انجیر خشک استهبان

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه

انجیر خشک استهبان

انجیر استهبان یکی از بهترین‌های موجود از انواع انجیر در ایران است که با نام طلای سفید استهبان به شهرت رسیده است. به دلیل کاشت دیمی بودن آن‌ها انجیر های استهبان ارگانیک بودن آن‌ها نیز مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

انواع انجیر خشک

از نظر تجاری انجیر استهبان به سه نوع تقسیم شده است که عبارت‌اند از:

  1. انجیر کلاس A ، انجیر کلاس AA  و انجیر کلاس AAA : این انجیر که از بهترین و پرطرفدارترین نوع انجیر است. با استفاده از ماشین آلات مرتب سازی، و جدا سازی می‌شود.
  2. انجیر استهبان پرک، گل : این نوع انجیر مرغوبترین نوع انجیر در بین سایر انجیرها ست. انجیر پرک حاصل دستچین در خرمن انجیر است؛ که مقدار کمی از کل انجیر را شامل می‌شود. با برداشتن انجیر پرک چهره زیبای خرمن انجیر از دست می‌رود و باعث افت شدید کلی قیمت آن می‌شود.
  3. انجیر استهبان صَدیَک ممتاز : انجیر استهبان صَدیَک ممتاز، سفید رنگ یا زرد روشن است. اندازه معمولی این نوع انجیر حدود 22 میلیمتر است که حدود نود درصد انجیر دهان باز شامل پرک، صدیک و  غنچه تشکیل می‌دهد.

فواید انجیرخشک استهبان

انجیر خشک سرشار از  فنول، امگا-۳  و امگا-۶  است . این اسیدهای چرب خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی را در افراد کاهش می‌دهد. انجیر‌ها منبع غنی از ویتامین‌های آ و ث و کا هستند. علاوه بر این  کلسیم، منیزیم، پتاسیم موجود در انجیر به‌تنهایی یک دلیل عالی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه‌تان است.

عکس انجیر خشک استهبان

خواص انجیر خشک استهبان

انجیر خشک فواید بی‌شماری دارد از بارداری تا زیبایی؛ در ادامه خواص انجیر در بارداری شرح داده شده است.

تنظیم سطح فشار خون زنان

مصرف میوه انجیر برای سلامت کل بدن زنان باردار، به ویژه سلامت قلب این افراد بسیار مفید است.                                                                  این میوه حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم بوده و سدیم بسیار کمی دارد. در واقع، وجود این ترکیب در انجیر کمک می‌کند تا سطح فشار خون در زنان حامله کاهش یابد.

محافظت از چشم‌های زنان باردار و جنین

با توجه به مطالعه انجام شده، مصرف سه وعده و یا بیشتر از میوه انجیر در طول روز برای سالم ماندن چشم‌های مادران باردار و جنین بسیار مفید است.

انجیر، میوه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان در زنان باردار

بر اساس گزارش‌های علمی انجام شده در مورد میوه انجیر متوجه می‌شویم که این میوه حاوی ماده‌ای شبیه به بنزآلدئید است، که رسیدن آن به بدن زنان باردار باعث کوچک شدن توده‌های سرطانی موجود در سینه‌های این افراد خواهد شد. همچنین، فراموش نکنید که آب انجیر دارای خواص ضد باکتریایی بسیار قوی است.

تاثیر انجیر بر یبوست بارداری

یبوست در دوران بارداری یکی از مشکلاتی ست که ممکن است مادران باردار به آن دچار شوند است. انجیر یکی از میوه‌هایی است که موجب برطرف شدن یبوست می‌شود و برای زنان بارداری که دچار یبوست بارداری شده‌اند بسیار مفید است. برای رفع بهتر یبوست در دوران بارداری می‌توانید انجیر را در شیر خیس کرده و سپس میل کنید. روش دیگر مصرف انجیر برای رفع یبوست، مخلوط نمودن آن با روغن زیتون و مصرف آن به صورت ناشتا می‌باشد.

خاصیت انجیر در آرامش دوران بارداری

انجیر با داشتن خاصیت آرامش اعصاب تاثیر بیار مفیدی در سلامت سیستم عصبی جنین و مادر باردار دارد.

تاثیر انجیر بر استخوان بندی جنین:

انجیر خشک استهبان یک منبع غنی از کلسیم می‌باشد که ماده ضروری برای استحکام استخوان در جنین و همچنین تاثیر مثبتی در استخوان‌بندی صحیح جنین دارد. مصرف انجیر برای مادر باردار مانع از ابتلا به پوکی استخوان می‌شود.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.