چه گیاهانی برای پوست مفید است؟

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ماسک صورت

مشکلات پوستی از دیر باز تاکنون وجود داشته است . بشر همواره به دنبال راه‌های طبیعی و استفاده از مواد ارگانیک برای رفع مشکلات پوستی بوده است. زیرا پوست صورت بخش عظیمی از زیبایی صورت را تشکیل می‌دهد و برای اغلب مردم مهم است پوستی درخشان و زیبا داشته باشند . در ادامه مقاله گیاهانی که تاثیر بسیار مثبت در درخشندگی پوست شما دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

عکس چه گیاهانی برای پوست مفید است؟

 


توصیه می‌شود مقاله‌های زیر را مطالعه فرمائید:


گیاهان دارویی مفید برای پوست

  • آلوئه ورا

آلوئه‌ورا گیاهی بسیار قدیمی است که در وسط برگ‌های آن ژل یا شیره آلوئه‌ورا وجود دارد. این ماده ژلاتینی تاثیرات بسیار مفید و مثبتی در زیبایی پوست شما دارد به این صورت که اگر به صورت مرتب آن را روی پوست خود بمالید سلول‌های مرده پوست را زنده کرده و پوست شما را لطیف و بسیار صاف می‌کند. یکی از خواص بسیار مهم این گیاه خاصیت آب‌رسانی و خنک‌کنندگی آن است. این خاصیت در زمستان باعث جلوگیری از خشک شدن پوست و در تابستان باعث جلوگیری از آفتاب‌سوختگی می‌شود.

آلوورا

  • آووکادو

میوه آووکادو یک منبع غنی از ویتامینE، بتاکاروتن، ویتامینD، پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین A می‌باشد. میوه آووکادو را می‌توانید جهت جلوگیری از پوست خود میل کنید یا میوه آن را به صورت اسلایس شده درآورده و روی صورت خود قرار دهید. با استفاده از آووکادو می‌توانید اثرات منفی اشعه فرابنفش را به حداقل برسانید و پوستی لطیف در مقابل اشعه آفتاب داشته باشید.

 

عکس آووکادو

 

  • تخم شنبلیله

تخم شنبلیله یک داروی شگفت‌انگیز برای التهابات پوستی است. این داروی گیاهی می‌تواند تورم‌های موضعی، جوش، آکنه و اگزما را به راحتی درمان کند. فقط کافی است 1 قاشق غذاخوری پودر تخم شنبلیله را به همراه 1 فنجان کوچک آب مخلوط کنید و توسط یک پارچه تمیز آن را به محل مورد نظر بمالید تا تاثیر بسیار عالی آن را مشاهده کنید. هم‌چنین این گیاه می‌تواند با جلوگیری از تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد باعث جلوگیری از ابتلا به پیری زودرس شود.

 

عکس تخم شنبلیله

 

  • گل همیشه بهار

گل همیشه بهار خواص بسیار عالی و بی‌شماری برای پوست شما دارد. جهت ایجاد شفافیت و درخشندگی پوست خود عرق گل همیشه بهار را گرفته و به مدت 40 الی 90 روز به صورت دائم روزی 3 مرتبه یک فنجان از این عرق میل کنید. همچنین برای جلوگیری از چروک شدن پوست خود، می‌توانید آن را بنوشید و یا صورت خود را با آن شست و شو دهید.

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.