معجزه های استفاده از کندر

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه

کندر یک نوع صمغ است که از درختی با همین نام گرفته می‌شود و به علت مواد موجود در آن دارای فواید و خاصیت های فراوانی می باشد و از قدیم نیز برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن به عنوان یک داروی شفابخش استفاده می‌شده است.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد کندر و خواص آن مطالب مهمی را برای شما بیان کنیم و تعدادی از این خواص را نیز برای شما توضیح دهیم.

 

← خواص کندر در تقویت حافظه

یکی از مهمترین خواص این ماده تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی زودرس می باشد. شما با مصرف این ماده می توانید به تقویت هوش و حافظه خود بسیار کمک کنید و البته اگر کندر در زمان کودکی مصرف شود تاثیر آن در حافظه بسیار بیشتر خواهد بود.

 

← خواص کندر برای پوست و مو

کندر و روغن آن برای پوست و موی انسان نیز تاثیرات بسیار زیادی دارند. از خواص آن برای مو می توان به براق شدن مو سر، رفع شوره های سر و جلوگیری از ریزش بی رویه آن اشاره کرد. برای پوست نیز این ماده دارای فوایدی زیادی چون از بین بردن لکه های پوستی و آکنه، جوان نگه داشتن پوست و از بین برنده چین و چروک،  ضدعفونی کننده زخم های پوستی، از بین برنده زگیل با استفاده منظم می‌باشد.

 

←خواص کندر برای زخم معده و کاهش نفخ

یکی دیگر از فواید بسیار مفید کندر از بین بردن و یا همان درمان زخم معده و همچنین از بین برنده نفخ افراد می باشد. خوردن این ماده و جویدن آرام آن در دهان باعث می شود تا غذای خورده شده در معده به آرامی و به بهترین شکل ممکن هضم گردد. البته برای تاثیر بیشتر آن در درمان زخم معده بهتر است با مواده دیگری چون گلنار، گل ارمنی و … مخلوط و استفاده نمایید.

 

 

کندر

 

 

 

← کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی با کندر

صمغ کندر به علت داشتن نوعی اسید با نام اسید بوسولیک از نوع بتا باعث جلوگیری از پیشرفت و تکثیر سلول های سرطانی در بدن انسان می شود. این ماده به علت داشتن مواد یاد شده باعث می شود درمان های سرطان از جمله شیمی درمانی به خوبی جواب بدهد. مصرف آن بعد از شیمی درمانی باعث بهبود سریع تر بیمار و جلوگیری از رشد دوباره سلول های سرطانی وی می شوند.

 

 


برای تهیه محصولات بالسی می‌توانید از طریق سایت بالسی اقدام کنید و یا با شماره  ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸  تماس بگیرید.


 

← میزان مصرف کندر در بارداری

بر اساس باورهای قدیمی مصرف این ماده در زنان باردار باعث تقویت حافظه و باهوش شدن فرزندان آن‌ها می‌شده است. اما امروزه و با بررسی های علمی در این زمینه مصرف بیش از اندازه کندر را در زنان باردار خطرساز می دانند و این امر را باعث بیش فعال شدن فرزند اعلام نموده اند. البته مصرف آن برای قبل از ماه سوم بارداری و با میزان کم مشکلی نخواهد داشت.

 

← عوارض زیاده روی در مصرف کندر

مصرف بی رویه و زیاد کندر نیز دارای عوارضی است که از جمله آن ها می توان به سوختن خلط های خون اشاره کرد. از دیگر عوارض آن احساس بی اشتهایی و پری شکم می باشد که باعث احساس سیری کاذب خواهد شد.

افرادی که به بیماری گاستریت مبتلا می‌باشند نیز می بایست این ماده را با احتیاط و در مقادیر کم استفاده نمایند. استفاده موضعی از این نوع صمغ نیز در بعضی از موارد باعث به‌وجود آمدن خارش‌هایی در بدن خواهد شد و احتمال بوجود آمدن بیماری های پوستی را بیشتر خواهد کرد.

 

← نحوه مصرف کندر

کندر و صمغ آن و یا حتی روغن آن به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از عمده ترین این روش ها برای مصرف این صمغ به صورت جویدنی، پودری و بلعیدنی می‌باشد. معمولا پودر آن را به همراه مواد دیگر برای درمان بعضی از بیماری ها استفاده می کنند.

نوع جویدنی آن نیز به صورت استفاده از آدامس می باشد که علاوه بر رفع بوی بد دهان باعث راحت تر هضم شدن غذا در معده نیز خواهد شد.

چکیده: کندر یک نوع صمغ بسیار پر مصرف و درمانی می باشد. از کندر برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.