چگونه ناخن‌هایی بلند و سفید داشته باشیم

2 Comments
3 دقیقه زمان مطالعه

 

چگونه ناخن‌هایی بلند و سفید داشته باشیم

داشتن ناخن‌های بلند و سفید یکی از ملاک‌های زیبایی شناخته شده است؛ امروزه بیشتر خانم‌ها به دنبال راهی برای زیبا‌تر کردن ناخن‌هایشان هستند. به همین دلیل هزینه‌هایی زیادی برای انواع کاشت ناخن و ناخن مصنوعی و دارو‌های تقویتی برای ناخن‌ها پرداخت می‌کنند.
همین موضوع باعث شد تا مقاله‌ای در این موضوع برای‌ شما بنویسیم و راه‌های آسان و ارزان‌تری برای داشتن ناخن‌هایی بلند و سفید به شما معرفی کنیم.

چگونه ناخن‌هایی بلند و سفید داشته باشیم

  1. روغن دانه کتان

    مصرف روغن دانه کتان باعث تنظیم رطوبت ناخن‌ می‌شود. اگر روزانه 10 دقیقه ناخن‌ها را با روغن دانه کتان ماساژ دهید تغیر مؤثر این روغن بر روی ناخن‌ها را مشاهده خواهید کرد.
    این روغن علاوه بر اینکه مرطوب کننده‌ای طبیعی است به دلیل داشتن مواد مغذی بیشمار به رشد ناخن‌ها نیز کمک می‌کند.

  2. ویتامین A

    استفاده از مواد دارای ویتامین A در رژیم غذایی روزانه هر فرد باعث می‌شود تا با ناخن‌های خشک و شکننده خداحافظی کند. ویتامین A در سبزیجات از جمله هویج و کلم بروکلی و در میوه‌ها از جمله زرد آلو و کیوی به وفور یافت می‌شود.

  3. مخلوط روغن زیتون و آبلیمو

    این مخلوط معجزه‌آسا به استحکام و شفافیت ناخن‌هایتان کمک شایانی می‌کند. شما با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون می‌توانید تمام ناخن‌هایتان را تقویت کنید. دقت داشته باشید که تداوم در استفاده از این مخلوط مساوی است با نتیجه گرفتن از آن پس سعی کنید هر روز 10 دقیقه ناخن‌هایتان را با این مخلوط جالب ماساژ دهید.

  4. کلسیم

    مشخصا جنس ناخن‌ها از کلسیم است پس استفاده از کلسیم به مقدار کافی به رشد بیشتر ناخن‌ها کمک خواهد کرد. مواد غذایی از جمله شیر ماست بادام منبع غنی از کلسیم هستند.

  5. کرم‌های مرطوب کننده

    اگر می‌خواید ناخن‌هایی بلند و جذاب داشته باشید همیشه کرم مرطوب کننده همراه‌تان داشته باشید. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده باعث می‌شود گوشت و پوست اطراف ناخن و همچنین خود ناخن هیچوقت خشک نشوند همین امر سبب می‌شود تا ناخن‌های شما بیش از پیش زیبا به نظر بیاید.

  6. استفاده از دست‌کش هنگام شست و شو

    مواد شوینده تأثیر بسیار منفی بر ناخن‌های شما می‌گذارد بهتر است در مواقع استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید و یا بلافاصله پس از استفاده از مواد شوینده از کرم‌های مرطوب کننده استفاده فرمایید.

  7. سوهان ناخن

    سوهان کشیدن بر ناخن‌ها نیز یکی از عوامل مؤثر بر ناخن است شما در هنگام سوهان کشیدن باید دقت کنید که به یک سمت و در یک جهت سوهان ناخن بکشید.

عکس-ناخن-متن

عکس ناخن

دلایل تغیر رنگ ناخن‌ها

گاهی دهده می‌شود که بر روی ناخن‌ها لکه‌های سفید رنگی به وجود آمده و یا کل ناخن تغییر رنگ عجیبی داده است. این تغیر در شکل و رنگ ناخن‌ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که در این قسمت توضیخ داده شده است:

ناخن‌های سفید : مشکلات کبدی مانند هپاتیت

ناخن‌های زرد: عفونت‌های قارچی، اختلال در غده تیروئید، بیماری‌های ریه و یا دیابت

ناخن‌های بنفش: کمبود اکسیژن کافی در بدن،عفونت در ریه ، مشکلات قلبی

2 Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.