طبع و خواص گل سرخ محمدی خشک شده

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

غنچه گل سرخ محمدی خشک شده از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است و سال‌هاست که در کاشان مراسم گلابگیری برپا است، این گیاه به دلیل داشت انواع ویتامین‌ها و خاصیت‌های فراوان، برای بسیاری از امراض مفید بوده و در شکل های مختلف استفاده می‌شده است.طبیعت گل سرخ محمدی معتدل تا کمی سرد و  خشک است. جالب است بدانید  طبعیت گرده گل سرخ محمدی گرم و خشک می‌باشد. این گیاه منبع غنی از ویتامین‌های  A، C ، B  و K است.

 

طبع گل محمدی

با توجه به حجم فروش  شرکت بالسی این غنچه‌ها معمولا در بازه‌های زمانی کوتاه تهیه می‌شوند. عطر گل سرخ محمدی بر اساس تجارب حداقل حدود ۱ سال ماندگاری داشته و عطر این محصول در چند ثانیه بعد از قرار گرفتن در یک لیوان چای اطراف را در بر ‌می‌گیرد و طعم آن اثری بسیار عالی در چای دارد.

 

 


برای سفارش و یا خرید غنچه گل محمدی میتوانید با شماره     ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸     تماس بگیرید.


 

گیاهان معطر-طبع گل محمدی

خواص درمانی غنچه گل سرخ محمدی خشک

غچه گل سرخ دارای ویتامین های A, B,C است و برای انواع بیماری‌ها مانند: افسردگی و بیماری‌های گوارشی مفید است.

1- ضد سرطان:

غنچه گل سرخ محمدی  به دلیل داشتن اکسیدان، خاصیت ضد سرطانی دارد، این گیاه به دلیل دارا بودن پولیفول‌هایی به نام  کاتچین از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و همچنین می‌تواند رشد سرطان را بدون ضرر رساندن به سایر سلول‌ها کاهش دهد.

2- درمان سرما‌خوردگی:

دمنوش گل سرخ محمدی برای درمان اختلالات تنفسی در هنگام سرماخوردگی بسیار مفید است و آن‌ها را تسکین می‌دهد. عوارض و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و زکام را از بدن دور می‌کند. مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را به دلیل داشتن ویتامین C بالاتر برده و ریه‌ها را تقویت می‌کند.

3- پایین آوردن تب:

دمنوش گل محمدی با کاهش دمای بدن، تا حد بسیاری تب را کاهش داده و از تشدید عفونت‌ها در بدن نیز جلوگیری می‌کند.

4- تسکین اعصاب:

فراورده‌های  گیاه گل محمدی کاهش دهنده تپش قلب هستند و از آن برای تولید شربت‌های تسکین دهنده اعصاب استفاده  می‌شود و روغن آن نیز شادی آور و باعث کاهش افسردگی و اضطراب است.

5- درمان بیماری‌های گوارشی:

دمنوش گل سرخ محمدی سازوکار دستگاه گوارشی را متعادل می‌کند، برطرف کننده نفخ معده است ، یکی از خاصیت‌های جالب توجه این گیاه قابض بودن (سفت کنندگی شکم) درعین مسهلی(نرم کنندگی شکم) آن است.

 

طبع گل محمدی

طرز تهیه انواع دمنوش‌ها با گل سرخ

* طرز تهیه چای گل سرخ محمدی:

یکی از پرخاصیت‌ترین دمنوش‌های گل سرخ محمدی است، برای تهیه آن کافیست یک قاشق پر گل سرخ محمدی را با یک قاشق چای به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید.

* طرز تهیه عسل گل سرخ محمدی:

عسل این گیاه برای بیماری‌های تنفسی، سرماخوردگی و التهاب‌های دهان و دندان بسیار مفید است، برای تهیه عسل این گیاه کافیست ۵۰ گرم گل سرخ را به مدت یک روز در آب جوش جوشانده و سپس جوشانده آن را با ۱۰۰گرم عسل مخلوط کنید.

* طرز تهیه دمنوش گل سرخ محمدی خشک:

برای تهیه دمنوش گل سرخ کافیست، تا این گیاه را به مدت ۲۰ دقیقه در آبجوش بجوشانید و با شکر از لیموی تازه دمنوش را میل کنید، این دمنوش خاصیت ضد افسردگی دارد و برای کودکانی که دچار شکم‌روی هستند بسیار مناسب است.

خاصیت‌های فراوان غنچه گل سرخ محمدی باعث شد، تا شرکت بالسی این محصول را به عنوان یکی از محصولات بسته‌بندی خود درکنار فروش فله غنچه گل سرخ عرضه کند.

عکس غنچه گل سرخ خشک

 

 

درمان آلزایمر با پودر گل سرخ

پرگل سرخ محمدی یا غنچه گل سرخ محمدی بهتر است در زیر آفتاب خشک شده وتمام اجزاء گل به طور کامل پودر شود. جهت جلوگیری از آلزایمر لازم است پودر گل سرخ محمدی را به مقدار یک قاشق چای‌خوری به همراه غذا میل کنید. طبق نظر متخصصین تغذیه برای جلوگیری از عارضه های گوارشی بهتر است در هفته اول هر 24 ساعت یکبار یک قاشق چای‌خوری، هفته دوم هر ۱۲ ساعت یکبار یک قاشق چای‌خوری و در هفته سوم مصرف هر 8 ساعت یک قاشق چای‌خوری پودر گل سرخ مصرف شود. پس از گذشت سه هفته آثار بهبودی و تاثیرات مثبت این داروگیاهی را حس خواهید کرد. البته قابل ذکر است بدانید مصرف این گیاه برای بیمارانی که چندین سال است مبتلا هستند فقط جنبه کنترل بیماری را دارد وهمچنین ممکن است موجب بهبود علائم ‌شود. علت بیماری آلزایمر مرگ سلول‌های مغزی است و ممکن است کاهش سلول‌های عصبی مدت زمان بسیاری بدون وقوع علایم واضحی شروع شده باشد. بنابر این بهتر است با مصرف گل سرخ محمدی از وقوع آن پیشگیری کرد. طبق توصیه برخی از پزشکان حتی افراد سالم با مصرف گل سرخ می‌توانند خود را در مقابل فراموشی دوره سالمندی و بیماری آلزایمر ایمن کنند یا روند بازسازی سلول‌های مغزی را با این گیاه سرعت ببخشند. البته ممکن است مصرف این پودر در بدن شما باعث عارضه اسهال شود که برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از پودر سنجد و یا عرق نعنا نیز استفاده کنید، چون استفاده ازداروهای شیمیایی ممکن است تاثیرات مثبت گل سرخ محمدی را کاهش دهد.

پژوهش‌ها نشان داده مغز و دستگاه جنسی تاثیرمتقابل روی یکدیگر دارند، تقریبا هر عاملی که قدرت حافظه را تغییر دهد نیز قدرت جنسی را نیز دست‌خوش تغییر خواهد کرد. گل سرخ علاوه بر تقویت حافظه و اثر پیشگیری و درمان آلزایمر نیز خاصیت ضد افسردگی و تقویت قوای جنسی را دارد. فراورده‌های این گیاه کاهش دهنده تپش قلب هستند و از آن‌ها برای تولید شربت‌های تسکین دهنده اعصاب استفاده  می‌شود و روغن آن نیز شادی‌آور و باعث کاهش افسردگی و اضطراب است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.