خواص میوه‌های خارجی و میوه‌های خشک شده

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

امروزه با پیشرفت حمل و نقل و تکنولوژی‌ها، شرایط پیش آمده که میوه‌هایی از کشورهای دیگر که در کشور ما به دلیل  تفاوت‌های آب و هوایی امکان کشت آنها وجود ندارد، بتوانیم از آنها نیز استفاده کنیم. این میوه ها در نگاه اول به چشم ما ایرانی‌ها شکل خاصی دارند و البته خواص میوه های خارجی بسیار زیاد است و میوه‌هایی عجیب و شگف‌انگیزی هستند. میوه‌های عجیب وشگفت‌انگیز با طعم متفاوت!

فروش میوه‌های خارجی امروزه در کشور ما خیلی رواج پیدا کرده . این میوه ها که در کشور ما قیمت زیادی نیز دارند  و معمولا هر کسی توانایی خرید آنها را ندارد بیشتر از نوع استوایی هستند خواص میوه های خارجی نیز بسیار زیاد است و بیشتر آن ها آنتی اکسیدان های خوبی هستند.

انواع میوه های خارجی

در زیر به برخی از خاصیت میوه های خارجی و انواع آن ها اشاره میکنیم :

رامبوتان مژکی: این میوه در دسته ی میوه های خارجی و یکی از میوه های تایلندی است و در جنوب شرقی آسیا هم  کشت می شود. این میوه در دسته ی میوه های استوایی در ایران است و مزه ای شبیه به انگور دارد. این میوه سرشار از کلسیم و ویتامین C است

پشن فروت یا میوه گل ساعتی: این میوه که طعم آن کمی ترش است در کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی ، کارائیب ، آسیای جنوبی و چند منطقه ی دیگر کشت می شود . این میوه حاوی ویتامین A و فیبر و پروتئین است

آووکادو: این میوه به طور باستانی میوه ای خوراکی برای کشور مکزیک بوده است. این میوه حاوی پروتئین و مواد نشاسته ای و چربی است.

فیسالیس: میوه فیسالیس بومی آمازون بوده است. حاوی ویتامین های c و  b و a است که  خاصیت ضد سرطانی دارد.  اکنون این میوه مفید در تنکابن و رامسر نیز  کشت می شود.

دراگون فروت یا میوه اژدها:  میوه دراگون  یک میوه تایلندی است و همچنین در آمریکای جنوبی و مرکزی و آسیای شرقی نیز کشت می شود.  این میوه نیز در دسته ی میوه های خارجی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و طعم آن کمی شیرین می باشد

بلو بری:  میوه بلوبری بومی شمال آمریکا می باشد و مزه آن شیرین است که خاصیت کاهش دهنده سطح کلسترول خون دارد  و همچنین احتمالاً شنیده باشید که این میوه خیلی زیاد خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که به آن زغال اخته آبی نیز می گویند.

انبه : خاستگاه میوه انبه آسیای جنوب شرقی و هند و پاکستان است که امروزه در استان هرمزگان نیز کشت می شود انبه میوه‌ای سرشار از ویتامین c آنتی اکسیدان ویتامین A و فیبر است که طعم شیرینی دارد.

جک فروت: این میوه تایلندی است و در اندونزی هم کشت می شود و میوه بومی هند و مالزی است. این میوه هم از میوه های خارجی است که یک میوه استوایی در ایران است که سرشار از پروتئین و پتاسیم است طعم جک فروت ترکیبی از آناناس و موز و سیب است.

ترگیل: گیاه ترگیل که به آن  منگوستین  نیز گفته می شود در جزایر آسیای جنوب شرقی و تایلند وجود دارد این گیاه که حاوی آنتی اکسیدان است و همچنین تاثیرات بسیار خوبی روی پوست دارد و نیز حاوی منیزیوم است این  میوه شیرین بوده  و بسیار برای سلامتی مفید است

آناناس: خاستگاه میوه آناناس جنوب برزیل و پاراگوئه است .آناناس حاوی  فیبر و ویتامین b است و آنتی اکسیدان نیز دارد.

 پاپایا:  پاپایا میوه ای بومی برای منطقه حاره ای قاره آمریکا و تایلند است.  پاپایا طعم خیلی خوبی دارد و برای درست کردن سالاد میوه بسیار مناسب است.  پاپایا یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است و حاوی ویتامین c و بتاکاروتن است.

پرتقال کوچولو

کومکوات:  خاستگاه میوه کمکوات  کشور چین است و جز مرکبات در نتیجه حاوی ویتامین c است.

 میوه های خشک:

میوه های خشک شده علاوه بر اینکه طعم  بسیار دلنشینی دارند می‌توانند به عنوان میان وعده‌های مفیدی نیز مصرف شوند. میوه‌های خشک شده مانند:انبه ،آناناس ،انجیر ،زردآلو ،آلو، کشمش، سیب، هلو ،توت، کیوی ،گلابی ، خرمالو  هستند همچنین میوه های خارجی خشک شده مانند: پاپایا حبه ای ، کرن بری خشک، گوجی بری خشک و… نیز به فروش .  این میوه های خشک شده خواص بسیار زیادی دارند  که به دو صورت خشک می شوند روش اول به صورت طبیعی است که در خانه نیز می توانیم آن را انجام دهیم و روش دوم با دستگاه است که باعث خشک شدن میوه ها میشود.  هر کدام از میوه های خشک شده چه میوه های خارجی خشک شده چه میوه های ایرانی که در بالا آنها را نام بردیم خاص خاص خود را دارند . این میوه ها به دلیل مصرف آسان در تمام روز می توانند همراه ما باشند زیرا هم جای کمتری میگیرند و هم خوردن آنها بسیار راحت است.  میوه خشک شده سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، املاح و آنزیم ها هستند و هضم آنها بسیار راحت است اما میوه های خشک نمی توانند جای میوه های تازه را بگیرند زیرا با تبخیر آبی که در میوه های خشک وجود دارد مقدار قابل توجهی از مواد مغذی آنها نیز تبخیر می‌شود اما معمولا کوهنوردان و یا حین پیاده روی و همچنین برای میان وعده در مدرسه برای دانش آموزان میوه های خشک می تواند خوراکی مغذی و مفیدی باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.