ایده برای پذیرایی عید : 5 ایده جالب ارزان برای پذیرایی

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه

پذیرایی در عید یکی از آداب و رسوم ایرانی است که تمام ایرانیان در صدد آن برمی‌آیند تا بهترین نحوه میزبانی را به عمل آورند.

با آنکه پذیرایی در عید رسمی سنتی است اما می‌توان آن را با ایده‌های مدرن و خلاقانه باسلیقه‌تر و زیباتر انجام داد.

ایده های پذیرایی در عیدپذیرایی در عید نوروز از دیرباز تاکنون یکی از رسوم ایرانیان شناخته شده است که همچنان با گذشت سال‌ها و تغییر و تحول در شرایط اجتماعی و اقتصادی دچار کم و کاستی نشده و بیشتر از گذشته حتی رنگ و لعاب گرفته است.

بیشتر خانواده در صدد آن هستند تا با فراهم آوردن برخی تنقلات سنتی ایرانی اعم از آجیل و خشکبار، انواع شیرینی جات و شکلات‌ها سفره خود را مزین‌تر از سال پیش کنند و آن را رنگین‌تر جلوه بدهند. از آنجا که کدبانوهای ایرانی در تلاش هستند تا سفره هفت سین و میز پذیرایی در عید را متفاوت‌تر از پارسال تزئین کنند، همواره تمایل دارند از ایده‌های نو و رنگی‌تر الهام بگیرند. بنابراین، ما در صدد برآمدیم تا ایده‌های پذیرایی در عید را معرفی کنیم.

1- چای‌ها یا دمنوش‌های عیدانه

اگرچه چای سیاه به عنوان متداول‌ترین نوشیدنی گرم ایرانیان شناخته شده و نوشیدن آن به مثابه لذتی شگرف است که آدرنالین خون را افزایش داده و تمام خستگی راه را می‌زداید اما کمی تنوع نمی‌تواند بد باشد!

چای‌ها یا دمنوش‌های عیدانه جزء نوشیدنی‌های کلاسیک و سنتی فصل بهار هستند که می‌توانند جزء پذیرایی در عید باشند. سرو این نوشیدنی‌های بهاری می‌تواند حال و هوای مهمانی‌تان را تازه‌تر کند و شما را وارد چالشی غافلگیرانه کند. قطعا برخی از چای‌ها یا دمنوش‌های عیدانه نظیر بهار نارنج، میخک، آویشن، گل گاو زبان می‌تواند با رایحه خوش مهمانان را سرمست فصل بهار کند.

اگر تصور می‌کنید مهمانان از دمنوش‌های این چنینی استقبال نمی‌کنند، چای سیاه ایرانی را با هل، دارچین، لیمو عمانی، اسطوخودوس، برگ نعناع و غنچه گل سرخ محمدی معطر کنید و با این پذیرایی عید به بهار خوشامد بگویید.

فراموش نکنید، در سینی چای یا دمنوش‌تان از چند شاخه گل بهاری در گلدانی کوچک و زیبا استفاده کنید. و سعی کنید از فنجان‌ها و قوری ست شده برای پذیرایی عید بهره ببرید تا جلوه بصری سلیقه‌تان چشم مهمانانتان را نوازش دهد.

اگر قوری‌تان با وارمر همراه باشد، دیگر مجبور نخواهید بود مهمانان را به بهانه سرو چای یا دمنوش گرم ترک کنید. در صورتی که کنار چای یا دمنوش ظرف کوچکی از نبات‌های طعم دار یا تنقلات شیرین بچینید، پذیرایی عید را تکمیل کرده‌اید اما این تنها غول مرحله اول ماجراست!

2- خلاقیت با آجیل

آجیل جزء لاینفک پذیرایی در عید می‌باشد. بیشتر ایرانیان آجیل خریداری می‌کنند تا آن را به شکل سنتی خود در کاسه‌ای کوچک بریزند و از مهمانان پذیرایی کنند.

