فوت و فن آش رشته

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آش

آش رشته یک پیش غذا یا یک غذای اصیل ایرانی است. از این غذا در فصل زمستان استفاده بیشتری میشود. جهت خوش رنگ شدن آش خود میتوانید یک قاشق چای خوری جداگانه زردچوبه در غذا ریخته و کمی زعفران دم کشیده برای طعم بهتر به آش اضافه کنید. استفاده از نعنا داغ، پیاز و سیر سرخ شده نیز از فوتو فن های آش رشته می‌باشد.

مواد لازم آش رشته:

لوبیا چیتی: یک پیمانه

عدس: یک پیمانه

نخود: یک پیمانه

آرد گندم: یک قاشق غذاخوری

رشته آش: 700 گرم

پیاز بزرگ: 5 عدد

سیر: 4 بوته

نعنا خشک: یک پیمانه

کشک: 750 گرم

سبزی آش خشک: 180 گرم

نمک،فلفل سیاه، فلفل قرمز: یک قاشق چایی خوری

زردچوبه: دو قاشق چایی خوری


توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:


 

مواد لازم اش رشته

طرز تهیه آش رشته:

حبوبات آش را سه روز قبل در آب خیس کرده و آب آن را دور بریزید. مرحله بعد سیر و پیاز را در روغن کنجد و کمی زردچوبه سرخ کرده تا کاملا طلایی شود. سپس کشک را با نصفه فنجان آب جوش رقیق کنید.

نخود و لوبیا چیتی را در مقداری آب تا زمانی که کاملا پخته شود و بتوان آن ها را با دست له کرد بپزید سپس عدس و سبزی آش خشک را به آن اضافه کنید. پس از گذشت 20 دقیقه مقدار آب جوش به قابلمه اضافه کنید و مقداری از سیرو پیاز سرخ شده را داخل آش بریزید و در مرحله آخر ادویه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند آنگاه به مدت یک ساعت قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا رنگ سبزی برگردد و عدس نیز کاملا پخته شود.

پس از گذر زمان معین رشته های آش را به سه قسمت تقسیم کنید و در قابلمه حاوی مواد آش بریزید. به آرامی آش را هم بزنید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید تا آش به حالت رقیق دربیاید زیرا رشته در آش نقداری آب را جذب خود میکند و آش بسیار سفت می‌شود.

اجازه دهید به مدت 15 دقیقه آش بجوشد و مزه مواد به طور کامل در آش در بیاید. آن‌گاه کمی کشک به آن اضافه کنید، هم بزنید و زیر گاز را خاموش کنید . اجازه دهید به مدت 15 دقیقه آش خودش را بگیرد و سفت شود.

در مرحله آخر در ماهیتابه ای روغن کنجد بریزید بگذارید کمی داغ شود سپس زیر حرارت را خاموش کنید و نعنا را به آن اضافه کنید.

آنگاه آش را در یک ظرف بریزید و با نعنا داغ، سیر و پیاز داغ تزئین کنید. دقت کنید که عطر و طعم نعناع در مزه نهایی آش رشته بسیار مهم است. پودر نعناع یا سبزی خشک نعناع باید رنگ سبز خوش رنگی داشته باشد و با هر باز باز کزدن بسته بندی آن عطرش را حس کنید. همچنین باید کاملا بهداشتی تهیه شده باشد. پس اگر خودتان نمی توانید نعناع خشک آماده کنید بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر و با برند معتبر تهیه نمایید. خرید آنلاین نعناع و سبزی خشک آش با کد بهداشتی 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.