معجزه خواص شوید خشک برای سلامت بدن

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس شوید

آیا شما هم از معجزه خواص شوید خشک برای سلامت بدن آگاهید؟ شوید خشک یکی از بهترین سبزیجات مصرفی در کشورمان می‌باشد که با توجه به فواید قابل توجهی که برای سلامت روح و جسم دارد در طبخ انواع غذاهای لذیذ و خوش طعم از آن استفاده می‌شود.

 

 

←بهبود فرآیند هضم

از آنجایی که یکی از خواص شوید خشک اشتهاآور بودن آن می‌باشد برای همین در پخت غذاهای زیادی کاربرد دارد. این سبزی خوش عطر و طعم حاوی روغن‌هایی است که موجب ترشح صفرا و شیره‌های گوارشی درون دستگاه گوارش انسان می‌شود و حرکات لوله گوارش را نیز بسیار آسان خواهد کرد.

 

←بادشکن

یکی از خواص شوید خشک، بادشکن بودن آن است که سبب جلوگیری از به‌وجود آمدن گازهای اضافی در معده و روده می‌شود. در صورت تجمع گاز در دستگاه گوارش مشکلات خطرناکی برای انسان پیش می‌آید که بر روی اندام‌های حفره سینه فشار می آورد.

 

←سلامت استخوان و تقویت سیستم ایمنی

یکی از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در شوید، کلسیم است که از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌کند. همینطور مصرف شوید موجب می‌شود که بسیاری از عفونت‌ها و میکروب‌های بدن سرکوب شوند و توانایی جسمی افزایش یابد.

 

←دفع سموم و خواص التهابی شوید

مصرف سبزی شوید از طریق اثرگذاری بر دفع ادرار در بدن سبب خواهد شد که سموم تجمع یافته در خون به راحتی دفع شده و فرد دچار مشکلات ثانویه نشود.

همچنین سالمندانی که از مشکلات مفصلی مانند آرتروز و آرتریت رنج می‌برند می‌توانند از خواص شوید خشک بهره‌مند شده و به دلیل دارا بودن خاصیت التهابی آن در طبخ غذا ها از این سبزی استفاده نمایند.

 

←ایجاد تعادل در سندرم پیش از قاعدگی (PMS)

همانطور که می‌دانید بسیاری از زنان در چرخه قاعدگی دچار مشکل می‌شوند. مصرف شوید خشک در ایجاد تعادل در سندرم پیش از قاعدگی (PMS) نقش بسزایی دارد و فلاونوئید‌های موجود در آن به ایجاد و حفظ تعادل در این چرخه کمک خواهد کرد.

جالب است بدانید که برای رفع دردهای قبل از قاعدگی دیگر نیازی به مصرف داروهای شیمیایی و قرص‌های تسکین دهنده ندارید و تنها با بهره‌مندی از خواص شوید خشک می‌توانید بر این درد ها غلبه نمایید.

 

←درمان افسردگی

یکی از خواص شوید خشک درمان بیماری افسردگی است که شاهد رشد روزافزون آن در افراد جامعه هستیم. در واقع ما می‌توانیم با داشتن یک رژیم غذایی سالم و گنجاندن مواد غذایی مناسب از جمله شوید خشک از بروز بسیاری از مشکلات روحی و جسمی در امان بمانیم.

 

 

درمانی کم خونی

افرادی که مبتلا به کم‌خونی می باشند باید خوراکی‌هایی را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانند که سرشار از آهن است و موجب بالا رفتن حجم تولید سلول‌های قرمز خون می‌شود. تنها مصرف مقداری شوید خشک در کنار غذا، سالاد و یا ترشی می‌تواند نیمی از نیاز بدن به آهن را تامین کند.

 

←ضد سرطان

علاوه بر وجود ویتامین‌های مختلف در شوید، این ماده مغذی دارای آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که از جمله مهم‌ترین عوامل ضدسرطان در بدن به شمار می‌رود. حضور آنتی اکسیدان های قوی توانایی فوق‌العاده ای به بدن خواهد داد و مهم‌ترین خواص شوید خشک به شمار می‌رود.

 

←مصرف تخم شوید در بارداری و سقط جنین

توجه کنید که مصرف تخم شوید در بارداری می‌تواند موجب سقط جنین شود در نتیجه زنان باردار باید بسیار دقت کنند که از مصرف تخم سبزی شوید در بارداری به شدت دوری کنند.

 

بد نیست بدانید که زنان در دوران قاعدگی نیز باید از مصرف تخم شوید خودداری نمایند و دلیل آن به افزایش میزان خونریزی مربوط خواهد شد.

شوید سلفون بالسی

عرق شوید

عرق شوید با دارا بودن طبیعت گرم سرشار از مواد معدنی مختلف مانند آهن، منگنز و… است. مصرف عرق شوید به طور معمول بعد از وعده های غذایی و به اندازه نصف لیوان در طول یک روز می باشد.

 

مزایای مصرف عرق شوید در دوران بارداری و شیردهی

عرق شوید در دوران بارداری به رفع نقص‌های مادرزادی کمک خواهد کرد و از آنجایی که حاوی کلسیم فراوانی می باشد سبب تقویت و رشد استخوان‌های جنین در شکم مادر می‌شود.

متخصصان طب سنتی معتقدند که استفاده از عرق شوید جهت افزایش میزان شیر در مادران شیرده بسیار مفید است.


شما می‌توانید برای مشاهده فروشگاه‌ سبزی خشک بالسی از قسمت خرید آنلاین سبزی خشک اقدام فرمائید و همچنین برای ثبت سفارش با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸   تماس بگیرید.


 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.