مواد لازم برای آش رشته برای 15 نفر

1 Comment
3 دقیقه زمان مطالعه
آش

آش رشته یک غذای کاملا ایرانی است که به همراه پیاز سرخ شده، سیر سرخ شده، نعنا داغ و کشک تزئین می‌شود. آش رشته هم به عنوان یک غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا در سفره‌های ایرانی جا دارد.


توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه فرمائید:


مواد لازم آش رشته برای 15 نفر

سبزی آش: 2 کیلو گرم یا سبزی آش خشک: 300 گرم

رشته آش: 5/1 بسته

حبوبات (عدس،نخود،لوبیا چیتی و لوبیا قرمز): از هر کدام 5/1 پیمانه

پیاز سرخ شده: 6 عدد

کشک: 5/2 لیوان

نعنا خشک شده: 7 قاشق غذاخوری

سیر سرخ شده: 10 عدد

ادویه مخصوص بالسی (نمک،فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل سفید): یک قاشق مرباخوری

 

 


برای خرید سبزیجات خشک با شماره ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸ تماس بگیرید.


طرز تهیه آش رشته

سه روز قبل از پخت آش حبوبات را در آب خیس کرده تا باعث اذیت معده نشود. سپس حبوبات را با آب تازه می‌پزید و کنار می‌گذارید. البته باید بدانید عدس زودتر از باقیه حبوبات پخته می‌شود به همین دلیل مدت زمان کمتری برای پخت آن وجود دارد.

در کتری آب ریخته و می‌گذارید آب جوش بیاید. سپس آن را در قابلمه بزرگی بریزید سپس سبزی آش را به آن اضافه کنید تا کمی پخته شود. زمانی‌که سبزی‌ها نیم پز شد حبوبات را به آن اضافه کنید تا کاملا در کنار یکدیگر پخته شود.

اگر شاغل هستید یا به هر دلیل زمان کمی برای آشپزی دارید، توصیه می شود از سبزی های خشک بسته بندی استفاده نمایید.سبزی های خشک بسته بندی دارای عطر و طعم فوق العاده ای هستند. این سبزی ها علاوه بر اینکه سرعت پخت بالایی دارند، طی فرآیندهای کاملا مکانیزه و بهداشتی تهیه می شوند و دیگر نیاز نیست نگران سلامت آن باشید. همچنین برای مدت طولانی خارج از یخچال  قابل نگهداری هستند.پس فضای فریزر شما بیهوده پر نمی شود.

در ماهیتابه ای پیاز هایی که از قبل خلال کرده اید را سرخ کنید و به داخل قابلمه بریزید. سپس سیرها را به صورت نگینی خرد کنید، سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود و به مواد اضافه کنید.

مرحله بعد رشته ها را در یک سینی به 3 قسمت تقسیم کنید و پس از پخت مواد به صورت کامل، رشته ها را به آش اضافه کنید. آن‌گاه ادویه را به آش اضافه کرده و اجازه دهید آش کاملا پخته و جا افتاده شود سپس زیر حرارت را خاموش کنید.

میتوانید جهت خوش رنگ و خوش طعم شدن غذا در یک ماهیتابه روغن را داغ کنید سپس زیر حرارت را خاموش کرده و سبزی نعنا خشک بالسی را به آن اضافه کنید تا کمی سرخ شود. 2 قاشق غذاخوری از نعنا داغ را به آش اضافه کنید.

در آخر آش را داخل یک ظرف ریخته و آن را با نعنا داغ، پیاز سرخ شده، سیر سرخ شده و کشکش تزئین کرده و میل کنید. نوش جان!

1 Comment
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.