگی‌های بینی شمارا از بین ببرد و باعث بهتر شدن حس بویایی در شما شود.
  4. آب لیمو ترش تازه
    آب لیمو ترش تازه یک منبع غنی از ویتامین C است همچنین آب لیمو ترش را می‌توان به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخت که به راحتی می‌تواند با بیماری‌ها و ضعف‌های بدن مقابله کند.
    شما میتوانید اب لیمو ترش و عسل را روزی 2 یا 3 بار مصرف کرده و سلامت حس بویایی خود را تضمین کنید.
  5. روغن کرچک
    این روغن پر خاصیت باعث ساخت پلیب‌های بینی شده و شمارا در بهبود حس بویایی کمک می‌کند. همچنین در باز شدن گیرنده‌های عصبی و گسترده شدن مسیر‌های دستگاه عصبی بسیار تاثیر گذار است. استفاده مداوم از روغن کرچک می‌تواند حس بویایی شما را بازگرداند.
  6. مصرف روی، مس، منیزیم
    مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کمبود این سه نوع مواد معدنی باعث کربویی می‌شود در نتیجه قرص‌های مکمل غذایی حاوی روی مس و منیزیم کمک شایانی به تقویت حس بویایی می‌شود.
  7. عدم استفاده از مواد خلط آور
    همانطور که می‌دانید در موارد سرما خوردگی حس بویایی شما کاهش پیدا می‌کند. پس سعی کنید از مواد غذایی خلط آور مانند شیر پنیر و بستنی کمتر استفاده کنید.

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.