این در حالی است که ایده‌های پذیرایی عید روز به روز گسترش یافته و از تنوع چشمگیرتری برخوردار می‌شود. در صورتی که به طور عادی از مهمانانتان پذیرایی کنید، شاید بعدها نامتان از میان چندین میزبان دیگر گُم شود و کمتر کسی شما را به خاطر بیاورد.

آجیل یکی از تنقلات سالم و خوشمزه ایرانی است که می‌توان آن را به شیوه‌های مدرن‌تری چید و یا حتی با آن اسنک‌های فراموش نشدنی تهیه کرد. بدین ترتیب، پذیرایی در عید را می‌توان با سرو آجیل نیز تعریف نمود.ایده های پذیرایی عید

بسیاری از کدبانوهای خوش سلیقه تمایل دارند در پذیرایی عید شکل و شمایل زیبایی از سلیقه و ذائقه خود را در معرض نمایش بگذارند. شما می‌توانید:

  •  آجیل‌ را در شیشه‌های استوانه‌ای و بطری‌های کوچک و بزرگ شفاف شیشه‌ای به صورت لایه‌ای بچینید. اگرچه با چیدمان این چنینی دیسیپلین و نظم خود را یادآور خواهید شد یا
  • در یک ظرف چوبی یا حصیری آجیل را با شمع و کاج تزئین کنید ، جلوه‌ای بکر از سلیقه خود را به نمایش گذاشته‌اید.

در کنار تزئین، می‌توانید از آجیل گرانولا بار، شیرینی شکلاتی و کاپ کیک‌های خوشمزه تهیه کنید. و از آنجا که مغزهای آجیل در پذیرایی عید محبوبیت خاصی دارد، آن‌ها را خیسانیده و به دسری بهاری بیافزایید.

با تمام نکات فوق حول پذیرایی در عید، حواستان به نگهداری آجیل باشد. نگهداری آجیل باید در محل به دور از رطوبت، نور و گرما باشد. سعی کنید آجیل را به مقدار لازم مصرفی خود خریداری نمائید و اگر اضافی آن باقی ماند، آن‌ها در ظرف‌های در بسته بریزید و در فریزر یا یخچال بگذارید.

3- یک گلدان میوه یا ظرفی از چیپس میوه

شاید بهتر باشد دیگر حین پذیرایی در عید تعارف نکنید! میوه پوست کندن یکی از اموری است که مهمانان چندان تمایل به انجام آن ندارند. آن هم وقتی که سرگرم صحبت با میزبان هستند. بنابراین،

  • ایده پوست کندن میوه‌های نوبرانه و چیدن آن‌ها به صورت یک گلدان بهاری می‌تواند هیجان انگیز و تا حد زیادی اشتهاآور باشد.

پذیرایی عید با میوه خشک

به خصوص اگر کودکان هم در جمع شما حضور داشته باشند، این ایده می‌تواند برایشان جذاب و تماشایی باشد.با وجود آنکه نمی‌توان از مزه کردن میوه‌های نوبرانه بهاری گذشت، نباید چیپس میوه خشک را ندیده گرفت. این چیپس‌های خوش عطر و طعم یکی از تنقلات سالم مرسوم در پذیرایی عید هستند که می‌توان آن‌ها را در ظرفی زیبا چید تا مهمانان طعم آن میوه‌هایی که غیرفصلی هستند را هم بچشند.

اگر دوست دارید دست به اقدام هیجان انگیز دیگری بزنید، می‌توانید از:

  • چیپس میوه‌ها به همراه آجیل در یک دسر شیرین سرد استفاده کنید. بستنی یکی از ساده‌ترین و پرطرفدارترین دسرهاست که می‌توان آن را با آجیل و چیپس میوه خشک تزئین کرد.

برای خرید و یا سفارش محصولات بالسی میتوانید با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸    تماس بگیرید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.